Kirjoittaja Aihe: 607 - Sähkövikoja  (Luettu 9431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

merimies

  • Vieras
607 - Sähkövikoja
« : 02.04.2011, 20:48:37 »
Auto: 2006 607 2,2 (EW12J4).

Autosta lakkasi pelaamasta yhtä aikaa ulkolämpömittari, etumatkustajan ikkunan avausnappi ja oikea peili ei käänny, kun ovet laittaa lukkoon .En ole vielä katsonut sulakkeita, mutta voivatko ne olla saman sulakkeen alla?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 075
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #1 : 02.04.2011, 20:50:41 »
Tuskin ne saman sulakkeen takana on mutta saman ovijohtosarjan takana ne on kaikki.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #2 : 04.02.2012, 15:36:49 »
Auto: 2000 607 2,2 (automaatti).

Ajellessa huomasin että kaikki valot paloivat todella himmeästi sisällä; ilmastoinnin numerot jne. Ajossa yhtäkkiä kuului tuttu piip-ääni (sama kuin esim ovi on auki) jonka jälkeen mittaristot viisarit putosivat nollille, D Sammui keskellä olevasta pienestä näytöstä, valot ja vilkut lakkasivat toimimasta ja moottorin vikavalo sekä luistonestovalo syttyi palamaan. Radio jäi toimimaan. Lisäksi alkoi kuulumaan erilainen piip ääni n sekunnin välein. Pysäytin, sammutin; virrat jäi päälle vaikka otin avaimen pois virtalukosta. Hyppäsin ulos ja piip ääni kuului vieläkin. Lukitsin auton, odotin pari minuuttia. Virrat oli sammunut, laitoin käyntiin ja kaikki toimii normaalisti. Moottorin vikavalo ja luistonesto vikavalo eivät jääneet palamaan.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012, 13:53:07, kirjoittanut ArtoR »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Jamo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 184
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #3 : 04.02.2012, 19:31:12 »
Oliskohan tavaratilassa sijaitseva käyttöakku tulossa tiensä päähän?

Tässä lisää tietoa aiheesta toisessa keskustelussa --> http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=18333.0
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 405 Mi16

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #4 : 04.02.2012, 20:45:45 »
Taka-akku on kuulemma suhteellisen tuore, mutta en sitä mahdollisuutta silti pois sulje. Kontaktihäiriö? Pakkanen? Mutta nyt on taas toiminu moitteettomasti. Jättääkö tuommonen vikakoodeja? Radio tosiaan toimi silloin kuitenkin..
« Viimeksi muokattu: 04.02.2012, 21:11:49, kirjoittanut cone »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #5 : 06.02.2012, 20:16:55 »
Tänään luettu vikakoodit. Antoi monelta ohjainlaitteelta hetkellisen vian. Muunmuassa abs, monitoiminäyttö. Viat pyyhitty, ja luetaan viikon päästä uudelleen. Ajo on ollut tällä välillä täysin moitteetonta. Taka-akku on n. 2 vuotta vanha.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Nakkikioskilta

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #6 : 09.03.2012, 22:21:51 »
Auto: 2001 607 3,0 V6.

Onkohan kovinkin yleistä? Pakkasella sisätilanlämmittimen käyttö aiheuttaa hälytyksen laukeamisen ovet lukittuna. Ovet off-lukitusasennossa ei hälytystä.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #7 : 10.03.2012, 01:02:35 »
Onkohan kovinkin yleistä? Pakkasella sisätilanlämmittimen käyttö aiheuttaa hälytyksen laukeamisen ovet lukittuna.

Kytke sisätilan tutka pois päältä lukitessasi, kun käytät sisätilan lämmitintä. Toinen vaihtoehto on suunnata lämmittimen puhalluksen ilmavirta, apukuljettajan jalkatilaan kojelaudan alle. Jälkimmäinen edellyttää myös laadukkaan hiljaisen sisätilan lämmitin käyttöä, mitkään merkittävästi meluavat eivät tutkan kanssa 'toimi'.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #8 : 30.05.2012, 22:50:03 »
Onkohan muuten normaalia että ilmastointilaitteella on auto-asennossa "oma tahto"? Homma meni näin: laitoin auton käyntiin, ac pois päältä ja molemmat puolet 20c. Kävelin auton ympäri, ja putsasin lintujen jätöksiä. Kun palasin komentosillalle, huomasin että kuljettajan puolella oli 24.5 c matkustajan puolella 20c ja ac päällä ja auto pois. Aavemaista.. vaiko normaalia? Ulkolämpötila noin 15 tai jopa vähemmän.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #9 : 30.05.2012, 22:54:07 »
Ainiin, kuljettajan ovi jäi rakoselleen tuon tapahtuman ajaksi, kun kiertelin autoa.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 541
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #10 : 31.05.2012, 15:00:52 »
Ei ole asetukset minulla muuttuneet itsekseen vielä koskaan.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #11 : 31.05.2012, 19:29:32 »
Juu ja voisi kuvitella että auto-asennossa ei lähde muuttelemaan lukemia itsekseen, vaan pitää/yrittää pitää siinä arvossa mikä on sille annettu. Paranormaalia..
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #12 : 01.06.2012, 21:04:22 »
Tuulilasin pesunesteen loppuessa eivät hälytysummerit huuda. Vai onkohan tuokin varustetason mukaan.. Voisi tuon takahupiakun laittaa vaihtoon, voipi olla että edellämainitut johtuvat siitä, ja ominaisuudet lisääntyisivät :D
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #13 : 24.12.2012, 15:24:50 »
Radio temppuili aamusella, kuului vain takaovien kaiuttimista ja volume toimi vain 0 tai 1 asennossa. Ei voimistunut, vaikka ruuvasi rullan tappiin asti. Ongelma poistui, kun sammutti ja käynnisti uudelleen.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 523
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #14 : 24.12.2012, 18:36:02 »
Kannattaa ladata molemmat akut. Uusikorisessa vain yksi akku.
Peugeot 508 & Peugeot 607