Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat  (Luettu 22074 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« : 07.03.2010, 19:00:34 »
Auto: 2005 407 Sport 3,0 V6 (automaatti).

Purin öljynvaihdon yhteydessä moottorin suojuksen (oli halki ja parsittu aiemmin jonkun toimesta). Onko suojus sama kaikissa 407 malleissa? V6 mallissa on tinapaperi keskellä (lämpöpelti) ja sivuilla pehmustetut vaimennustyynyt (päällystettu muovikalvolla). Kiinnitys kolmella ruuvipaininapilla edestä ja molemmista sivuista. Alustassa on molemmin puolin keskellä laajemmat muovit ja takapyörän edessä kolmion muotoiset muovit. Onko kaikissa sama (mitä kertoo Peugeot RU-katalogi?) Panelit osaltaan suojaavat, osaksi aerodynamiikka parantavat ja osaltaan vaimentavat ohiajomelua. Autoni on menossa Stop-Sonic käsittelyyn ja tuolloin nuo irroitetaan, käsitellään aineella. Samalla ruosteenestokäsittely. Aikamoinen purkaminen, mutta työtähän tuo vain on. :D Onko kellään vinkkejä ja kokemusta?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #1 : 29.03.2010, 22:23:32 »
Onko joku vaihtanut moottorin alla olevan alusmuovin 407:aan (SW 1.8/125hv vm 2006)? Mitä mahtaa maksaa (selviää toki kysymällä) ja onnistuuko vaihto tunkin avulla vai pitääkö mennä nosturille?

Mulla oli jo aiemmin halki, mutta tämän talven lumisateiden jälkeen olen usein käynyt keräilemässä ajon jäljiltä mustia muovinpalasia, jos olen ajellut auraamattomia teitä. Varastossa on noin 20 erikoista palasta joista ei enää tule kalua. Asiaa ei auttanut se että kävin talvella kevyesti ojassa kun tuli vähän leikittyä  :D.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2010, 22:26:57, kirjoittanut vpera »
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #2 : 29.03.2010, 22:27:30 »
Moottorin alapuolinen muovi noin 180 euroa. Saa myös panssarityyppisenä noin 380 euroa. Hajoittamot myyvät eioota. Kulunut talvi on ollut myyjän kauraa  8)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

407 Cupee

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #3 : 31.03.2010, 16:24:22 »
Jos se on vain halkeillut eikä paloja puutu sen voi muovi hitsata. Joillakin paikkakunnilla on oikein ammattimiehiä jotka hitsaavat muovia. Hommahan ei ole kovin ammattitaitoa vaativaa, joten ota juotoskolvi ei mikään pieni elektroniikka tekele vaan reilun kokoinen, leikkaa samaa muovia jostan sivusta nauha jolla täytät sulaneen railo kohdan joka kolvilla sulatetaan. Pitäisi pysyä koska puskuritkin on näin korjattu. 

SnoodMaster

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #4 : 31.03.2010, 19:27:11 »
Onko joku vaihtanut moottorin alla olevan alusmuovin 407:aan (SW 1.8/125hv vm 2006)? Mitä mahtaa maksaa (selviää toki kysymällä) ja onnistuuko vaihto tunkin avulla vai pitääkö mennä nosturille?

Mulla oli jo aiemmin halki, mutta tämän talven lumisateiden jälkeen olen usein käynyt keräilemässä ajon jäljiltä mustia muovinpalasia, jos olen ajellut auraamattomia teitä. Varastossa on noin 20 erikoista palasta joista ei enää tule kalua. Asiaa ei auttanut se että kävin talvella kevyesti ojassa kun tuli vähän leikittyä  :D.

Samanlaiseen, lokakuussa rekisteröityyn maksoi vaihto 780 euroa, sis. uusi – alumiininen öljypohja...
Pösöt: 407 SW 1.8 2006 + 307 CC 2.0 A 2004

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #5 : 25.08.2010, 09:45:12 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 (125 hv, 09/2006).

Moottorin alapuolella oleva muovisuojus on ollut päreinä viime talvesta lähtien. Onkohan sen puute ongelma muuten kuin ehkä likaantumisen kannalta? Lähinnä mieleen tulee suojaus pakkasta vastaan ja kivien lentely. Onko jollain huonoja kokemuksia käytöstä ilman (moottorin) alasuojaa.

Entä onko jollain kokemuksia metallisesta vaihtoehdosta? Kestääkö paremmin vai hajoaako vain eri tavalla?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #6 : 25.08.2010, 10:10:24 »
Laittaisin alasuojan jo ihan konehuoneen puhtauden takia. Eristää lisäksi hiukan melua ja lämpöä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 504
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #7 : 25.08.2010, 10:13:23 »
Saisiko halvemman ja paremman kurasuojan, jos hankkisi sopivan palan alumiinipeltiä, ja tekisi/teetättäisi siihen siihen parit-kolmet jäykistyspokkaukset ja leikkaisi sitten oikeaan muotoon?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #8 : 25.08.2010, 21:46:53 »
Alumiinista toki saa bygattua, mutta aika työläs. RE-liike korjasi suojauksen yhteydessä haljenneet suojat. Moottorin alamuoviin tein itseporautuvilla ruuveilla soveltaen täytepalat Automaan romiksesta löytyneestä sisälokasuojasta (sitkeää ja pakkasta kestävää xx-muovia). 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #9 : 25.08.2010, 22:17:09 »
Auto: 2005 407 SW 1,8 Esplanade.

Omasta pohjamuovista oli lähtenyt iso palanen vieden mukanaan lämppärin johdon y-haaran. Onneksi meni vaihtoauton takuuna tuon korjaus. Tosin Automaa onnistui ryssimään uuden pohjamuovin asennuksen, sillä se repsahti takapäästään heti korjausta seuraavana päivänä. Piti itse laittaa nippusiteillä se kiinni viedä takaisin korjaamolle.

Ne kiinnitysnapit on muutenkin aika huteraa tekoa, sillä myöhemmin kesällä yksi takapään neljästä napista jäi jonnekin mökkitielle. Nipparit taas kehiin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #10 : 26.08.2010, 08:09:49 »
Totta, heppoista on. Banduiteilla pitää paikkailla kiinnitystä. Alumiiniset karhennetut kiinnitystapit painetaan kiinni ja väännetään auki. Vastinpinnassa olevat teräksiset vastinkiinnikkeet pitäisi uusia tai kiinnityskynsiä tuunata tiukemmiksi. 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ace74

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 93
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #11 : 26.08.2010, 09:20:16 »
Minä kesällä omasta autosta fiksasin,sitä pohjamuovia popniiteillä laitoin sopivia muovin palasia kiinni.On ainakin vielä pysynyt kiinni,Etolasta saa halvalla muovia jotain jäännöspaloja,niin niillä on hyvä fiksailla tuota pohjalevyä....
Ford Focus stw -11 1.6 TI-VCT Titanium

makinjar406

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #12 : 26.08.2010, 21:13:16 »
Muovi"panssari" pärähti omassa 406:kin taannoin talvikeleillä ja korvasin n. 5mm alumiiniseos"turkkilevyllä". Pajalta hukkapala edullisesti ja originaali muovisuoja mallina piirrellen reikien paikat yms muodot levyyn ja kuviosahalla palat pois. Nyt voi jo kutsua pohjapanssariksi eikä murene lumipaakkuihin...

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #13 : 27.08.2010, 11:20:49 »
Noin tekisi mieli toimia, mutta jostain pitäisi saada alkuperäisen tarkka kuva / mitat / piirros, kun ei ole omaa enää jäljellä.

Tosin mietityttää että jos "panssarin" tekee väärän vahvuisesta materiaalista, onko mahdollista että pohjakosketukset saavat ylimääräistä vahinkoa aikaan kun panssari taipuu ja jää pysyvästi taipuneeksi ja painaa jotain moottorin osaa tms..
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

makinjar406

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #14 : 27.08.2010, 14:24:13 »
Olen kyllä sitä mieltä että jos semmonen pohjakosketus tulee että noin paljon suojalevy vääntyisi, niin olisin vain tyytyväinen siitä vahvasta levystä ! :) Ja saahan sen siinä tapauksessa irti ja taottua kuosiinsa..  Edellisessä pikkupösössä oli ajettu öljypohja kiveen (se orig. muovisuoja paikallaan) ja kone uusiksi... Tuo mielessä minä tuolla alulevyllä korvasin sen hajonneen alkuperäsen (vaikken mitään mettäautoteitä rallailekaan).