Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 60062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tonic

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #210 : 19.01.2016, 11:45:45 »
En nyt ehkä laakista lähtis ensimmäisenä pumppua vaihtamaan, jos se yhdessä käynnistyksessä oli vikatilassa.  Katso ne nesteet.    Akku tietysti voi alkaa olemaan ehtoopuolella, kun webasto sitä vähän syö. 

Onko ajoa saman verran, kun webaston lämmityskäyttöä? Pitäs olla, muuten akku alkaa niiata jossain vaiheessa. Koita vaikka alkuun ladata akku kunnolla, jos se siitä vähän elpyy. 

Itselläkin aikanaan Volvossa syttyi lambdan valo ja viaksi paljastui "heikko akku"  vaikkei käyntiinlähdössä mitään kummempaa ongelmaa ollutkaan. Jännitteet vaan notkahti sen verran, että lambda valo syttyi.

Hirveän monelta se pumppu ei ole kirjoituksien mukaan ole levinnyt, mutta on mennyt vikatilaan, vaahtoillut jne. Mulla se meni joka käynnistyksen jälkeen, kun oli hetken käynyt. Historiaa en tiedä. Ostin auton viallisena. Nyt "uudella" purkupumpulla ja teboilin 32 sooseilla ajettu muutama viikko. Ei ole ollut mitään murheita.

Vanha pumppu on tallin nurkassa. Ei ole ehtinyt purkaa ja tutkia.


abel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #211 : 26.01.2016, 06:40:01 »
Tänne jo aikaisemmin vastasin, mutta puhelimella ei viestien lähetys ole näemmä hirveän varmaa.

Ei ole tuon aamun jälkeen ollut oireita. Ostin lapin reissuakin ajatellen pullollisen tehostinöljyä, ja siitä meni ns. ripaus tehostimen tankkiin. Eli vähän se on jossain välissä kuohahtanut.

Ilmeisesti akku kyykkäsi hetkellisesti startissa, kuitenkin panosti auton käynnistymiseen. Ensi viikon lapinreissulle akkulaturi mukaan, just in case. Siis jos sitä saa käyttää...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #212 : 26.01.2016, 10:25:50 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (automaatti, käyttöönotto 12/2005, 200 000 km).

Äsken lueskelin ulkomaisia foorumeita asian tiimoilta, ja siellä oli samanlaisista murheista veikattu kuitenkin akkuvikaa. Onko foorumilla kokemuksia, vai lähdetäänkö sokkona vaihtamaan akkua ja pumppua??

Imuputken muutos voisi olla ratkaisu, aihe fotoineen pitänee etsiä esille.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

sam_u

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #213 : 17.03.2016, 21:59:26 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 Olympia Comfort (EW10J4).

Hei! Mulla 407 jossa sähköhydraulinen ohjaustehostimen pumppu. Sama vika kuin muillakin eli tehostin räkii öljyt pihalle. Ajattelin tehdä tuon pumpun modifikaation mutta onko ilmaus yleensäkään mahdollinen sillä hammastanko vuotaa hieman? Vuoto on niin pientä että en ole vielä vaihtanut hammastankoa. Eli onko järkeä korjata pumppua jos ei korjaa hammastankoa? Ja vielä sellainen asia että voiko tehostin olla rikki (saattaa olla kuivana pyörinyt), jos oireena paikallaan käännettäessä kuskin puolelle vain pientä nypyttämistä. Olen ajatellut johtuvan hammastangon vuodosta.

Tonic

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #214 : 18.03.2016, 08:39:48 »
No sähän et mitään menetä kokeilemalla... Letkun modaus on ihan pikkuhomma.  Pikkasen vuoleskelet puukolla sitä letkun lukitusnipukkaa, kun käännät. ja mä leikkasin sisämutkan puolta siitä letkin kärjestä pikkusen auki, kun se letkun ulkoreina taittuu hieman.

Paina paineilmalla vanhat nesteet pois.
Vaihda teboilin 32 tehostin nesteet.   täyttö tyhjään  noin puoliväliin täyttö putkea.  Sitten se ilmailu rauhallisesti käännellen.ja nesteen lisäily.
 Ei ole suurta tiedettä tuo homma...

Teboilin nesteet ei kuohaa pätkääkään.

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 74
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #215 : 18.03.2016, 10:24:51 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 Olympia Comfort (EW10J4).

Hei! Mulla 407 jossa sähköhydraulinen ohjaustehostimen pumppu. Sama vika kuin muillakin eli tehostin räkii öljyt pihalle. Ajattelin tehdä tuon pumpun modifikaation mutta onko ilmaus yleensäkään mahdollinen sillä hammastanko vuotaa hieman? Vuoto on niin pientä että en ole vielä vaihtanut hammastankoa. Eli onko järkeä korjata pumppua jos ei korjaa hammastankoa? Ja vielä sellainen asia että voiko tehostin olla rikki (saattaa olla kuivana pyörinyt), jos oireena paikallaan käännettäessä kuskin puolelle vain pientä nypyttämistä. Olen ajatellut johtuvan hammastangon vuodosta.


Mulla samanvuotisessa oli täsmälleen sama vika ja yhä sama oirekin mutta öljyt pysynyt muutaman vuoden kaikki sisällä kun tupla-klemmaroin uudestaan nuo putken liitoskohdat, eli siellä alhaalla kuskin puolella ja sitten säiliön yhteydessä. Itse olen ollut siinä uskossa että tuo pieni nypyttely parkkipaikoilla johtuu juuri siitä että joku saanut vähän siipeensä öljyn vähyyden takia ennen remonttia mutta tiedä sitten mikä on totuus, joka tapuksessa viimeiset 120tkm pelannut hyvin...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

Jouna

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 101
  • 407 SW 2.0 HDI AM6 On se hyvä ;)
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #216 : 14.11.2016, 08:57:01 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (DW10BTED4, AM6-automaattivaihteisto, DAM 10661).

Lopultakin sain ohjaustehostimen "letkumodauksen" tehtyä. Ajattelin päivittää kuvia niin löytyy tuoreemmistakin viesteistä :)
407 SW Executive 2.0 HDI AM6

Korionni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #217 : 04.04.2017, 14:50:21 »
Auto: 2004 407 2,0.

Moro! Sain loppumaan ohjaustehostimen öljyn kuahaamisen, kun imettiin imulaitteella öljysäiliö tyhjäksi ja lisäsin Ligui Moly Central Hydraulic System Oil:ä, käänneltiin rattia edes takaisin laidasta laitaan, kuahaa imettiin sailiö tyhjäksi jne. kunnes öljy ei enään kuohannu. Auton etupää oli ilmassa pukkien varassa. Ei nyt ole kuohaa esiintynyt, ilmeisesti Total öljyt ovat heikkolaatuisia, kun Liguid Moly toimii loistavasti ja ohjaustehostinkin toimii niin kuin kuuluukin.

Korionni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #218 : 04.04.2017, 16:32:11 »
Moro
Vanhoja juttuja, Ligui Moly Hydrauliic System Oili on synteettistä nykyaikaista öljyä MAN M 3289 ja kelpaa BMW, Fiatille, Fordille, Mersulle, WV ym. Saksalaista laatua

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #219 : 04.04.2017, 18:23:09 »
No sähän et mitään menetä kokeilemalla... Letkun modaus on ihan pikkuhomma.  Pikkasen vuoleskelet puukolla sitä letkun lukitusnipukkaa, kun käännät. ja mä leikkasin sisämutkan puolta siitä letkin kärjestä pikkusen auki, kun se letkun ulkoreina taittuu hieman.

Paina paineilmalla vanhat nesteet pois.
Vaihda teboilin 32 tehostin nesteet.   täyttö tyhjään  noin puoliväliin täyttö putkea.  Sitten se ilmailu rauhallisesti käännellen.ja nesteen lisäily.
 Ei ole suurta tiedettä tuo homma...

Teboilin nesteet ei kuohaa pätkääkään.

Kuvat ovat epäselviä ja ohjetekstikin arvailtavissa. Voisiko selventää, ennenkuin annamme ohjeita muille...  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #220 : 04.04.2017, 18:25:00 »
Auto: 2004 407 2,0.

Moro! Sain loppumaan ohjaustehostimen öljyn kuahaamisen, kun imettiin imulaitteella öljysäiliö tyhjäksi ja lisäsin Ligui Moly Central Hydraulic System Oil:ä, käänneltiin rattia edes takaisin laidasta laitaan, kuahaa imettiin sailiö tyhjäksi jne. kunnes öljy ei enään kuohannu. Auton etupää oli ilmassa pukkien varassa. Ei nyt ole kuohaa esiintynyt, ilmeisesti Total öljyt ovat heikkolaatuisia, kun Liguid Moly toimii loistavasti ja ohjaustehostinkin toimii niin kuin kuuluukin.

Total on varmaankin okey
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pompeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #221 : 10.02.2018, 10:50:52 »
Auto: 2006 407 1,8 (EW7).

Päivää. Tänään huomasin että ohjaustehistimen ympärillä on öljyä korkinpäällä enimäkseen eli räkii siitä ulos. Ohjaus välillä vähän tönkköä. Onko asialle jotain tehtävissä ns kotikonstein vai onko korjaamokeikka tulossa. Onko jollain sanoa mitähän tulee kustantamaan. Ilmeisesti öljyjä ei ole vaihdettu vähään aikaan.
Edit: käväsin katsomassa öljyn Tilanteen niin aivan kuivalta näytti. Uskaltaako tuonne lisätä öljyä kun tiedossa eiole mitä öljyä käytetty ennen.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 406
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #222 : 06.03.2018, 00:05:51 »
Itse aikanaan vastaavassa tilanteessa arvasin  että on alkuperäiset öljyt. Siispä merkkiliikkeesta (kai) vastaavaa purkki ja lisäys ja ilmaus. Ehkä vanha  teksti löytyy tästä ketjusta. Ilmaillessa piti aluksi varoa ettei puske nesteitä kuohana ulos. Eli vähän ohjausta tappiin ja samantien katsomaan tuleeko kuohaa. Korkki tietty auki. Jos tuli täyttöputkeen kuohaa ainakin lopetin kääntämisen ja jossain vaiheessa taisin sammuttaakin  auton ja annoin kuohan laskeutua. Tuosta 3-4 vuotta ainakin eikä ole ollut ongelmia sen jälkeen.

Hyvä muistutus, pitääkin katsoa öljyn taso kun on ollut näitä pakkasiakin nyt.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 1.7.2018 365 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

pompeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #223 : 30.03.2018, 23:36:44 »
Ongelma ratkesi niinkin helposti eli lappopumpulla vanhat öljyt pois mitä enää oli jälellä vaahtoamisesta ja teboilin 32s sisään ja ilmaus toiminut erittäin hyvin eikä vaahtoa enää yhtään tuntuisi tuo 32s toimivan erittäin hyvin kyseisessä tarkoituksessa.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 339
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #224 : 15.05.2018, 07:58:39 »
Auto: 2006 407 Coupe 2,2 (EW12J4, 90 000 km).

Auto jätetty ajosta seisomaan muutamaksi päiväksi lievään ylämäkeen. Käynistyksen jälkeen tuli useampaa koodia, varsinkin ohjauksesta. Nollasin koodit ja auton siirsin tasamaalle. Kurkkasin tehostajalle, tikku ei kastunut ollenkaan, nestettä kyllä näkyi syvemmällä. Lisäsin Totalin DA:ta varmaan puoli desiä ja pinta on nyt puoleen väliin sitä putkea. Ompa hölmö systeemi. Min ja max tasojen ero on luokkaa 30 millilitraa...  :(

En muista että mihinkään autoon olisin ikinä tarvinnut lisäillä ohjaustehostimelle nestettä. No ei paljoa tarvinnut lisätä, mutta pitää näköjään tuonkin tasoa tarkkailla.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...