Kirjoittaja Aihe: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 57765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 109
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #15 : 24.01.2010, 15:43:05 »


Omassa autossa (307 SW SE II 2.0 vm 2005) oli juurikin tuon, vasemmanpuoleisen kuvan kaltainen jarruvalokytkin. Ja kun kuvaa tarkemmin katsoo niin kytkimelle menee neljä johdinta. Eli tässä mallissa on aivan samalla tavalla "kaksi jarruvalokytkintä" kuin tuossa oikeanpuoleisessa kuvassakin. Tai oikeastaan kytkimessä on yksi NC-kosketin ja yksi NO-kosketin (kuten taitaa olla noissa erillisisäkin jarruvalokatkaisijoissa, toinen NO- ja toinen NC-koskettimella). Eli taitaa olla parempi katsoa myös kuinka monta johdinta sinne jarruvalokatkaisijalle menee...

Olisiko sitten näissä viimeisissä "lähes face-lift" malleissa tuollainen "yhdistetty" jarruvalokatkaisija..? Niin ja mitään katkaisijoita ei siis joutunut autoon lisäämään kuin cruise aktivoitiin  ;D

Edittiä: Ehdit sitten DaKyy tekemään saman huomion hieman aikaisemmin...

Pesukarhu

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #16 : 25.01.2010, 10:34:11 »
Tuohan on mielenkiintoinen tapaus, itsekin voisi kokeilla lisätä vakkaria, kunhan nyt ensin varmistaa tuon jarrupolkimen. Ilmeisesti kytkinpoljin on selvä, että siihen ei ainakaan tarvitse mitään? Mutta pari kysymystä tuli mieleeni, eli tuosta ratin suojamuovista kun oli puhetta, että jos ei ole irrotettavaa suojalevyä, niin ihan mattopuukollako siihen saa kolon tehtyä? Ja onko tuossa ohjauspylväässä joku liitin em. kohdan takana, johon tuo viiksi lykätään kiinni vai miten se sitten toimii, kun ei kukaan ole sanonut mitään tuon viiksen "sähköistyksistä"? Jos tuon viiksen sitten hakee Citikan tiskiltä, niin kannattaako softan muutosta kysyä jo Pösön puolelta, vai myös Citikalta?

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 140
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #17 : 25.01.2010, 10:46:54 »
Siinä ymmärryksessä minäkin olen, ettei kytkinpolkimelle tarvita omaa katkaisijaa. Ja tuolla ratin suojan alla pitäisi olla vakkarin viikselle oma kolo johon se liukuu paikalleen.

Tuota softausta eivät mielellään pösön tai citikan liikkeissä suorita, maahantuojan/valmistajan ohjeiden mukaan kiellettyä tehdä niin jos vakkaria ei ole alunperin auton lisävarustelistalta ruksattu. Mutta eihän se kysyminen mitään maksa :)
« Viimeksi muokattu: 25.01.2010, 11:09:58, kirjoittanut DaKyy »
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 513
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #18 : 25.01.2010, 11:17:00 »
Tuohan on mielenkiintoinen tapaus, itsekin voisi kokeilla lisätä vakkaria, kunhan nyt ensin varmistaa tuon jarrupolkimen. Ilmeisesti kytkinpoljin on selvä, että siihen ei ainakaan tarvitse mitään? Mutta pari kysymystä tuli mieleeni, eli tuosta ratin suojamuovista kun oli puhetta, että jos ei ole irrotettavaa suojalevyä, niin ihan mattopuukollako siihen saa kolon tehtyä? Ja onko tuossa ohjauspylväässä joku liitin em. kohdan takana, johon tuo viiksi lykätään kiinni vai miten se sitten toimii, kun ei kukaan ole sanonut mitään tuon viiksen "sähköistyksistä"? Jos tuon viiksen sitten hakee Citikan tiskiltä, niin kannattaako softan muutosta kysyä jo Pösön puolelta, vai myös Citikalta?

Kuviosahalla olen kolon sahannut jos ei ole valmista peitelevyä suojassa. Liitin on valmiina mihin viiksi tökätään. Citikalla eivät voi asentaa pösöön viikseä, koska lexia ei käy pösöön. Jälkiasennus on merkkiliikkeissä kiellettyä  ;)
Peugeot 508 & Peugeot 607

Pesukarhu

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #19 : 25.01.2010, 11:24:46 »
Ok, pitää kurkata nuo valmiudet tästä joskus kun sattuu auto olemaan pihalla. Täytyypä kysäistä kuitenkin, ainakin muuten mukava Pösön huoltopäällikkö on paikallisessa, että luulisi järjestyvän. Mutta jos ei, niin millaiset vermeet tuo vaatii "nyrkkipajalta", että saisi suoritettua? Tai jos jollain foorumilaisella on Länsi-Suomen alueella laitteet, niin pientä korvausta vastaan tietenkin...

Mitään mahdollisuuksia ei tietenkään ole, että softassa olisi niin, että vakkari toimisi pelkällä viiksen lisäämisellä? Onkos SamiL sitten töissä Automaalla, vai onko itselläsi muuten vain tarvittavat ohjelmointivermeet? Ja missä päin maata vaikutat? ;)

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 140
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #20 : 25.01.2010, 11:34:28 »
Paimiossa pitäisi klo 16 mennessä moinen kaapeli olla, jolla tarvittavia vipuja pystyy softasta vääntämään ;) Täälläkin löytyy keskustelua tuosta kaapelista http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40409.0

Harvemmin pelkällä viiksen lisäämisellä onnistuu, ellei edellinen omistaja ole vakkaria poistanut :)
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 513
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #21 : 26.01.2010, 16:25:49 »
BSI ja moottorinohj. Yksiköltä päälle + kaukopäivitys. Vakkarin tarkan nopeuden saa 307 malleissa näkymään myös matkamittarissa mutta tällöin ei näy matkamittarilukemat kun vakkari päällä (riippuu vuosimallista). Uudemmissa näkyy molemmat ja vanhemmissa tuota vakkari näyttöä ei saa etes päälle. Tuolta bsi:ltä löytyy tuolle useita eri vaihtoehtoja.
Peugeot 508 & Peugeot 607

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 140
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #22 : 26.01.2010, 20:10:28 »
BSI:n alta tulee tällainen valikko: asetus -> asiakasvaihtoehdot -> sekalaista

Sieltä tuon vakkarin jo pistin päälle

ECU:n alla valikko on tällainen:

Eli ei Asetus-valikkoa laisinkaan.
Tällainen on "Kaukopäivityksen" alla


Klikkaamalla kuvat isommaksi...
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 513
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #23 : 26.01.2010, 22:40:50 »
Joo ei tuolla ole sitä oikeaa valintaa. Onko autosi 1.6 16v vm.2002 mallia? Onko tässä mallissa vielä kaasuvaijeri? Olen onnistuneesti asentanut 2003, 2004, 2005 malleihin ja uudempiin.
Peugeot 508 & Peugeot 607

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 140
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #24 : 26.01.2010, 22:55:28 »
Mielestäni on sähköinen poljin, mutta pitää nyt oikeasti vielä tarkistaa. Ainakin menee johto kaasupolkimeen.

edit: ECU taisi olla Boschin valmistama.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2010, 23:05:50, kirjoittanut DaKyy »
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

plagu

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #25 : 27.01.2010, 00:15:36 »
Mikä versio sulla on pps:stä huomasin nimittäin itse että autotallikoneessa oli joku jeesuksen vanha, ja toisessa läppärissä tuoreempi, niin kaikki asetus valikot olivat jossain välissä kadonneet tuosta vanhemmasta versiosta, itse yhdistäisin tämän actian purnukan softapäivitykseen (näitä kun on tuoreemmassa pps:ssä välillä tullut). Eli asenna vielä varmuudeksi tuorein versio.

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 140
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #26 : 27.01.2010, 03:21:38 »
Mikä versio sulla on pps:stä huomasin nimittäin itse että autotallikoneessa oli joku jeesuksen vanha, ja toisessa läppärissä tuoreempi, niin kaikki asetus valikot olivat jossain välissä kadonneet tuosta vanhemmasta versiosta, itse yhdistäisin tämän actian purnukan softapäivitykseen (näitä kun on tuoreemmassa pps:ssä välillä tullut). Eli asenna vielä varmuudeksi tuorein versio.

Täytyy sitä vielä koittaa. Tuota on nyt 21.51:llä ja 21.12 koitettu. Sitä uusinta en vielä saanut toimimaan kunnolla.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 513
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #27 : 27.01.2010, 08:58:07 »
Ei johdu pps:n softaversiosta. On asennettu vakkareita useilla eri ohjelmaversioilla 21.14- 21.51. Jos autoon on joskus ohjelmat päivitetty, niin tällöin on voinut vakkari kadota kokonaan valikosta. Ongelma koskee näitä 2001-2002 malleja ja joitakin 2003.
Peugeot 508 & Peugeot 607

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 140
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #28 : 27.01.2010, 11:21:14 »
Joo no en nyt tiedä mitä olen saanut aikaiseksi tuolla sahaamisella eri softaversion välillä, mutta sillähän tuo viimeistään selviää jos muistakaan autoista noita valikoita ei löydy omilla vehkeillä.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 140
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #29 : 28.01.2010, 01:42:37 »
Kyllä sieltä nyt sitten löysin jonkun valikon ecun puolelta, mutta eipä vieläkään toimi. Se tosin oli tuolla ECU:n kaukopäivityksen puolella, BSI:n kohdalla. Tätä et vissiin SamiL tarkoittanut?
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98