Kirjoittaja Aihe: 407 - Kytkin pitää ääntä  (Luettu 5464 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hartsa

  • Vieras
407 - Kytkin pitää ääntä
« : 06.08.2010, 12:58:09 »
Auto: 2005 407 2,0 Executive Business (95 000 km).

Kuinka yleistä on kytkin/painelaakerivika jo noilla kilometreillä? Mitä kaikkea pitäisi uusia kytkinasetelman uusimisen yhteydessä? Kannattaako paljon ajella, kun kytkin pitää sellaista ääntä kuin metalli hankaisi metallia vasten? Olisiko painelaakeri jumiutunut ja hankaa paineasetelmaa?

LynxRc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #1 : 21.08.2010, 14:33:43 »
Juttelin kaverin kanssa ko sillä oli taksissa 407sw 1,6hdi joku varmaan -06 tai -07 ja 250tkm tuli ku laitto vaihtoon. Niin taksissa oli kestäny kytkin 75tkm ja oli kaks kertaa joutunu ko. remontin teettämään. Noin 1000€ oli kuulemma maksanu, merkki liikkeessä tehty. Tosin taksissa ku kokoajan on kaupunki ajoa ja tolpalta lähdetään niin kytkin tietysti on kovilla ja kuluu nopeammin ku tavallisessa ajossa. Tiä sitte kuinka kauan kuuluisi kytkimen kestää.
Leijonia oli talossa lemmikkeinä kolmekin...
Ex-Boxer 2,5tdi -99,Ex-406 2,0hdi -02
Emännällä 407sw 1,6hdi -07
Maastopyöräkin Peugeot -90
Nyk. Trafic 2,5dci -07

s_elvio

  • Vieras
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #2 : 16.09.2010, 17:50:16 »
Onkohan se yksilö nyt täällä? Kytkin alkoi luistamaan reippaassa kiihdytyksessä ja paheni vähitellen. Tänään korjaamolla avattiin, vaihdelaatikon stefa paskana, pitkittäisvälystä (edellisissä remonteissa vaihdettu ilmeisesti vain kytkinlevy ja "pikari", joka sisältää stefan), pikarin ja stefan välistä puuttuu soviteholkki. Saas nähdä kuka lopulta lystin maksaa.

Ko. auto ollut keväästä meillä. On se hienoa, kun on noita 5 pennin suutareita, jotka tekee taitamatta 100 pennin vahingon.

Ps. katotaan nyt, saako siitä vielä laatikkoa.

hmm74

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #3 : 23.04.2014, 08:11:39 »
Jep, kytkin hajosi. Tai painelaakeri ja vauhtipyörä vissiin vetelee viimeisiään ja huolto jo tilattu, 1700 euroa pitäis taas köyhtyä. Pari vuotta kuuntelin jurnutusta, joka ehkä johtui vauhtipyörästä ja sitten tuli lisä-ääni ja selvä muutos kytkimen toimintaan, joka johtui kait sitten tuosta painelaakerista. Ei uskaltanut enää tien päälle lähteä...

Ei tämä auto halpa ole pitää, alkaa Peugeot-uskonto olemaan koetuksella ;) On muuten jokaisesta omistamastani pösöstä (3 kpl) hajonnut kytkin omistusaikanani, liekö kuskissa vikaa. Edelleen pidän 406:tta hyvänä autona, 407 ja 205 taas ovat olleet jotain muuta, jos kriteerinä käytetään vikojen määrää...
Ford Mondeo

exät: 407 SW 1,6 hdi, vm 05, 252 tkm ja 406 sr gw hdi (66kW), vm. 01, 480 tkm, vectra cdx 2.0i 16v vm. 94 ja 205 xr 1,4 vm. 88

DonGuano

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
  • Peugeot 407 2.0 Esplanade -05
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #4 : 23.04.2014, 16:33:20 »
Miten ihmeessä voi 1700€ maksaa?

atakuja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #5 : 23.04.2014, 21:36:16 »
Auto: 2006 407 1,6 HDi (297 500 km).

Vauhtipyörä alkas pyörimään hyrrää kehän ympäri. Luulin, että kytkinlevy olisi revennyt keskiöstä irti, mutta autoasi-ketjun huoltolliikkeessä todettiin, että vauhtipyörän hajoaminen olikin syy tielle jäämiseen. Viikon verran oli kytkin oireillut.

Nyt on uusittu sitten kytkinpaketti ja vauhtipyörä. Vauhtipyörä on nyt kaksoismassapyörän sijaan kiinteä normi vauhtipyörä. Hintaa kertyi 1200€, jota pidin kohtuullisena kustannuksena koko päivän työn vaatineelle remontille.
Remonttiin kuului myös vaihdelaatikon öljyjen uusiminen ja jäädytysnesteen vaihto.

PS: vanhaa kytkinlevyä vilkaisin ja vaikutti olevan vielä hyvässä kunnossa, vaikka kilometrejä oli tahkottu jo 300tkm
PS merkkiliike hinnoitteli remontin 1890€ Tampereella.
9/2017 508 1,6 e-Hdi SW  FAB Active Business -13
2015 - 2017  407 1,6 Hdi SW FAP Executive Business -09
2009 - 2014 407 1,6 Hdi SW FAP Olympia -06
1992 - 2002 405 1,6 GR -89

hmm74

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #6 : 23.04.2014, 21:52:01 »
Niin kait noita pitäisi kilpailuttaa, mutta kyse on siis koko paketista (vauhtipyörineen), jonka hinta oli n. 1000 € ja töineen siis 1700 €. Asia esitettiin minulle vielä ensin niin, että paketin hinta oli aluksi n. 1500 euroa, mutta jostain toista kautta paketti hankittuna se oli n. 1000 €, eli tuntui "hyvältä". Ja kyse ei ole merkkiliikkeestä, vaan psa-tuotteisiin erikoistuneesta yksityiskorjaamosta.
Ford Mondeo

exät: 407 SW 1,6 hdi, vm 05, 252 tkm ja 406 sr gw hdi (66kW), vm. 01, 480 tkm, vectra cdx 2.0i 16v vm. 94 ja 205 xr 1,4 vm. 88

SaPeKa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 207
  • form follows function
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #7 : 23.04.2014, 22:04:12 »
Pikaisesti katsottuna yhdessä nettiputiikissa lahden takana oli valeon kytkinsarjalle hintaa 170 ja vauhtipyörälle 390. Tottahan samalla kannattaisi vaihtaa stefat kampiakselille, vaihdelaatikon akselille ja vetoakseleille.
1.8 tq ex. 607 HDi, 406 Coupe, 307 wagon

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 408
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #8 : 24.04.2014, 12:31:21 »
Vauhtipyörä on nyt kaksoismassapyörän sijaan kiinteä normi vauhtipyörä.

Luulin, että kaikissa 407:koissa olisi ollut kiinteä normi vauhtipyörä..
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

DonGuano

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
  • Peugeot 407 2.0 Esplanade -05
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #9 : 24.04.2014, 16:49:05 »
Motonetissä näyttää olevan kytkinpaketteja 500€-530€ kiinteällä vauhtipyörällä. Kaksoismassapyörää ei tarjolla...

hmm74

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #10 : 28.04.2014, 11:34:01 »
Tuohon 1700 euroon kuulemma kuuluu nuo stefat kampiakselille, vaihdelaatikon akselille ja vetoakseleille. Ja aikaakin siihen tuntuu yli viikko menevän, mutta mihinkäs tässä kiire, polkupyörälläkin pääsee. Oikeastaan ihan virkistävää olla ilman autoa, tulee suosittua lähikauppaa ja muutenkin kulkemisia tulee suunniteltua tarkemmin.
Ford Mondeo

exät: 407 SW 1,6 hdi, vm 05, 252 tkm ja 406 sr gw hdi (66kW), vm. 01, 480 tkm, vectra cdx 2.0i 16v vm. 94 ja 205 xr 1,4 vm. 88

sulo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #11 : 17.11.2014, 20:39:48 »
Auto: 2005 407 1,6 HDi (240 000 km).

Kytkin ilmeisesti hajosi äskettäin, ei irrota (luulin jopa, että olisi vain vaijeri jäässä). Oiskohan haarukka poikki, kun ei mitään oireita ollut.  Mut itse kysymykseen, voiko tähän laittaa kaksoismassavauhtipyörän tilalle kiinteän vauhtipyörän ja onko väliä kenenkä tekemä se nykyinen on (valeo,sach). Ajattelin tilata hetimiten uudet romppeet ja molempien tekemiä on tarjolla eli ostanko "summamutikassa" jomman kumman vai puranko ja tarkistan kenen on nykyinen?

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #12 : 17.11.2014, 21:45:28 »
Auto: 2008 407 SW 1,6 HDi 110 FAP (242 000 km).

Kytkin jäi pohjaan, auto hinurilla pajalle. Painelaakeri asetelmasta läpi tai jotain sinne päin. Vaihdettiin samalla kytkin, kytkimen kara, kaksoismassa vauhtipyörä ja kaikki stefat.

1550€ kiitosta vaan  :o . Turhan työläs homma yrittää ite kun joutuu purkamaan osan eturungosta että mahtuu tiputtamaan kytkimen alas, eikä ole nosturiakaan. Sparetolta olis saanu osat pari sataa halvemmalla kuin Fixukselta mutta liike ei olisi myöntänyt takuuta jos olisin vienyt itse osat.

Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 855
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #13 : 01.08.2018, 22:53:00 »
Näissäkin tapauksessa kytkimen hajoamisen syy mitä todennäköisemmin täysin alimitoitettu ja todella typerästi suunniteltu painelaakeri, tätä tyyppiä : https://spareto.com/products/500-0924-11-releaser

Max

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 407 - Kytkin pitää ääntä
« Vastaus #14 : 05.11.2018, 10:02:46 »
Auto: 2005 407 2,0 (EW10, BE4-vaihteisto).

Laitetaan tänne, kun aluperin mielestäni selvästi kytkin alotti...

Mystistä... Viikko sitten mahd painelaakeri alkoi elämöimään. Vapaalla tyhjäkäynnillä pientä/reiluhkoa rohinaa, kytkin poljettuna infernaalinen rohina... Tilasin hilut ja toivoin kestävän osien saamiseen ja vaihtamiseen asti (osat tulee tänään, levy/asetelma/p-laakeri/pulttisarja/työsylinteri/akselin stefat). Kerkesin viikon sulatella työn määrää... Tosiaan viikon elämöintiä, viimen pe meni sit akku kuin sormia napsauttamalla, ei oireita ennen, töistä lähtiessä virrat päälle = valot vilkkuu/naksuttaa jne... Kaapeleilla käyntiin ok, tyhjäkäynti ok, ei kestä liikkeelle lähtöä vaan sammuu heti ja ei mitään taas... Mittasin akun, 12,6v, käynnistysvirta 41A... Seuraavana aamuna uus akku ja taas mennään... Samana päivänä kytkimen rohina hiljeni hiljalleen, illalla ei lähes mitään, ihan hento ääni kytkin pohjassa (ei enää rohinaa vaan pieni hurina), kytkin ylhäällä ei mitään.

Voiko akku muka vaikuttaa asiaan jotenkin?

En edes meinaa vaihtaa kytkintäkään vielä, kun kaikki taas normaalisti. Rupesi epäilyttämään vaihteisto (vaihdan lootaöljyt änään), mutta en keksi sitäkään voiko akku siihenkään vaikuttaa...

Hämää vähän, tai no aika paljonkin... :o