Kirjoittaja Aihe: 605 - Pakoputkisto  (Luettu 11550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #15 : 14.03.2009, 18:11:15 »
Selvisi mistä putki vuotaa.On se takimmainen pönttö mikö poikittain auton alla melkosen mätä joten eikun tilaamaan maanantaina uutta putkea.Rupeaa olemaan melko miehekkäät pako äänet pössöössä.

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #16 : 15.03.2009, 13:32:14 »
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2buts+jere-pakoputki.html Tossa tämän hetkisestä putkesta joitain kuvia
« Viimeksi muokattu: 15.03.2009, 13:35:23, kirjoittanut jere rantonen »

Pököttimies

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #17 : 20.03.2009, 09:33:33 »
Selvisi mistä putki vuotaa.On se takimmainen pönttö mikö poikittain auton alla melkosen mätä joten eikun tilaamaan maanantaina uutta putkea.Rupeaa olemaan melko miehekkäät pako äänet pössöössä.

Juu noi 2 takimmaista pönttöä on todella herkässä ruostumaan puhki. Itekin vaihoin toissa vuonna takimmaisen ja viime vuonna poikittaisen. Lyhkäsiä matkoja jos ajelee niin tota vettä jää ilmeisesti sen verran pönttöihin et ruostuttaa pirusti.
Tarvikkeena ei paljoa maksa ja äänetkin on muhkeammat kuin orkkis pöntöissä. Kierroksia kun pistää 5000-6000 niin kyllä repii mukavasti. :)

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #18 : 17.05.2009, 13:14:54 »
Katselin tossa pösön 605 2,0 vm 1994 pakoputkea.Näytää melko haperolta perseeseen asti.Kuin paljon toi voi heittee pakokaasu testeissä.Näytti siltä että joutuisi vaihtamaan katteineen päivineen koko putken.Taitaa vaan tulla saatanan kalliiksi.Miksi toi pakoputki kitisee tyhjäkäynnillä vai mikä siellä vonkuu periatteessa kun auton sammuttaa kuuluu sellain vikik viki ääni jostain pohjasta.Putki elää vallan helvetisti pohjassa.Kaikki kiinnikkeet on kyllä paikallaan mutta mutta kuuluko olla tommonen löysähkö kiinnitys.Purki on kasattu walker bosal osilla vuonna 2004.

Pököttimies

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #19 : 17.05.2009, 17:03:32 »
Putkisto varmaan ottaa hiukan kiinni jostain ja sen takia vikisee tyhjäkäynnillä. Ei muuta ku auton alle katteleee miten putki siellä menee.

Outoa et jos on 2004 uusittu niin olisi jo muka koko paska vaihon tarpeessa vaikkakin tarvike onkin. Taitaa olla uusittu vain taka osasta muutama pönttö.

Pököttimies

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #20 : 21.05.2009, 08:51:59 »
Missä 605 mallissa?

Tietääkseni kaikissa pakosarjan jälkeinen alas auton alle laskeutuva putkenosa ja katalysaattori ovat samaa kappaletta. Ensimmäinen putkien liitos (sekin kartiolla) siis katalysaattorin jälkeen.

No ainakin minulla 605 2.0i 16V SLI '96 on tuo jousi/pultti/kartio liitos nimenomaan ennen kattia. Pakosarjalta laskeutuu pieni pätkä alaspäin ja heti sen lopussa on tuo liitos. Perin vittumaisessa paikassa onkin. On vuotanut parisen viikkoa nyt ja tänään olisi tarkoitus uusia liitos kaikkine härpäkkäineen.

http://www.detali.ru

Edit: muokattu linkki lyhyemmäksi

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #21 : 21.05.2009, 09:33:08 »
Mulla kans kitisee, rämisee, pärisee, tuhisee ja vaikka mitä tuo putkisto. Ihan edestä taakse asti. Lisäksi vielä yksi pakosarjan mutteri oli löystynyt ja lähes jo tippui. Eipä kiristäminen enää auttanut, tiiviste kaiketi jo palanut. Katalysaattorissa ei luultavasti ole enään mitään sisällä. Hajun perusteella ei ole minun aikana koskaan edes toiminut, leimasta kyllä meni läpi. Takapönttö oli nyt viimeisin josta on alkanut kuulumaan pirunmoinen kolina ja räminä. Vielä kun tuon auton tyhjäkäynti on melko täristävä, kuulostaa tuo aika kauhealta ulospäin  :-\ . Putkisto on kuitenkin hyvä kuntoinen päällepäin, eikä siksi oikein houkuttele lähteä uusimaan koko hoitoa (pakosarjan tiiviste+katalysaattori+koko putkisto). Taitaisi tulla melko kalliiksi, kun autossa on monta muutakin paikkaa jotka vaatii laittoa. Täydellisyyden tavoittelija....  ::).

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 685
    • http://peugeot505.info
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #22 : 21.05.2009, 12:44:41 »
No ainakin minulla 605 2.0i 16V SLI '96 on tuo jousi/pultti/kartio liitos nimenomaan ennen kattia. Pakosarjalta laskeutuu pieni pätkä alaspäin ja heti sen lopussa on tuo liitos. Perin vittumaisessa paikassa onkin. On vuotanut parisen viikkoa nyt ja tänään olisi tarkoitus uusia liitos kaikkine härpäkkäineen.

http://www.detali.ru

Edit: muokattu linkki lyhyemmäksi

Monissa malleissa heti pakosarjan jälkeen on joustoliitos (ja tämän jatkeena katalysaattorin sisältävä etuputki):

306 (1. mallisarja), INJECTION XU7JP AND SALOON

Joissakin malleissa pakosarjaan on kiinnitetty etuputki ilman joustoliitosta ja joustoliitos on vasta etuputken ja katalysaattorin välillä:

306 (1. mallisarja), TU5 JP INJECTION 90 HP AND SALOON
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Jallupoika

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 195
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #23 : 21.05.2009, 20:49:16 »
Se vietereillä toteutettu pakosarjan liitos on kyllä ihan kertakäyttö kamaa, kun se alkaa vuotamaan kannattaa suosiolla vaihtaa koko asennussarja tiivisteineen ja jousineen. Ne mutterit kiristetään pultin kaulusta vasten ja siihen loppuu niistä pelivara, joskus kirrasin niitä jousia lisäämällä prikkaa levyn päälle, auttaa sekin vähän aikaa.
Entiset: 405, 406 GW. Nykyinen: 207 RC

Pököttimies

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #24 : 22.05.2009, 09:28:39 »
Se vietereillä toteutettu pakosarjan liitos on kyllä ihan kertakäyttö kamaa, kun se alkaa vuotamaan kannattaa suosiolla vaihtaa koko asennussarja tiivisteineen ja jousineen. Ne mutterit kiristetään pultin kaulusta vasten ja siihen loppuu niistä pelivara, joskus kirrasin niitä jousia lisäämällä prikkaa levyn päälle, auttaa sekin vähän aikaa.

Eilen tuli taas huomattua et helvetti mitä sekundaa noi tarvike nippelit on. Asennus sarjassa oli liian lyhkäset jouset verrattuna alkuperäisiin. Puolen sentin ero kierteissä. Laitettiin sitten vanhat sinne ni sai kasaa kun tuo kartio tiiviste oli se syypää vuotoon. Nyt kehrää kissa taas kuten pitääkin.

Pököttimies

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #25 : 27.05.2009, 19:42:16 »
Miten sait ne ruostuneet pultit auki siitä jousiliitoksesta jäädytänkö sitä vai

Käännät vain avaimella pultit poikki. Jos ei näin onnistu niin sitten ota rälläkkä ja sillä vetäset varovasti pultin auki. Mahtuu just operoimaan siellä.
Toinen läks avaimella toinen piti rälläköidä. Vaikein oli saada irti se pultin pohja joka tulee laippaan sinne koloon. Piti hakata vasaralla ja piikillä hemmettiin.

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #26 : 28.05.2009, 16:13:53 »
Onko 605:n pakoputkiston keskivaiheilla jotain kumista värinänvaimenninta tms.? Jokin aika sitten lensi auton alta musta mötikkä, mutta en löytänyt mitään mistä se olisi puuttunut. Oletin täten että olisi ollut tiellä jo valmiiksi. Nyt kuitenkin huomasin että putki vuotaa TAAS ja hieman enemmän kuin viimeeksi. Tyhjäkäynnillä katalysaattorin jälkeinen liitos ja pönttö heiluu aivan hervottomasti ylös ja alas. Katalysaattorikin kyllä pitää elämää. Tuli vaan mieleen että ehkä sieltä jokin tuki puuttuu.

Pököttimies

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #27 : 28.05.2009, 22:13:57 »
Onko 605:n pakoputkiston keskivaiheilla jotain kumista värinänvaimenninta tms.? Jokin aika sitten lensi auton alta musta mötikkä, mutta en löytänyt mitään mistä se olisi puuttunut. Oletin täten että olisi ollut tiellä jo valmiiksi. Nyt kuitenkin huomasin että putki vuotaa TAAS ja hieman enemmän kuin viimeeksi. Tyhjäkäynnillä katalysaattorin jälkeinen liitos ja pönttö heiluu aivan hervottomasti ylös ja alas. Katalysaattorikin kyllä pitää elämää. Tuli vaan mieleen että ehkä sieltä jokin tuki puuttuu.

Muistaakseni katin jälkeen eka tuki taaksepäin on poikittaisessa takapöntössä vasta. Keskimmäinen kevyempi pönttö ihan vapaasti.

Voipi olla et keskiosan liitos joka tulee katille on ruosteen syömä. Yleisin vika tuntuu olevan et se torviosa jolla liitos on pösöissä toteutettu. Ruostuu ja murtuu.

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #28 : 19.06.2009, 18:39:50 »
Kävin hakemassa uudet pakosarjantiivisteet ja tuon kartio tiivisteen. Merkkiliikkeestä hain molemmat ja löytyi vielä hyllystä  :o . Nyt kun kuume ja kurkkukipu hellittäisi hieman niin pääsisi asentelemaan. Jännittää vähän että kuinka paljon auton käynti ja suorituskyky paranee....  :-\

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #29 : 07.08.2009, 09:45:49 »
Nyt vasta sain tiivisteet vaihdettua. Katalysaattorin sain todeta samalla olevan täysin tyhjä joten se meni uusiksi. Pitipä vaan taas mennä säästämään ja ostaa halvin  :'( . Alkuputken mutkat on ilmeisesti sen verran pielessä että mikään ei tahdo mennä kohdalleen. Kartio tiivisetettä ei saa tiiviiksi, vaan vuotaa ja lambda-anturi ottaa suojapeltiin. Tyhjäkäynti parani jo jonkin verran ja tasakaasulla menee todella äänettömästi. Nyt olisi kai vaihtoehtona, joko oikoa tuo putki tai sitten tilata uusi Peugeotilta joka maksaa 490€. Ajattelin kuitenkin että veisin tuon johonkin korjaamoon laitettavaksi niin ettei vuoda.