Kirjoittaja Aihe: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"  (Luettu 18955 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJKK

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2004 407 2,0 HDi 136 (191 000 km).

No niin. Tänään laitoin tankkiin STP:n diesel injector cleaner puhdistusaineen. Ainaki jotaki tapahtu tuon puhdistusaineen seurauksena. Tankki oli täynnä eli seos ei ole liian vahva. No kerkisin ajaa muutaman kilometrin ja tuli particle filter additive level too low -varoitus. Onko tuossa partikkeli filtterissä joku aine lopussa vai on se nyt sitten hajoamassa tuon puhdistusaineen seurauksena? Onko kenelläkään käynyt vastaavaa tilannetta?

Partikkelisuodatin on vaihdettu muistaakseni jossain 140 000 km:n tienoilla.

Lueskelin tuosta FAP-keskustelusta, että se täyttöaukko tuolle Eolys-aineelle olisi jossain vasemman takarenkaan sisälokarin toisella puolen. Olisiko kenelläkään linkittää kuvaa tuosta systeemistä. Riittääkö pelkkä tunkkaus ja vasemman takapyörän irrotus, jotta pääsee käsiksi täyttöliittimeen?

Vähän OT, mutta löysin mielenkiintoisen keskustelun tuosta partikkelifiltterin ohittamisesta http://www.eurovan2.com/forum/eurovan2-general/6671-partical-filter-removal.html

Ratkaisu:

Lisäaine oli vähissä. Kävin hakemassa kolmen litran Eolys 176 -täyttökitin. Hinta oli 115 e. Eolys-neste on täytetty. Homma meni näin.

1. Tunkkaa vasemmalta puolen takapää ilmaan.
2. Irrota vasen takapyörä.
3. Irrota Eolys-säiliön liitin säiliöstä irti. Lähtee ihan vetämällä irti. Liitin sijaitsee alhaalla sivussa ja sisälokarin etupuolella (eli keulan puolella).

Tässä olisi vielä kuva itse toimenpiteestä:

http://www.clubpeugeot.es/bricos/24-fap/527-407-llenado-aditivo-fap-20-hdi-140cv.html

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 111
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Sumppi

  • Vieras
Auto: 2004 407 1,6 HDi.

Terve,

Olisi sellainen kysymys litkun lisäykseen ja etenkin laskurin nollaamiseen. Käsitykseni mukaan pp2000 värkillä saa laskurin nollattua. Ongelma onkin se, että etsiessäni laskurin nollaus osiota pp:stä se ohjelma kysyi että onko "ulkoinen lisäineen syöttö" vai joku muu. Mistäs nyt sitten sais selvitettyä lisäaine syötön tyypin, vai osaako joku heittä sen lonkalta? Vai olenko tonkinut lisäainelaskurin nollausta väärästä paikasta pp:ssä?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Eikö F6 napilla tule infoa ?
Peugeot 508 & Peugeot 607

Sumppi

  • Vieras
Lisäsin sen eolysin sinne tankkiin ja laskuria yritin nollailla. Pitää koittaa jos sais sillä f6 napilla lisätietoa asiasta. Meinaa vaan aina tämä rohkeuden puute iskeä pp2000:lla autoa räpätessä, ettei käy niin että ei käynnisty enää koko kosla.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Eikös näissä ekoissa 1.6 fap malleissa ole joku erillinen. Tainnut muuttua joskus 2005 tai 2006 erilaiseksi.
Peugeot 508 & Peugeot 607

mihu

  • Vieras
Mistäs muuten saa EOLYSit halvimmalla tällä hetkellä, Automaalta Treelta sanoi hinnaksi n. 100 euroa per litra. Ajatus oli omaan 2.2 HDI 607 -04 lisätä mömmöjä, kun autolla rullattu jo 152 000 km ilman mitää projektia hiukkasloukulle tai lisäaineille...

Ja niin, löytyykö joltakin Hyvinkään seudun ystävälliseltä pösöharrastajalta softaa, jolla nollata laskuri? Itsellä vasta hankinnassa tuo PPS2000...

wekkuli 33

  • Vieras
Auto: 2004 407 2,0 HDi 136 FAP Executive (210 000 km).

Moi.

Alkoi eilen otsikon mukainen herja. Onko eolys aivan loppu, vai onko jonkunlainen ennakkovaroitus lähestyvästä vaihdosta? Pitäisi nimittäin katsastaa auto piakkoin, en ole yrittämälläkään saanut näkyviin ns. "voimasavua", eli voisin kuvitella päästömittauksesta selviäväni kunnialla...

Onkohan eka eolys-täyttö tehty ennen 120 tkm, kun nyt jo herjaa aineen vähyydestä, vaikka pitäisi vasta 30 tkm päästä olla seuraava täyttö? Vai vaihteleeko eolysin kesto ajotavan tms. mukaan?

Itse tulin eilen Leviltä 970 km Kotkaan 12 tunnissa ja laskin polttoaineen kulutukseksi 4,85 litraa sadalle (ilmastoinnin kompura koko ajan päällä). Ajotietokoneen mielestä kulutus oli 4,6 litraa sadalle, eli on hieman optimistinen. Mielestäni ei ainakaan ole hirmu tukkeessa partikkelisuodin... Ajotapa cruisella 3 km yli rajoituksen, paitsi muutamissa ohituskaistan aluissa täydellä ahdolla hetken aikaa... ;D

Onko eolysin hankinnalle vaihtoehtoisia paikkoja? Onko kaakonkulmalla kellään datapiuhaa, jos laitan itse eolysin, jotta saisi herjan nollattua?

Vesku

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
^ Ei toimiva fap savuta. Lisäaineen lisäys ja laskurien nollaus merkkihuollon testerillä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

mihu

  • Vieras
Itse ajattelin myös näin toimia, selvittelin lisäaineen hintoja Treen Automaa (n. 100 euroa per litra!) ja Hyvinkään Sitikka-huolto (reilu 100 euroa per kolmen litran täyttöpänikkä). Kumma juttu, kun Treelta ei osannu sanoa mulle mitään, kun kyselin FAPin omatoimiputsauksesta ja/tai vaihdosta ("emmää oo törmänny vielä yhteenkään autoon, johon olis ite suodatin vaihdettu").

IceLi

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #10 : 06.08.2010, 14:50:58 »
Auto: 2005 407 1,6 HDi Confort (199 900 km).

Tuli "Particle filter additive level too low" - ilmoitus näytölle. Vikakoodit ovat P1442 ja P1446, jotka poistuvat nolattaessa, mutta ilmaantuvat taas virran kytkemisen jälkeen.

P1442 "Evaporative Emission Control System Leak Detected"
P1446 "Evaporative Vac Solenoid Circuit Malfunction"

Mitä nuo olisivat suomeksi?

-- IceLi

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #11 : 22.10.2010, 10:59:35 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi 136 FAP.

Elikkä itsellekin pamahti "Particle filter additive level too low" - ilmoitus näytölle. Autolla ajettu 182 000 km ja fappia ei ole vaihdettu eikä myöskään lisäainetta lisätty. Käväsin huollosta kysymässä mitä tehdään, ehdotti pelkkää lisäaineen lisäystä koska suodattimen hinta on pilvissä, 735 euroa. Odotellaan tehdaskunnostettua fappia, kuulema sen hinta olisi 300-400 e. Onko kenelläkään tietoa mistäs saisi tähän hätään tuohon hintaan kyseistä pänikkää? Auto pukkaa täyskaasulla kiihdytettäessä putken täydeltä mustaa savua joten tuskin menisi päästömittauksista läpi.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #12 : 22.10.2010, 11:54:01 »
Mulla on alkuperänen fappi ja 330tkm taulussa, en hötkyilis noilla kilsoilla sen vaihdon kanssa. Fapinhan saa pois bdm+ecusafe yhdistelmällä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 111
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #13 : 22.10.2010, 12:24:48 »
Tota mulla on sellanen käsitys että polttoväli lyhenee pikku hiljaa kilsojen kertyessä. En sitten osaa sanoa mikä on lopputulos, mutta esim mulla tuossa HDi 110 mallissa polttoväli on lyhentynyt noin 100 km 70 tkm matkalla. Vaihtoväliksihän tuolle mallille ilmoitetaan 180 tkm.

Itse kyllä lisäisin vain lisäaineen jos polttoväli olisi vielä järkevä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #14 : 22.10.2010, 13:20:20 »
Tuo savutus vaan hiukan häiritsee, eihän tuo saisi periaatteessa lykätä mustaa savua kun polkasee kaasun pohjaan? Katsoin äsken läppärin digimoto ohjelmalla vikakoodit, antoi koodin p1435. Huolettaa että meneekö katsastuksen päästömittauksesta läpi jos lisätään pelkästään lisäaine. Fapin vaihtoväli tosiaan tuolle se 180 000km. Polttovälistä ei itsellä mitään tietoa, en ole huomannut milloin se sitä tekee..