Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)  (Luettu 4637 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

mikalu

  • Vieras
407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« : 23.01.2010, 20:59:20 »
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 407 - Aiheeton varoitus moottorin ylikuumenemisesta
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 407 - Ilmoitus moottorin liian korkeasta käyntilämpötilasta
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 407 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)


Auto: 407 SW 3,0 V6.

Moottorin lämpö ei tahdo maantie ajettaessa nousta 70 asteeseen.. näillä -20 pakkasilla. Olisiko termostaatti mennyt? Viima suojaa ei ole mutta ensi viikolla sellaisen haen.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 545
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #1 : 23.01.2010, 22:20:23 »
Taitaa olla termostaatti sökö.

sissi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #2 : 23.01.2010, 22:42:44 »
Viimasuoja olisi kyllä erittäin suositeltava kapistus. Tuleeko kabiiniin sisälle lämpöä? Itselle vaihdettiin pari viikkoa sitten termostaatti, oireina moottorin lämmöt ei nousseet ja hyttiin tuli vain haaleaa ilmaa.

mikalu

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #3 : 23.01.2010, 23:06:33 »
Autossa tarkenee mutta ei ole "kuuma", haaleaa ilmaa puhaltaa. Taitaa olla termostaatin vaihto. Saakaan sen itse vaihdettua (kuvaa missä) ja mitä kustantaa...

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 545
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #4 : 24.01.2010, 09:25:03 »
Taitaapi tuo termostaatti olla aika vikaherkkä. Edelliseen autooni 407 sw 2007 on vaihdettu jo 2 kertaa termostaatti. Nykyiseen peliin ei viimasuojaa ole edes tarjolla ja lämmöt 90 asteen tienoilla 20 asteen pakkasilla.

mikalu

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #5 : 24.01.2010, 10:59:55 »
Missä hinnoissa termostaatin vaihto menee... Jotain esimerkkejä...

Uppe

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #6 : 24.01.2010, 18:59:54 »
On vähän haastavassa paikassa,eli aikaa menee. Veikkaus että merkkiliikkeesä osat ja työ yht. 150-200e?

sissi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #7 : 25.01.2010, 13:12:26 »
133,80€ maksoi 2l koneeseen, en tiedä onko V6 kalliimpi.

tth

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #8 : 25.01.2010, 20:50:24 »
Paljonko tuosta oli työn osuus ja käytetty aika?

sissi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #9 : 26.01.2010, 00:04:38 »
Faktat voisin tarkistaa huomenna mutta muistaakseni termari maksoi 55€.

sissi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #10 : 26.01.2010, 10:44:28 »
Varaosat 45,62€ (termostaatti 41,60 ja jäähdytinneste 4,02), työn osuus 88,18€ ja käytetty aika 1,07h

hannes

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #11 : 29.01.2010, 10:21:24 »
Auto: 2008 407 SW 2,0 HDi 136.

Minulla lämmöt kanssa pysyy jossain 70-80 asteessa. Autossa on mukana tullut puolikas viimasuoja. Käykö dieselit näillä helteillä noin kylmänä, vai olisiko tosiaan termostaatti entinen? Öljyn lämmöt näyttäisivät "oikeammilta".

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 411
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #12 : 29.01.2010, 10:51:43 »
Mainittakoon vertailun vuoksi että 1.8 bensakoneen lämpö nousee 50-60 rajoitusalueella -20C lämpötilassa 70-75 asteeseen, eikä mielellään ylemmäs, jos lämppärin puhallin puhaltaa auto-asennossa reiluilla kierroksilla.

Kun nostaa nopeutta 80km/h:iin nousee lämmöt normaaliin 90 asteeseen. Samoin käy jos tiputtaa puhaltimen nopeuden vaikkapa kahteen "siipeen". Näin 20 km ajolla. Ehkä myös pienillä nopeuksissa lämpö nousisi 90 asteeseen jos ajaisi pidempään.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 2.12.2018 382 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 545
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #13 : 29.01.2010, 18:55:28 »
Auto: 2008 407 SW 2,0 HDi 136.

Minulla lämmöt kanssa pysyy jossain 70-80 asteessa. Autossa on mukana tullut puolikas viimasuoja. Käykö dieselit näillä helteillä noin kylmänä, vai olisiko tosiaan termostaatti entinen? Öljyn lämmöt näyttäisivät "oikeammilta".

Kun minun autossa oli tuo termostaattivika, niin öljynkään lämpö ei noussut mihinkään.

Pintaliitin

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (V6)
« Vastaus #14 : 31.01.2010, 15:59:17 »
Jep, termostaatti on sökö. Vaihto maksaa veekuutoseen muistaakseni 220 euroa   ::)