Kirjoittaja Aihe: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 19219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JOULU

  • Vieras
Auto: 2009 607 2,7 V6 HDi.

Hei, minulla on 607, jonka Webaston toimivuudesta kyselen. Autoni Webasto lämmittää 30 minuutissa auton sisätilan -10 C-asteesta lämpötilaan 0 C (luvut on katsottu Webaston kaukosäätimestä). Olen säädellyt lämmittimen namiskuukkeleita monellakin tavalla, mutta tämän nopeampaan aiton sisätilan lämpiämiseen en ole päässyt.

Millaisia kokemuksia teillä on Webaston lämmityskyvystä vastaavissa autoissa?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 733
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #1 : 02.01.2011, 22:16:03 »
Säädä kokeeksi lämmöt täysille, ennen kuin sammutat auton. Puhaltimen käynti?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #2 : 02.01.2011, 22:40:40 »
Moro!

Laitan yleensä lämppärin täysille reilusti ennen auton sammuttamista ja manuualipuhaltimen keskiasentoon. Puhallin toimii hyvin samoin webasto näyttää ulkoisesti toimivan oikein, tuntuu vain että jostakin syystä autoon tuleva ilma ei ole riittävän lämmintä auton sisätilan tehokkaaseen lämmittämiseen.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 559
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #3 : 03.01.2011, 07:13:31 »
Laitteletko Auton DAM numeron, http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=17643.0

Savuttaako lämmitin? Onko tehdasasenteinen?
 
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #4 : 03.01.2011, 07:55:02 »
DAM 11314, em. numeroiden perässä on numerot 89 (auto on siis valmistettu lokakuussa 2007).

Lämmitin ei savuta normaalia enempää. Ostin auton keväällä 2010 käytettynä, joten tehdasasennuksesta minulla ei ole tietoa. Autossa ei ollut mukana kaukosäädintä, joten tämä voisi vahvistaa oletusta tehdasasennuksesta. Kaukosäätimen asenteli veljeni (alan ammattilainen) elokuussa 2010. Lämmitin siis lämmittää autoa, lämmitysteho ei vastaa odotuksiani. Eilen ajelimme kaverini 4007 ja hänen autoaan Webasto lämmitti huomattavasti nopeammin/tehokkaammin kuin omaani.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 559
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #5 : 03.01.2011, 08:38:01 »
Tota joo, katselin tuossa 607:an varaosakuvia, ne eivät tunne lainkaan tehdasasenteista webastoa. Liekö sitten Suomessa asennettuja kaikki?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #6 : 03.01.2011, 09:43:27 »
Moro

Kaivelin auton papereita ja sieltähän löytyi lämmittimen maahantuojan dokumentit (takuutodistus ja Thermo Top E/C asennusohjeet), joten olet oikessa jälkiasennus lienee kyseessä. Testasin tänään auton lämpiämistä ja auton sisätila lämpesi seuraavasti:    
       Aika (min)     Lämpötila (C)
          0                - 6
          10              - 6
          20              - 2
          30                 0
          40              + 2
          50              + 5
          60              + 6

Olisi kiva kuulla millaisia lämmönnousuja muiden vastaavissa autoissa on?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 695
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #7 : 03.01.2011, 10:36:08 »
Hitaasti kyllä lämpenee. Onko tuo 4,3 webasto. Jos on, niin liian pienitehoinen tuohon härveliin.
Peugeot 308 SW GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW 1.4

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #8 : 03.01.2011, 11:43:16 »
Hei

Autossani on suurempi 5,2 kW:n versio. Joo, ei ole älyttömän nopea lämpiämään, siksi kysyisinkin muilta vastaavan auton omistajilta lämmittimen toiminnasta. Jos lämmitin toimii muilla samoin kuin minulla, niin silloin pitäää tyytyä nykyiseen lämmöntuottoon (ja todeta että sähkölämmitin olisi parempi) jos autoni lämmittimen toiminta poikkeaa muista => ryhdytään korjaaviin toimenpiteisiin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 733
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #9 : 03.01.2011, 20:30:08 »
5,2 kW lämmittää auton sisätilan ja moottorinkin  tunnissa todella lämpöiseksi. Vika voi olla webaston tehonsäädössä tai sisälämppärin kierrossa (ilmapussi, pumpun siipi tms.).Veden lämpö pitäisi mitata ja sisäpuhallus, kun webasto on käynyt 30 min. Yli 50 asteisia lukemia pitäisi ilmestyä mittariin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #10 : 03.01.2011, 20:52:37 »
Kiitos tiedosta.
Pitää ottaa yhteyttä ko. lämmittimiä asentavaan yritykseen ja katsoa asiaa eteenpäin heidän kanssaan.
Olisi hienoa jos heidän avullaan asiaan löytyisi ratkaisu.

Paikkakuntani merkkiliikkeen mielestä lämmittimen teho ei riitä suurempaan lämmön tuottamiseen, koska moottorin nestetilavuus on suuri ja lämmitettävää rautaa on paljon. Käsittääkseni sama lämmitin lämmittää 3,0 Tdi Audin tai 3,2 td MB:n huomattavasti nopeammin kuin autoni, eikä nestetilavuudessa tai moottorin koossa pitäisi kovin isoja eroja olla.     

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 695
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #11 : 03.01.2011, 21:27:53 »
Kyllä tuo 5.3 pitäs riittää. Joku säätö on pielessä. Mitä näyttää moottorin lämpömittari kun webasto on ollut 30min päällä ?
Peugeot 308 SW GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW 1.4

powerpeugeot

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #12 : 03.01.2011, 21:48:04 »
Onkohan veden kierron suunnalla vaikutusta. Eli kiertääkö kuuma vesi ensin koneen läpi ja siitä kennolle vai toisinpäin. Ja minkälainen vaikutus lämpeämiseen olisi viallisella auki olevalla termostaatilla. Itsellä ei ole omakohtaista kokemusta auton lämmittämisestä Pa-käyttöisellä lisälämmittimellä, vaikkakin jonkin verran kyseisiä laitteita tutkinut.

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #13 : 03.01.2011, 22:15:20 »
Moro

30 minuutin jälkeen moottorin lämpötila ei mielestäni ole noussut 40 C:een, joka on muistaakseni lämpötilamittarin pienin lukema. Teen aamulla testin ja raportoin tästä.
Minulla on yksi tuttu, joka ammatikseen asentelee lämmittimiä raskaampaan kalustoon, hän epäili myös termostaattia. Kerroin epäilykseni termostaatista myös paikkakuntani huoltoliikkeessä, mutta se ei valitettavasti johtanut minkäänlaisiin tutkintatoimenpiteisiin. Ymmärrän kyllä ettei huoltoliikkeellä ole paljoakaan osaamista pa lämmittimien suhteen (muut huollot ovat toimineet hyvin), mutta minua asia kiinnostaa, sillä olen ajatellut ajella autolla vielä pari (toivottavasti kylmää) talvea. Veden kiertosuunnan kommentoimiseen osaamiseni ei riitä.
   

taantoku

  • Vieras
Vs: 607 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #14 : 03.01.2011, 23:22:14 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi.

Minulla on saman suuntaisia havaintoja lämmittimen toiminnasta. Kone ei ole lämmin kun sytyttää hehkun merkkivalon vaikka on lämmittänyt melkein tuon 30min. Täytyy kokeilla onko jäähdytin lämmin niin siitä vois päätellä termostaatin. Toki voi olla että se on asennettu päin p:tä ja lämpö hukkuu harakoille.