Kirjoittaja Aihe: 205 GTi -projekti  (Luettu 14762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #240 : 17.07.2015, 22:19:35 »
Kestäisikös virittäjissä Salon käsittelyä? Milloin nähdään (meni miten meni)...?

Voishan se sen kestää, kunhan saa vaan kaiken balanssiin. Mutta ei ainakaan tällä tietoa, pitää ensin olla itse luottavainen ja tyytyväinen. Alustassa on vielä paljon paranneltavaa yms. Ja tunnetustihan Salo on etuvetoisten vihaaja.
Eikä muutenkaan töllössä olo mun juttu  ::)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 523
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #241 : 20.07.2015, 10:54:23 »
Joo, harrastaminen ja julkisuudessa olo on kaksi eriasiaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #242 : 03.09.2015, 22:49:09 »
Tuli tekaistua orkkiksen ja huonosti toimivan mittariston tilalle vähän tarkempi. Tosin noiden pyöreiden halpamittareiden tilalle tulee josssain vaiheessa kunnolliset sähköiset, kunhan löydän riittävän hyvät. Toimivat siihen asti suunnannäyttäjänä ja reiäntäytteenä  :P
Öljynpaineelle on vielä toinenkin, kunnollinen 0-5V 10Bar anturi, joka tulee I/O expanderin kautta ecuun kiinni ja saa sieltä sitten pistää vähän suojaa ja turvaa koneelle, ettei paineiden katoamisesta aiheutuisi sitä pahinta mahdollista vahinkoa välttämättä. Tällä hetkellä öljykello tillahtaa 0,6bar paineella.
Tuo digimittaristo on Koson DB-03R, joka on toki MP -läyttöön mutta toimii hyvin tässäkin. Näyttää polttoainaeen määrän, latausjännitteen, veden lämpötilan, vaihteen, käyttötunnit, kaksi trippiä, nopeus ja kierrosluku. Lisäksi tuossa päällä ohjelmoitava 2 -vaiheinen vaihtovalo (keltainen/punainen). Reunoilla on sitten merkkivalot pitkille valoille, vilkuille, öljynpaineelle, ylikuumenemiselle, moottorin vikavalo (obd) ja ylinopeusvaroitin (LOL)





Seuraavaksi ennen botniaa vuorossa vetarijumppaa, lhyemmän sisäpää alkaa olla sökö, sekä tykymmät, 90 Shore A -kovuuksiset puslat, vakiot näköjään nöyrtyypi kohtuunopsasti jostain syystä. :lol:

Tuuba

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #243 : 22.09.2015, 20:41:47 »
Botnialla Sportpugin ratapäiväillä sai vähän testailtua, kaveri kuvasi vierestä videota. FIilistelin tuossa ahtimen heräämsellä eikä oikein oikeaa ajamista ole mutta mukavaa kruisailua  :P
https://www.youtube.com/watch?v=X7LOjs5ucqM


ATS

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #244 : 22.09.2015, 20:48:10 »
Voima puhuu omalla äänellään  8) Ja välillä vinkuukin.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015, 21:03:30, kirjoittanut ATS »

Tuuba

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #245 : 14.11.2015, 21:01:22 »
Jaahas. Tylsä ja pimeä syksy takana ja taas oltu pahanteossa...
Auto lähtee huomenna kaarisepälle ja päivät katuautona ovatkin sitten pikkuhiljaa ohitse. Botnian ratapäivän jälkeen otin vakavaan harkintaan oman turvallisuuteni kun nopeudet alkaa olla jo aikamoisia noilla tehoilla.
Sen jälkeen kun olin riisunut verhoilut pois, ei ollut enää kahta sanaa, etteikö tähän tulisi häkkiä ja kunnon penkkiä.
No nyt on sitten tilattu AKK:lta katsastuskortti autoon, hommattu OMP RS-PT2 korvapenkki, asennettu se autoon niin alas ja taakse kuin järkevästi pystyy, rattiakselin kulmaa muutettu ja lattiapeltiä sekä poikkituentaa modattu.
Penkki on nyt niin alhaalla kun sen saa, seuraavaksi joutuu tehdä lattiapeltiin lommoa. Kypärän ja kattopellin väliin jää n. 10cm.

Taka-akseli menee uusiksi, sinne on jo valmiina 309:n putki, Partnerin uudet 21,3mm sauvat, 24mm vakaaja tulossa, xsaran kynkät ABS -navoilla (saa tehtyä tiedonkeruun/sutimiseneston) jne. Eteen tulee nyt toistaiseksi coilit säädettävilä yläpäillä, vakiovakaaja pysyy, sekä raideväli pysyy alkuperäisenä. Sitä muokataan sitten myöhemmin, kun löytyy jostain aikaa tehdä tukivarret, vaihtaa 406 olkavarret nivelpisteen vuoksi yms.
Alkuperäiset kaarilevikkeet niinikään joutuu poistaa, tilalle sovitetaan nykymuodin mukaisesti hillityn kokoiset nepparikaaret.

Moottoripuolelle ei suuria muutoksia tule, ahtimen öljynpaluuta joutuu vähän parannella, sekä ilmanohjausta jäähdyttimelle parannella.

Josko sillä ens kesänä voisi käydä ylläpitämässä rataleimaa yhden kisan verran, jää nähtäväksi. Tämähän nyt rakentuu entiseen AKKn Avoin GT -luokkaan/nykyiseen GT:seen (Granturismo), kortissa lukee ryhmänä Time Attack. Eli sitäkin voi sitten käydä comin päivillä huristelemassa mikäli siltä tuntuu.

ATS

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #246 : 12.12.2015, 10:52:17 »
Että siis yrität Päivin coupen takaluukkua tavoittelemaan ihan vakavastikkin?

Tuuba

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #247 : 12.12.2015, 12:40:47 »
http://radalle.com/kuljettajat
Ei vaan ajattelin ajaa oikeasti kilpaa. Yrittää ainakin
 ;)

ATS

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #248 : 12.12.2015, 13:20:35 »
Ootan kyllä mielenkiinnolla kun alkaa radat aukemaan keväällä  ;) Kerrohan myös tännekkin miten sujuu...

Tuuba

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #249 : 12.12.2015, 14:50:54 »
Kyllä!
Koko kautta en toki pysty ajamaan, budjetti- ja aikataulusyistä. Ja samalla toimin myös kaverin tiimin mekaanikkona joka ajaa Unlimitedissä eli touhua riittää. Ahvenisto ja Motopark jää tällä tietoa ainakin välistä. Mutta kisaamaan lähdetään lähinnä sillä asenteella että kehitystä haetaan, ei voittoa. Eli kohtuullisella ajalla ehjänä maaliin!
Ei tuon auton kanssa oikein ollut muuta vaihtoehtoa, kuin tehdä kaaritettu kilpuri. Kaariseppäkin sanoi että ei oo koskaan ollut noin löysää koria tehtävänä. Ja sen huomaa, tuulilasin aukko oli ollut 11mm vino ja ovet ei enää toimineet sen jälkeen kun pääkaari ja sivukaaret oli hepattu paikoilleen. Myös C-pilarin alareunasta takalasin alle kääntyvä pintapelllin pokkaus on saanut molemmille puolille symmetriset pienenpienet vekit.
Nyt tuo auto onkin käytännössä täysin kehikolla jäykistetty. En suosittele kaarettomalla 205:lla rata-ajoa enää kellekkään  ;D

ATS

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #250 : 12.12.2015, 14:56:12 »
Juu , mutta ei niissä alkuperäinen konekkaan ollut lähellekkään sinun nykyistä voimanpesää jossa ominaisuudet ihan toista kuin viinimiehet ovat halvalla tehtyä koria suunnitelleet  ;)

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 951
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #251 : 12.12.2015, 15:07:50 »
Siinä on vaan parhaimman näköinen kori 80-90 lukujen pikkuautoksi. Ennemmin löysä kuin ruma.  8)
Peugeot RCZ HDI FAP

J-PR

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #252 : 12.12.2015, 16:03:10 »
Yleensä löysä ja ruma korreloivat, mutta ei 205:n tapauksessa. Olivat nuo 205/309 mallit melko vetkuloita koriltaan. Itse harkitsin jopa oman katuautoni kaarittamista.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 951
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #253 : 12.12.2015, 16:35:49 »
Itse asiassa 106 facelift oli vielä aavistuksen parempi ulkonäöltään mutta se taisi tulla vasta 90-luvun loppupuolella. Joka tauksessa lötköä pystyy aina jäykistämään. Toyota Starletista ei saa kaunista mitenkään.
Peugeot RCZ HDI FAP

J-PR

  • Vieras
Vs: 205 GTi -projekti
« Vastaus #254 : 12.12.2015, 17:26:10 »
En viitsi väittää vastaan kun omastakin tallista tuollainen facelift löytyy   :) Mutta arvostan kyllä legendaarisen 205:n  ulkomuodon silti yli muiden. Kauniita mallejahan pösöllä piisaa, varsinkin pininfarina aikakaudelta.