Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 7907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
No jos olet vasta 250tkm ajanu. Niin on varmasti 250tkm lisää luvassa :)
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Capricorn

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
Ootko koodeja päässy lukemaan. Paljon oli pakkasta kun hyyty? Järjestelmähän tuli ilmattua suodattimen vaihdon jälkeen?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 235
  • Ravintoketjun huipulla.
Ei tarvi ilmata, avaimesta väännetään vaan hieman kauemman aikaa ja taas mennään.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Capricorn

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
Juuri näin. Itse oon pitäny virran päällä niin kauan, että painekytkin katkaisee polttoaineen tulon ja sen jälkeen vehkeet tulille.

Henkseli.

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Auto: 2000 406 2,0 HDi.

Morjens foorumilaiset. Ilmeisesti ikuinen aihe näiden vehkeiden kanssa mutta nopea kertaus:

- seisoi viikon ulkona nyt pakkasilla, jonka jälkeen ei käymään millään.
- hinasin halliin sisälle ja vaihdoin löpösuodattimen ja auto sai sulaa muutenkin
- pyörittää ilman apuvirtaakin ihan iloisesti mutta löpöä ei tule
- kun antaa siirtopumpulle suoraa virtaa niin löpö liikkuu mutta tulee suodatinjalasta ulos vaikka roppu on kiinni (??)
- kolmea eri kaksoisrelettä olen kokeillut, ei herää millään. Lueskelin hyppylankavirityksistä mutta (8 ja 5 pinnin välille)! Mutta mulla ei ainakaan vitosen taakse tule liittimeen johtoa.
- kolarikytkin toimiva mutta pystyykö sen ohittamaan?
- kaikki sulakkeet tarkastanut mitä löysin
- molemmilla avaimilla kokeiltu ja muutenkin sähköt ja puhaltimet yms pelaa

Välineet mitä käytössä tällä hetkellä on lämmin halli, varaosa xsara samalla koneella ja yleismittari. Kaikki käytännön vinkit ovat tervetulleita ja mielellään ihan yksityiskohtaisesti kun en varsinaisesti ole sautosähköjen ammattilainen.

Henkseli.

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Edit:

Löpöt tuli lattialle koska kotelon kannesta kun oli ilmeisesti tukossa. Eli käymään lähti kun antoi toisella akulla virtaa siirtopumpulle takapenkin luota. Seuraava kysymys, koitanko vielä uudella releellä vai saako virran tuupattua konehuoneesta ohi rikkinäisen releen?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 197
Jos pumppu toimii, silloin vika on johdoissa tai jossain systeemin älyssä. Voisko autosähkö löytää vian helpostikin?

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 138
Edit:

Löpöt tuli lattialle koska kotelon kannesta kun oli ilmeisesti tukossa.
Eli käymään lähti kun antoi toisella akulla virtaa siirtopumpulle takapenkin luota.
Seuraava kysymys, koitanko vielä uudella releellä vai saako virran tuupattua konehuoneesta ohi rikkinäisen releen?

Relettä ei kannata ohittaa koska pa-pumppu ei käy koko ajan. ECU ohja sen toimintaa. Toki voit kokeilla ohitusta jotta selviää onko vika releessä.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

Henkseli.

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Tein virtalukon pohjalta virransyötön siirtopumpulle, kaksoisrele omalla paikallaan. Auto pelittää ihan hyvin lukuunottamatta pientä tyhjäkäynnin seilaamista ( välillä tasaisen käynnin ohella tulee semmonen höm höm -hetki). Oletettavasti siis jossain johtosarjassa vikaa kun ei saatu virtoja menemään oikeaa reittiä sinne. Ehkä tuon voisi piuhan päässä käyttää jos saisi dataa ulos..