Kirjoittaja Aihe: Mixun vaimon 405 SRi (-90)  (Luettu 2813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #45 : 22.11.2011, 23:05:43 »
Vielä on 2 litraa jäljellä. Yksi satsi meni 605 SV:hen ja yksi satsi nyt tähän 405 SRi:hin.

Tänään vaihtui öljynsuodatin (1109.S7) ja moottoriöljyt (Total quartz 9000 5W/40, 5 litraa 29 € (samalla rahalla olisi toki saanut saman määrän Valvoline syn poweria)). Öljy oli tummaa ja sakeaa. Öljyproppua en uskaltanut vääntää auki, oli sen verran tiukassa. Tyhjennyspropun vieressä oli joku anturi ja öljyt valutinkin anturin poistamalla. Oli näemmä aiemminkin valutettu tästä. Öljynsuodatin oli myös erittäin lujasti kiinni (M-filter). Ensimmäinen kerta minun kohdalla kun irroitin suodattimen niin yhtään ei valunut öljyä mistään. Suodatin oli valunut tyhjäksi ihan itsestään..

Taitaa olla melko pitä aika (ja matka) edellisestä öljynvaihdosta.

Startin epämääräinen toiminta häiritsee siinä määrin, että se on irroitettava. Tänään huomasin myös, että 'pissapoika' ei toimi.. Roplaamista löytyy vielä ennen kuin kannattaa käydä katsastuskonttorilla.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

Benkku

  • Vieras
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #46 : 22.11.2011, 23:23:34 »
Ensimmäinen kerta minun kohdalla kun irroitin suodattimen niin yhtään ei valunut öljyä mistään. Suodatin oli valunut tyhjäksi ihan itsestään..

Toinen syy käyttää laadukkaita suodattimia, joissa tyhjentymisen estoventtiili.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #47 : 24.11.2011, 21:24:37 »
Startti irroitettu. Kaiken maailman letkua ja johtoa edessä.. Huohotinletku alapäästä oli irroitettava. Sen sisällä oli huohotinlämmitysvastuksen rippeitä. Niitä ei oltu kytketty enää minnekkään. Letkut olivat suht puhtaita.

Huomenna työmaalla 'saa' ajoneuvosähkäri käydä startin läpi.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #48 : 24.11.2011, 21:58:08 »
Jos autolla ajetaan talvella, niin laita huohotinlämmitys toimintaan.
Peugeot 508 & Peugeot 607

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #49 : 25.11.2011, 09:21:19 »
SRi ei ollut kovin arka tolle jäätymiselle mutta kyllä niihin putkiin hyvä eriste kannattaa laittaa. Armaflexiä esimerkiksi. Ja talvella aina pahvi syylärin eteen.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 485
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #50 : 25.11.2011, 09:40:46 »
Laita telttapatjaa syylärin ja letkujen väliin aina öljypohjaa asti. Kiinnitys kahdella nippusiteellä.
Peugeot RCZ HDI FAP

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #51 : 25.11.2011, 12:25:03 »
Auto pitää saada ensin leimalle. Tämän jälkeen ajatuksena on peittää moottoria n. öljypohjan etureunan alueelle asti kevlarvahvisteisella polymeerikumilla (punaista, sopii erittäin hyvin myös roiskeläppäkumiksi, paksuus n.6 mm). Jos oikein haluaisi hypistellä voisi kaikki nuo putket eristää. Huohotin ei jäädy jos putket eivät altistu kylmälle viimalle. Paten idaa täytyy jossakin määrin soveltaa ja myös aivan keulaan toimiva viimasuoja.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #52 : 28.11.2011, 21:05:00 »
Startin hiilet maksoi 6,65 € (4 kpl).

Tuulilasinpesulaitteen moottori on hajalla (10 € uusi), lampunpesurin moottori toimii.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #53 : 06.01.2012, 19:47:05 »
Huohotinputkien rakentelu menossa. Perusvika on se, että putket ovat kylmälle viimalle alttiina. Alkuperäisten ongelmana saattaa olla myös putken enempi tai vähempi 'luttaantuminen'. Hyvä ajatus saattaisi olla vieterin/jousen pujottaminen huohotinputkeen, jolloin linja pysyisi paremmin auki. Aiemmin luulin, että tuossa ei ole lämmitysvastusta huohottimessa, mutta kyllä se lanka siellä oli. Se oli myös poikki. Mitenköhän tuo kuuluisi toimia? Voisiko tuon korjata tulppaamalla katkenneen pään? Saakohan noita vielä jostakin ostettua?
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 615
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #54 : 06.01.2012, 21:48:17 »
Ja jos ei ole niin väliä ulkonäöllä niin tämäkin toimii eristämiseen ihan hyvin: http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Putket/Lisavarusteet/Putkieristysteippi-860023/

Viimasuojana käytin viime vuonna kovimilla pakkasilla (täälläpäin jopa -33C) peltikelojen päällä olevaa muovimattoa joka on suunniteltu kestämään kovimmatkin sääolosuhteet. Tuollainen 4000 kg pinnoitettu peltikela kun ei ole mikään halpa niin on sen suojankin kestettävä.
Nyt: Peugeot 405 1.6 GLi 1991, Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985 + muita romuja

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Mixun vaimon 405 SRi (-90)
« Vastaus #55 : 07.03.2012, 19:24:38 »
Startin hiilet vaihdettu ja ajettu testipenkissä (autosähkökorjaamolla). Huohotinputket viritetty. Vanhat putket lutussa ja suunnilleen vain vastuselementin mentävä kolo oli läpiasti. Nyt ei mene enää luttuun.

Auto ei käynnisty. Kun akun kaapelit laittaa kiinni syttyy ajovalot. Avaimesta väännettäessä napsuu vain rele sulakerasiassa. Voipi olla virtalukkokin finaalissa sillä startin hiilet ei mielestäni olleet aivan loppu. Uusiin verrattuna oli hiilissä noin kolmannes jäljellä.

Maadoitukset on mielestäni kunnossa kun kävin niitä läpi.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi