Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 7908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leijona

  • Vieras
Auto: 2004 406 2,0 HDi.

Illalla ajettu parkkiin ulos, kaikki toimi ok. Yöllä pakkasta n. 15 astetta, pari tuntia lämmityksesä -> startatessa "hörähti", mutta ei käynnisty, seuraavalla kerralla ei edes hörähtänyt, mutta käynnistinmoottori pyörittää edelleen hyvin. Uusin polttoainesuodattimen ilman toivottua tulosta. Ensimmäisellä starttauskerralla taas hörähti, mutta ei käynnisty? Olisiko jollain vastaavasta kokemuksia tai hyviä ideoita?

Leijona

  • Vieras
Kesälaatua tankissa?

"Paremman puoliskon" mukaan mittarissa oli teksti "talvilaatu". Varmistetaan vielä kunhan kuitti kotiutuu. Jos on kesälaatua, tarviiko suodatin uusia talvilaadun lisäämisen jälkeen?

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
Miltä se vaihtamasi suodatin näytti ? Parafiini kiteethän sen tukkii jos tankissa on kesälaatu, ja matkanteko loppuu siihen. Jos ei ole siemensin korkeapainepumppua niin käykö siirtopumppu muutaman sekunnin kun laitat virrat päälle?

anssi406

  • Vieras
Tankissa kesälaatua, polttoaineputket "tukossa" ja suodatin "tukossa". Jos mahdollista, niin auto johonkin lämpimään tilaan "sulamaan"..

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 810
Jos on 110 HDI, avaa polttoainesuotimen alaetureunassa ovela vedenpoistoruuvi, sellainen puoltoistasenttinen pyöreä, karhennettu ruuvi alaviistoon. Sitten virrat päälle, pitäs sylkeä dieseliä pitkin konehuonetta. Jos sylkee, putket auki ja vika muualla kuin polttoainejärjestelmässä ennen korkeapainepumppua. Sitten alhainen railipaine voi jättää käynnistämättä, liian alhainen pyörintänopeus -> akku. Ajonesto tietty tjs...

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Jos autossa käsipumppu niin helppo tapa on tarkistaa tuleeko diesel tankista, pumppaa käsipumpulla ja jos se jää luttuun niin tankista ei tule tavaraa.

Bad_Taste

  • Vieras
Kesälaatua itsellä ja ei oikein toimi -15'c pakkasilla, melkeen täysi tankki, voiko laittaa sekaan jotain mömmöjä tms, vai onko ainoa vaihtoehto tyhjentää tankki ja vaihtaa löpöt?

Bad_Taste

  • Vieras
.. Ei oikein toimi -10'c pakkasillakaan.. Onneksi ei ole kuin varttitankki farkussa jäljellä, jos toimis -5c niin kierrokset vaan tapissa ja webasto päällä ja mahd. tyhjäksi ja sitten talvilaatua tankki täyteen.. Vähän liian myöhään talviauto tulille, tiistaina etupyörän-/kääntö laakerien vaihto sitten vasta ajoon. Kesä-Coupe sentään täynnä talvilaatua.. :P

kardaani

  • Vieras
Auto: 2002 406 2,0 HDi 110 (80 kW).

Auto oli eilen normaalisti käytössä, mutta jostain nokkapellin alta oli kuulunut raksutusta jossain vaiheessa. Autolla pääsi normaalisti kotiin, eikä vikailmoituksia tullut kojelautaan. Tänään auto ei sitten lähtenytkään käyntiin. Ilmoittaa, että ajonesto on päällä ja joku avaimen kuva on kuulemma näytössä. Käynnistinmoottori pyörittää hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Koitettu kahdella eri avaimella. Missä vika voisi olla? Kiitos vihjeistä!

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 811
Ohjekirjassa muistaakseni ohje avaimien sopeuttamiseen, itsellä kävi joskus 406 2.0 EW bensakoneen kanssa sama homma ja ohjekirjan mukaan kun avaimen sopeutti niin taas toimi eikä vika koskaan ainakaan minun aikana uusiutunut.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Ajonesto päällä. BSI voi olla hukannut avaimet tai esim. antennirengas virtalukon ympärillä voi olla vioittunut tai liitin irronnut yms. PPS:llä selviäisi. Startti pyörii vaikka ajonesto päällä...
404, Expert, C3
2CV4

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

kardaani

  • Vieras
Konepellin alta kuulunut raksutus vois kenties olla avain ongelmaan. Missä tuolla olisi sellainen rele, josta ääni kuuluu? Jostain punaisesta purkista oli jossain topickissa juttua. Mikä se punainen purkki mahtaa olla. Missäpäin se sijaitsee konehuoneessa. Siis en ole itse juuri auton luona, joten en pysty sitä nyt etsimään, mutta etukäteistieto auttaisi, kun pääsen auton luokse. Onko siellä punaisen purkin sisällä sitten joku rele, joka on itse vaihdettavissa?

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 147
Se "punainen purkki" painettavissa oleva on ainakin mulla -01 kuskinpuolella jarrutehostimen läheisyydessä. Sitten se kakssoisrele on apukuskin puolella. Molemmista ollut keskustelua vast ikään.

kardaani

  • Vieras
Ok. Noita hommia pitää alkaa selvittämään. On niin monenlaista tietoa eri paikoista asiaan löytynyt. Jotkut sanoo, että Maan AUtoon, ja siellä voi sitten purkaa ajoneston. Nyt pitää selvittää nämä rele ja punainen purkki hommelit ensin. :D Onko purkissa siis joku nappula siinä päällä, jota voi painaa? Vai miten sitä voi "korjailla"?