Kirjoittaja Aihe: 306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)  (Luettu 1852 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mykisstys

  • Vieras
306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)
« : 07.12.2010, 12:58:26 »
Auto: 1998 306 1,9 TD (farmari).

Ilmastointi ja ohjaustehostin löytyy autosta myös. Apulaitehihnasta lähti säle reunasta ja kiristin rulla on vähän vinossa eli vaihtoon menee, mutta mistä uudet tilalle? Tuntuu tuolla Motonetissä olevan rullia ja hihnoja vaikka muille jakaa. Mistä osaan valita oikean hihnan ja rullan?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 685
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)
« Vastaus #1 : 07.12.2010, 14:45:02 »
http://www.motonet.fi/motonet/varaosat/PEUGEOT_306

Lainaus
Moniurahihna 6x1730mm, 30-6735, 306 D/TD-1,9 96-> VL+OT jos ILM (1730mm) [1996 - 2002], 16,90 e
Hihnan kiristinlaak PSA-HDi, 30-0547, 1,9D/TD/2,0HDi 96-> Kiristinrulla jos ilmast (ø70mm, epäkesko) [1996 - 2002], 79,90 e
Hihnan ohjain PSA-D, 30-0581, 1,9D/TD 96-> Ohjainrulla+runko jos ilmast (ø60mm) [1996 - 2002], 79,90 e

Motonetin vaihtoehdoista nuo vaikuttaisivat pikaisen vilkaisun perusteella oikeilta osilta, mutta lopullisen varmuuden asialle saa vasta osia vertailemalla.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

mykisstys

  • Vieras
Vs: 306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)
« Vastaus #2 : 07.12.2010, 19:43:16 »
Uskaltaako snadisti ajaa pikkukierroksilla? Hihnasta 1-2mm soiro lähti irti. Huoltamolle olisi ensi tiistaina aika. Esim. lähikauppareissut ettei mitään moottoritietä.

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 190
Vs: 306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)
« Vastaus #3 : 07.12.2010, 21:02:26 »
TD koneessa tulee täystuho jos jako sekaantuu. Kannesta katkee pukit ja nokka-akseli, venttiilit taipuu ja jopa kiertokankiakin. Taksilla ajo tulee varmuudella halvemmaksi.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 685
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)
« Vastaus #4 : 08.12.2010, 00:10:04 »
Kysehän ei ollut jakohihnasta (jos tästä edes oli epäselvyyttä), vaan apulaitehihnasta, vaikka voi senkin katkeaminen joissakin moottoreissa aiheuttaa huonolla tuurilla esim. jakohihnan hyppäämisen ja siten pahoja vaurioita. Mieluummin olisin ajamatta rikkinäisellä hihnalla.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

mykisstys

  • Vieras
Vs: 306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)
« Vastaus #5 : 08.12.2010, 08:33:19 »
Kyllä, nimenomaan apulaitehihnasta on kyse eikä jakopäähihnassa. Ollaampa ajelematta sitten. Tekee välillä ihan hyvää kävellä niin ropalle ku mielellekkin.

ranskis308

  • Vieras
Vs: 306 - Apulaitehihnan vaihto (diesel)
« Vastaus #6 : 08.07.2014, 15:59:52 »
Auto: 1998 306 1,9 TD.

Laturin hihna vinkuu. Vaihtokunnossa, mutta miten kiristys tapahtuu (jokin mutteri), vai onko automaattinen kiristin?