Kirjoittaja Aihe: 407 - Depollution system faulty (V6)  (Luettu 5257 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

samitala

  • Vieras
407 - Depollution system faulty (V6)
« : 26.12.2010, 17:44:34 »
Auto: 2005 407 SW 3,0 V6 (ES9A, 83 000 km).

Ystävämme Depollution sieltä taas ilmoitteli itsestään. Tällä kertaa ei ongelma ole puolissa. Käynti on tasaista. Ongelma ilmeni ensimmäisen kerran toissapäivänä kun oli -22°C. Moottorinvikavalo alkoi palamaan, mutta sammui hetken päästä kun auton oli uudelleen käynnistänyt. Tänään -7°C auto ei meinannut millään lähteä käyntiin, vaikka oli lämppärissä ollut jo yli tunnin. Sai sahata muutamia kertoja, kunnes käynnistyi. Painoin kaasua reippaasti ja auto sammui, eikä taaskaan lähtenyt käyntiin. Hetken odottelu ja taas lähti käyntiin, vikavalo syttyi ja teksti ilmoitus depollution system faulty. Ajelin auton lämpimäksi käynnistin ja sammuttelin auton muutaman kerran ja moottorinvikavalo ei syttynyt enään.

Eli missähän vika voisi olla? Kannattaako käydä johdon päässä selvittämässä vikaa, vaikka ei enää ilmenisikään? Itse epäilen häiriötä bensan syötössä, mutta arvaushan vaan tuokin.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #1 : 26.12.2010, 17:52:17 »
Kaksoisrele oireilee...

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #2 : 26.12.2010, 19:46:45 »
Depollution vai antipollution? Aiemmassa viestissäsi oli antipollution silloin, kun oli puolaviasta kysymys.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33964.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #3 : 26.12.2010, 20:12:33 »
Joo niinpä olikin... Eli nyt on tuo depollution kysymyksessä.

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #4 : 27.12.2010, 12:31:17 »
4. sylinterin puola antoi vikailmoituksen. Käynti kuitenkin normaali, joten eipä tuolle nyt mitään tehty.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #5 : 16.02.2012, 11:55:14 »
Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 Executive (automaatti).

Mitäs tämmöinen Depollution system faulty ja lisäksi palaa varoitusvalo joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa vikaa pakokaasujärjestelmässä. Huomattavaa vikaa ei ole. Pitäisi lähteä lekurissa käymään reilun 100km päässä. Arvaako ajella huoltoon asti. Pitää vielä PPS:llä kurkata mitä se kertoo.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #6 : 16.02.2012, 13:39:22 »
Viat luettu ja vikoja löytyi.
-Sytytyspuolan 2 ohjaushäiriö sähköjärjestelmässä.
-Sylinterin 2 pälämishäiriö.
-Palokatkoksia määrittämättömissä sylintereissä.

Ilmeisesti siis sylinterin 2 puola on viallinen. Mikäs se onkaan sylinterien järjestys jos vaihtaisi tuon puolan?

Edelleen löytyi imunokka-akseleiden asento yhtenäisyys vika vaikka kouvolan merkkihuolto sanoi sen korjanneensa. Mitähän tuo vika tarkoittaa

Jos joku nopsaan kertoisi missä sylinteri 2 on niin kerkeäisi vaihtamaan sen ennen kuin lähden matkaan. Ei se tietenkään eturivissä ole :)
« Viimeksi muokattu: 16.02.2012, 13:50:32, kirjoittanut Nobody »

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #7 : 16.02.2012, 13:55:00 »
Kyllä vaan on, eturivissä  keskellä - 'muistaakseni' eli varmista korjaamokirjallisuudesta. :)

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #8 : 16.02.2012, 13:57:53 »
Korjaamokirjallisuudesta  :)

Vaihdetaan tuo edessä keskellä ja tarkistetaan myöhemmin menikö oikein. Kiitos Benkku

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #9 : 16.02.2012, 15:27:52 »
Palatakseni tuohon "imunokka akseleiden asento yhtenäisyys" vikaan niin tietääkö kukaan mistä se johtuu. Citikka Make Lahdesta on jo sitä tutkinut eikä vikaa kuulemma ollut. Ei osannut sanoa miksi sitten herjaa tuollaista vikaa. Auto kävi myös kyseisen vian takia Ympäristön Autossa Kouvolassa. He löysivät vian. Kolvasivat kaksi sähköjohtoa. Muutaman satasen tuo maksoi mutta vika ei poistunut mihinkään.

Miten tuon ilmoituksen saisi pois eli vian korjattua. Onko kouvolan seudulla pätevää korjaajaa. Merkkihuolto ei sellainen ole.

Olis muuten kätevää jos omia viestejä voisi muokata niin ei tulisi montaa viestiä peräkkäin.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #10 : 16.02.2012, 21:40:33 »
..."imunokka akseleiden asento yhtenäisyys" vikaan niin tietääkö kukaan mistä se johtuu.

Taulukoitu nokka-akselin asema, (mihin ohjain nokkaa kääntää), eroaa jollakin kierros/kuormitusalueella todellisesta. Hihnan venymisen, väärän kireyden tai nokkapyörien kulman asetusseman ero suhteessa kampikulmaan.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #11 : 16.02.2012, 22:08:50 »
Joku kun osaisi tuon korjata niin hyvä olisi. Luulin että merkkihuolto osaa mutta ei osannut. Osasi kyllä laskuttaa. Jakopäänhihna on vaihdettu jokin aika sitten ja pyysin edellämainittuja huoltamoita tarkistamaan onko kaikki mennyt oikein. Ei kumpikaan löytänyt vikaa. Nyt pitäisi löytää sellainen huoltopaikka jaka osaa vian korjata. Enään en turhista korjauksista maksa.

Ei mitään järkeä että luetaan viat leikataan johdoista pätkät ja kolvataan johdot takaisin yhteen. Esitellään asiakkaalle niitä johdonpätkiä ja vakavalla naamalla kerrotaan että vika oli niissä. Väitetään vian poistuneen ja lyödään 300 e lasku kouraan. Olisko Lahden tai Kotkan peugeotilla osaavampaa porukkaa.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 501
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #12 : 17.02.2012, 08:30:22 »
Olisiko tuo Citix osaava, en tiedä. Kouvolan seudulta ei olisi mahdoton matka kuitenkaan. Olivat aiemmin Citroëniin erikoistunut liike, nykyään näköjään molempien merkkien (C&P) merkkihuolto.

http://www.citix.fi/yritysesittely.php

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 908
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #13 : 17.02.2012, 09:25:43 »
Tuo nokka-akselien toiminta on nähtävissä PPSsällä. Vaihteluväli - 5 - 36 astetta molemmissa nokissa symmetrisesti. Kaasua painettaessa kulma pienenee. Asteen heitto maksimissaan. Vika todennäköisemmin tulee starttausvaiheessa, kun nokka-akselit hakevat asentoaan. Vikakoodi on P0021 ja selityksenä "nokka-akselin A asento lohko 2, ajoitus liian myöhöinen tai järjestelmän suorituskykyongelma"  ;). Taitaa tälle olla asialle olla eri topiicci.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #14 : 17.02.2012, 13:19:55 »
Kaasua painettaessa kulma pienenee.

Nope - kuormitus ja kierrosluku vaikuttavat eli niiden funktiona säädetään ei kaasupolkimen asennon. Kulma ei myöskään  transienttisissa tilanteissa (kaasua painettaessa/kierrosten noustessa) aina pienene.