Kirjoittaja Aihe: 205 GTi -projekti  (Luettu 9539 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #15 : 23.03.2011, 23:26:40 »
Joo no kyllä tuossa valetut kolmiotukivarret on edessä  ;D
Tämän illan on tullut taisteltua kylkilistojen/levikkeiden kanssa, ne kun on pentele menty maalaamaan maalilla, joka ei muovissa pysy. Siltikään lämmittämälläkään ei saa ilman raapimista loppuja irti. Onko kellään kokemusta jos noi vetäisis uudelleen ns. "puskurimaalilla", jossa on tartunta mukana, mahtaakahan pysyä kuinka....
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #16 : 23.03.2011, 23:38:47 »
Mikä moottorinvaihto? Tietojeni mukaan, kun kyseessä valmistajan koodi: 741C86.

205 GTI 1.9, jota valmistettu välillä 02/86 - 06/87.

Moottori 1905 cc, 130 hp / 96 kW, XU9JA/D6B.

Kyllä tuossa on tainnut käydä vanha kunnon nuukan ihmisen tauti.... Orkkis takakelkka on mennyt vaihtoon joskus 90 'luvulla ja halvemmalla on saanut rummullisen taka-aksilan >:(
Noh, Kymppiosilla on kyllä apuva tähän ongelmaan, mutta taas palaa fyrkkaa, prkl.

Eilen tuli testattua, kyllä se videovarmennuksella 8s menee sataseen tuollakin voimansiirrolla, tosin rajotinta hakkas kakkosella puoli sekkaa :D
MI16:sen BE3 sopii muuten ihan hyvin mutta pakki kun on ykkösen vieressä niin vaatii totuttelua. Kytkin luisti ensin ku pentele, mutta oli saanut termarin vaihdossa glygolia ilmeisesti. Lakkasi nimittäin luistamasta kun kannoin vierelle Valeon uuden paketin. Sytytyksen sätöä hieman häiritsee se tosiasa, että mopossa on myös MI16 vauhtipyöräkin, eli siinä ei ole ajoitusmerkkejä lainkaan. Täytynee piirrellä hihnapyörään merkit ensi hätiin.
Konin iskarit ja alusta muutenkin näyttää olevan varsin hyvässä kunnossa, tunkilla nostelun jälkeen täytyy sanoa, että melkoisen jäykkä alusta tuossa kyllä on! Koko kylki nousee komiasti edestä nostettuna ja jos etupään laittaa vähäkin epätasaisesti pukille, on toinen takapyörä ilmassa. Vaikuttaa hyvältä ;)
Koppa muutenkin on pellitetty aika tyyni, ruostetta ei näytä olevan. Sähkölasitkin piruvie pelaa! Nyt täytyisi löytää vain jostain orkkisosaa, kuten alkuperäiset penkit eteen, listaa, ilmanputsarikoteloa ym. hässäkkää. Nämä osat taitaa sopia 1.6 GTi -mallista, eikös ne muuten olleet aika samoja pelejä?
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #17 : 31.03.2011, 07:46:04 »
Oliskohan kellään mitään valmista vinkkiä, millä sais rattia lähennettyä kuskia kohti. Ite ku on tommonen 185 cm pitkä niin ratti uhkaa olla niin kaukana kun jalat sa hyvään asentoon, että häjyä tekee. Toki orkkispenkki saattaa helpottaa, mutta jos jollain sais 3cm rattiputkea pidemmäksi tai ratin ja poorin väliin jonkun virityksen niin hyvä olisi. Ei orkkis GTi:n rattia viitsisi millään vaihtaa mihinkään rallirattiin.....
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #18 : 31.03.2011, 07:52:17 »
http://www.facebook.com/album.php?aid=291450&id=671053049&l=e07ffe10cf

Siinä muutama kuva teuraasta omaperäisesti Facebookin galleriassa =)
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #19 : 31.03.2011, 09:16:52 »
Kaunis!
404, Expert, C3
2CV4

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #20 : 31.03.2011, 14:00:53 »
Etusumarit takas ja taakse facelift mallin takavalot.
Peugeot RCZ HDI FAP

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 851
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #21 : 31.03.2011, 22:10:49 »
Mikähän voisi olla tuon auton värikoodi? Tosi nätti väriltään...
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #22 : 31.03.2011, 23:28:23 »
Täytyy katsoa. Se on joku 405 pösön metallisävy, kokeilin ruuvinreikien ympärille levikkeiden taa tuon mun 406:sen ja vaimon xsaran koodia EKQD* (joka on muuten sama koodi molemmissa, mutta autot on silti eri värisiä, vuosimalli sama ;D) niin oli aika lähellä. Hiukan tummempi. Onneksi katiskan mukana tuli pommipullo sekoitettua pintaväriä, täytyy siitä luntata koodi.
Facessa muutama uusi kuva. Levikkeet on nyt maalattu orkkisväriin, eli tumman harmaaksi. Kylkilistoihin on tulossa vielä punaraidat ja sumarit odottaa asennustaan. Hain tänään orkkismallin etupenkit, kylläpä entistä enemmän ihmetyttää kuppipenkkien asentajan ajatuskulku, nuohan on makiat istua! Tarttis vaan yhteen penkkiin saada Getarin kangasverhoilu jostain, kuskin jakkarassa kun on XS:n ruma kangas >:(
Konehuoneessa on myös nyt omat ilmanputsarisosimet, tyhjäkäyntikin parani heti! :D Että semmonen vapari...
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #23 : 31.03.2011, 23:45:17 »
Pirun makee rekisteri :)

Sanos muuta! =) Nyt on Saksan Ebaysta tilaukses FL:n punaset takalyhdyt. Ne ilmeisesti sopii heittelemällä paikoilleen. Toki löyty setti, jossa tulee kaikki takapään valot johtoineen, notta.
Rattiakaan ei tartte lähentää enää lainkaan ku vaihto orkkisenkin, nyt saa näinkin pitkä ajoasennon :D
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Lion-2008

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #24 : 02.04.2011, 16:48:47 »
Hyvän näkönen peli! :)

Minkä koneen laitat esim:mi16 tai t16? Vai turbotatko tuolla koneella mikä nyt paikassa? Paljonko olet tehoja meinannut kyseisestä pösöstä irti ottaa? Tuleeko pösö ihan tieliikenteeseen vai kilpa-autoksi?

Itseäni kannsa kiinnostaisi 205 turbo tieliikenteeseen.

Yuotubesta löytyy paljon hyviä videoita 205 turbosta ja t 16 tekniikasta. Yhdessäkin videossa pikku pösö pieksii bemari M5:n. :)

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #25 : 02.04.2011, 17:44:33 »
Tarkoitus on palauttaa auto ulkoisesti aika orkkikseksi ja silmälle hyväksi :)

Kone ensin testataan toimivaksi ens kesänä ajossa ja josko sitten ensi talvena tekis konetta vähän hengittävämmäksi. Kyllä tuosta se 150 kaakkia riittää. Turbokin on mahdollinen, mutta kattoo ny.
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #26 : 24.06.2011, 01:05:58 »
Kävinpä tänään leimalla laitteen kanssa ja täytyy sanoa että ihan hämmästyttää! Katsari ei löytänyt mitään moitittavaa  vehkeestä vaikka syynäsi kyllä melkoisen tarkasti. KAikki kynnykset koputeltiin ja nivelet vemputettiin. Jarrut ihan tasaset ja iskarit ku uudet. Ihmetteli ku jopa sähkölasit ja keskuslukko pelaa, tais olla tojotan miehiä ;D
Nyt on hyvä jatkaa kun on tuore leima.

Tähän asti tehtyä:
Heitetty masokistimallin kuppipenkit h****n ja alkuperäiset etulestat kiinni. Jostain kun vielä löytäis niihin orkkisverhoilut.
Kaikki listat ja puskurit palautettu orkkisväriin+uudet punaraidat.
Pränikät 195/55-15 suvikumit
Kytkin uusittu
Vetarit ja vaihdelaatikko tarkastettu ja huollettu
Öljyvuodot poistettu (ei Wynnssillä kuitenkaan)
Sytty säädetty ja tarkastettu koko kierrosalueella.
Asennettu FinBoostin laajakaistaLambdaloggeri,jonka ansiosta saatu seokset säädettyä parhaaseen suorituskykyyn ja silti tyhjäkäynnillä tuli lähes vähäpäästöisen lukemat. (ehkä paras ostokseni ikänä)
Etukoiranluut uusittu.
Etu-umpiot ja kilvet uusittu ja vaihdettu kirkkaat sivuvilkut. FL-mallin takavalot odottaa vielä hyllyllä.
Jarrut kunnostettu edessä ja takana, ei vaatinut kuin palojen vaihdot. Takana kaikki oli OK.
Koneessa on melko hyvin vetoja, kokeilin ihan "videokameratallenteella" suorituskykyä. 0-100 meni tasamaalla n. 8 sekassa ja 120 tuli lasiin 11 sek. Ei paha!
Nyt sitten katsellaan ulkomailta vähän palikkaa ja aletaan hakemaan sitä 160hp merkkipaalua vaparina.

Pari kuvaa liitteenä.

Kytkin OLI loppu....

Ehdoton värkki säätämiseen!








Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Tonto

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #27 : 24.06.2011, 09:28:25 »
Tuo väri näyttää kyllä mun silmään pirun hyvältä. Keulalle kun metsästät keltaiset sumarit ja umpioihin keltaiset polttimot niin näyttää vielä paremmalta ;D

edit: Jos orkkis sumareita / saman kokoisia sumareita ei löydy, niin Talmun keltaiset huomiovalot saattaisivat istua sumareiden paikalle suhteellisen hyvin.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #28 : 24.06.2011, 10:05:12 »
Syntisen hyvännäköinen auto. Pirun auto 666. Älä laita keltaisia, laita kirkkaat.
Peugeot RCZ HDI FAP

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #29 : 24.06.2011, 12:08:40 »
Oon itteasias aiva unohtanu että mullahan on tuohon jo ne orkkismallin sumaritkin jossain kaapin perällä. Ne vois kohtapian umpaista kiinni niin saa reiät piiloon  :) Ja nimenomaan kirkkaat.
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!