Kirjoittaja Aihe: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)  (Luettu 8894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 840
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #15 : 09.06.2016, 18:06:07 »
Ohjaustehostimen putkisto? Öljypohjan proppu, öljypohja. VTT-venttiili uudelleen? En usko kannentiivisteen vuotavan.
Ikävää tuo öljyn liruminen pienestä roaosta  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ATS

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #16 : 09.06.2016, 18:27:37 »
Minulla vanhemmassa ES9J4 moottorista vuosi öljypohjan raoista kun oli löystynyt vuosien saatossa jostain syystä? Pulttien kiristys lopetti vuodon. Jos tosiaan pakosarjalle valuttaa niin kannentiiviste , valitettavasti.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2016, 18:32:44, kirjoittanut ATS »

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #17 : 09.06.2016, 18:46:57 »
Ennenkö nyt enemmän maalataan piruja seinille kannentiivisteen suhteen niin tarkista nokkien välikannen ja kannen sauman tiiveys. Sieltä se vuotaa, ellei sitten venakoppien liimaus ole epäonnistunut, RTV-silikoni ja kumitiiviste ei oikeasti kaksinen yhdistelmä ole kyllä....
Välikansien tiivistäminen ei ole kallis, mutta työläs se vähän on, jakohihna kun pitää ottaa paikaltaan että nokat saa irrotettua. Toki sellanen patenttiratkaisu tuohon on se että varovasti raottaa välikansien pultteja niin että nokka punnaa sauman raolle ja sitten koittaa putsailla pinnat sekä ruuttaa liiman väliin. Ei kuitenkaan mikään varmin konsti lopputuloksen kannalta.
Kannetiivisteen ulosvuotamiseen en ihan heti usko mutta mahdollistahan sekin on. Ja huom, jos pakosarjan päälle vuotaa niin kannentiiviste on sen alapuolella....  ::)
Jos taas pakosarjasta alasmenevän etuputken päälle niin sitten se olis mahdollinen....
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #18 : 09.06.2016, 22:02:37 »
Kiitos paljon vastaajille, pakkohan tuo on takaisin Pörhölle viedä kun toivottavasti edes  työtakuu on voimassa, joo joo rahastaa ne kuitenkin. Josko olisi edes se nokka-akselien välikansi, selviäis halvemmalla. En kyllä itsekkään oikein usko kannentiivisteeseen, kun ei kone ole keittänyt milloinkaan. Josko olis silikoniliimaus pettänyt jostain. Saisi tuon vielä kuntoon, niin voishan tuolla vielä parivuotta ajella.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #19 : 10.06.2016, 10:12:01 »
Niinpä, ei ihan viitsi 600 km ajella tuon takia, illalla yritin tiirailla parinkin kirkkaan taskulampun avulla ja kyllä se nyt hiukan vaikuttaisi, että se venttiilkopan alla oleva välikansi on lähes pakko olla syyllinen, ei näytä ainakaan kannentiiviste olevan syyllinen, toivotaan parasta ja peltään pahinta. Pakkohan tuo on pajalle viedä, onneksi vuoto näyttäisi tulevan etupäästä, niin olisi helpompi remppa edessä, kun ei tarvitsisi imusarjaa irroittaa. Pitänee käydä pesettämässä tuo kone niin näkee paremmin mistä se oikein vuotaa kun nythän koko kone on tahriintunut öljyyn alapuolelta. JPL:lle, iskari on vaihettu, ei kauheasti tunnu ajossa kun jousi oli ihan alareunasta poikki, katsastus setä ei siitä kitissyt.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #20 : 28.06.2016, 16:30:19 »
No niin auto kävi merkkikorjaamolla ja diagnoosina on se, että välikansi vuotaa öljyä, eivät korjanneet kun ei ollut aikaa kuin kolme tuntia, menee ensiviikolla uudelleen, työnosuus 1200 euroa ja siihen osat päälle 500. Kuulemma pitää purkaa jakopää irti, jotta tuon välikannen saa irti ja sitten sinne uusi tiiviste. Aion kyllä tingata hintaa alaspäin, koska venttiilinkopathan tiivistettiin jo helmikuussa ja nythän ne joudutaan avamaan ja tiivistämään uudelleen, josko saisi tuonne 1500 tienoille hinnan. Pikkuisen tuo kuitenkin kirpaisee mutta Joo elämä on.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 840
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #21 : 28.06.2016, 18:39:28 »
Voi hitsin hitsi! Olisiko Mikkelin keikkaa, jos vaikka Citix laittaisi  ;). Auton arvo nousee lähes puolella, mutta noin hyviä autoja ei enää tehdä. Siksipä kannattaa korjata.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #22 : 28.06.2016, 22:17:51 »
1200€!? Tuota, kaikella ystävyydellä mutta millanen tuntitaksa KO firmalla on?
Kun kerran etummaisesta kannesta on kysymys niin hommahan menee näin:
Jakopään hammashihnan poisotto, välikannesta kymmenkunta 8mm kannalla olevaa ruuvia irti, sen nosto irti ja putsaus. Uuden liiman pursotus ja uudelleenasennus. Jakopää uusilla osilla kasaan ja veto pyörään. Takimmaisen kannen pakonokan välikansi on vähän ahtaampi mutta tehtävissä kyllä.
Ohjeajat:
Jakopään hihna+rullat+vesipumppu 4,9h -Irrota ja asenna (autodata)
Välikanteen saa hussattua n. 30 minuuttia per pala jos ei turhaa kiirehdi.
Eli sanoisin että 8-9h pitää hitaankin miehen saada tuo tehtyä. Jos ei saa niin sitten vähän lisäreeniä kyllä kaipaa.

Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 786
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #23 : 28.06.2016, 22:50:20 »
Paa maxlife koneeseen ja kokeile pysyykö sisässä. Ei tuommoista hintaa kannata näiden ruoskien kanssa maksaa. Tai no elämä sitten todellakin on.

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 498
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #24 : 28.06.2016, 23:11:56 »
Voihan sitä kokeilla MaxLifea, mutta itse siirtäisin tuollaisen pikkutiputtelun korjaamisen seuraavaan jakohihnan vaihtoon. Milloin se olisi edessä? Menisi vähän kuin samalla rahalla molemmat hommat.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #25 : 29.06.2016, 07:37:35 »
Samaa mieltä ja kun katsastuksessa tuli vain korjauskehoitus eikä näyttöä niin sekään ei haittaa. Pesee hyvin seuraavaan katsastukseen ja taas mennään.

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #26 : 29.06.2016, 08:47:11 »
Oulun Pörhölle menee Peugeotin merkkihuoltoon, en tiedä tuntiveloitusta, mutta se taitaa olla jotain 100 e/h, auto on pajalla kaksi päivää. Aion kyllä tuosta nipistää tuon 200 euroa pois, koska auto kävi helmikuussa ihan saman ongelman vuoksi Pörhöllä ja silloin liimasivat (vain) venttiilikopat ja siitä aiheutui 400 euron lasku. Kyllä niiden on pakko hiukan tulla vastaan jo työtakuun vuoksi.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #27 : 29.06.2016, 08:51:03 »
Jakohihna on vaihdettu 1,5 vuotta sitten ja sillä on ajettu vain alle 50 tkm, eli ei tule ihan heti sen vaihto vastaan.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #28 : 29.06.2016, 08:53:21 »
Harmi kun ei ole Mikkelin keikkaa, mutta kyllä minä nyt vielä tuon remontin teetän, jospa tulisi kuntoon ja kone tiiviiksi, voisi vielä jonkin aikaa tuolla ajella ja sitten vaihtaa uudempaan ja varmaankin pienempään.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #29 : 29.06.2016, 17:52:19 »
Oulun Pörhölle menee Peugeotin merkkihuoltoon, en tiedä tuntiveloitusta, mutta se taitaa olla jotain 100 e/h, auto on pajalla kaksi päivää. Aion kyllä tuosta nipistää tuon 200 euroa pois, koska auto kävi helmikuussa ihan saman ongelman vuoksi Pörhöllä ja silloin liimasivat (vain) venttiilikopat ja siitä aiheutui 400 euron lasku. Kyllä niiden on pakko hiukan tulla vastaan jo työtakuun vuoksi.

Huhhuh.... Merkkiliikkeeltä vielä suuremmalla syyllä pitäisi kyllä sujua tuo homma ohjeajan sisään tai ainakaan missään nimessä ei kyllä saisi siirtää taidottomuutta asiakkaan maksettavaksi. 13 vuotta seurannut korjaamoiden työhinnoitteluja varaosamyyjän roolista ja täytyy sanoa että tuo on kohtuutonta. Oikeasti. Ja mä en todellakaan edes ole mikään kovin herkkä asiaan tarttumaan.
100€/h velituksellahan tuossa on about 5-6h liiikaa työarviota ja mistä koostuu tuo 500€ osaveloitus, elleivät laita uutta jakopäätä kaikkine hiluineen samalla?
Sitä paitsi meillä tällä pohjanmaalla lienee hyvin samantasoinen työtuntihinnoittelu ja tuo on todellakin korkeimmasta päästä merkkihiuoltohinnoittelussakin. Ammattitaitoinen monimerkkikojaamo tekisi tuon about 60-70€/h veloituksella ja 6h aikaan, eli n. 420€. Osat (ellei jakopäätä laiteta): Jakohihna n. 100€, Nokan stefat parisen kymppiä ja tiivisteliimatuubi kympin....
JA sut on kyllä ryöstetty jo tuossa venakoppien liimauksessa. Ton verran veloitetaan poikittaismoottorisen auton kytkinrempasta työn osuudelta.
Anteeksi jos kuulostan jyrkältä mutta tuntuu kyllä nyt hyväksikäytöltä.
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!