Kirjoittaja Aihe: 607 - Sähkövikoja  (Luettu 9975 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #15 : 24.12.2012, 21:36:45 »
Tässä autossa on 2 kpl. Voisi olla paikallaan uusia tuo taka-akku. Taitaa täyttää 13 vuotta kohta.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #16 : 28.12.2012, 20:24:38 »
Tavaratilassa oleva akku uusittu. Akku vaihtui Varta Blue 55a:han. Katsotaan, rauhoittuuko em. viat.

..Taka-akku on kuulemma suhteellisen tuore..

Taka-akku täyttäisi 13 vuotta..  ::) Myyjä puhui moottoritilassa olevasta.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 20:34:07, kirjoittanut cone »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

GEX-12

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #17 : 29.12.2012, 10:15:00 »
Jännitteet kannattaa mitata kummastakin akusta ilman moottorin käynnistystä ja seuraavasti käynnissä, niin nähdään toimiiko viihdepuolen akun kytkentä, jolloin jännitteet täytyisi olla tasoissa ei huomioida desimaalia.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #18 : 09.02.2013, 22:24:48 »
Ei ole temppuillut millään tavalla tuon taka-akun vaihdon jälkeen. Siitä se taisi olla kiinni, ja leijona kesytetty.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

osvalti

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #19 : 09.04.2013, 21:41:44 »
Auto: 2004 607 2,2 (EW12J4, automaatti).

Tässäpä vikojen sarja mitä Pösössä on viime aikoina ollut ja on edelleen. Kaiketi nämä kuuluvat tänne sähkön piiriin.

Uudenvuoden aattona syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus Engine antipollution system defective ja käynti meni tosi huonoksi ja epätasaiseksi.

No minähän ajelin huoltoon ja tehtiin seuraavat toimenpiteet:
1. Tulppien vaihto -> auttoi hetkellisesti
2. Seuraavana päivänä vaihdettiin puola -> vikavalo tuli taas mutta ravistusta ei enään tullut.

Pirssi toimi siis muuten täysin normaalisti, mutta Engine antipollution paloi satunaisesti. Joskus valo paloi päiviä putkeen ja joskus ei palanut päivään tai pariin. Ajelin huoleti menemään, kun vika ei ajoa haitannut.

Pitihän vikaa alkaa sitten selvitellä katsastusta varten. Vein auton paikalliseen pikku korjaamoon ja vikakoodi nollattiin ja diagnoosina satunainen häiriö. Leima tuli. Seuraavana päivänä valo taas syttyi ja auto takaisin korjaamolle. Sieltä tuli lähete Pörhölle, kun testerin mukaan vika oli polttoaineen suihkutusjäsrjestelmässä ja heillä ei ollut tarvittavia mittareita vian paikantamiseen.

Pörhölle siis ja vika selvitykseen. Valo siis paloi satunaisesti ja huollossa sitä ei saata syttymään ajon aikana. Autoon tehtiin kaiken maailman tutkimuksia, sumutuskuviot tarkistettiin ja vastukset sun muut mitattiin. Mitään vikaa ei löytynyt. Moottorin ohjaukseen tehtiin jotain päivityksiä, ja todettiin, että siinä mahdollinen hetkellinen häiriö.

Taas aikana ajelin ja valo aina syttyi vähän väliä. Yleensä niin, että päivällä sammui ja taas aamulla töihin mennessä syttyi. Vein siis auton taas Pörhölle ja kaikki tutkittiin uudestaan, lisäksi johtosarjat tarkistettiin silmämääräisesti ja moottorin ohjaus boksi avattiin ja tarkistettiin silmämääräisesti. Suuttimet tarkistettiin, kun ne irroitettiin niin O- renkaat olivat kuulemma varisseet lattialle ja ne vaihdettiin. Koe ajoa ajettiin 50 km ja ei oireita. Tulos, moottorin ohjausjärjestelmä viallinen, jos tiivisteiden vaihto ei auttanut.

Ajelin kolme päivää ja vikaa ei enään ollut. Nyt hain auton tänään jakopään huollosta ja kuitissa luki: moottori valo palaa. Eli vika oli palannut. Lisäksi huollossa oli tullut uusi vika. Kun avasin oven niin alkoi varoitus piippaus ääni, joka tulee kun ovi on auki ja avaimet paikoillaan. Minulla tosin oli avaimet vielä kädessä. No ajelin kotiin ja käytin virtaa poissa ja värkkäsin avaimia virtalukossa, edelleen huutaa... (Käytin konepellin auki ja huomasin, että yksi suoja oli jäänyt moottorin päältä vielä huoltoon).

Voikohan nuo kaikki liittyä toisiinsa? Joku johto irti? Vai tosiaan moottorin ohjaus sökö? Ei huvittaisi alkaa maksaa tuota moottorinohjauksen vaihtoa, jos onkin turhaa.

Toivottavasti joku osaisi vähän avittaa.

plagu

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #20 : 09.04.2013, 23:38:44 »
Ja kerrotko minkä vikakoodin se antaa.

osvalti

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #21 : 10.04.2013, 06:21:41 »
Vikakoodi antaa suikutus häiriötä muistaakseni 2 ja 4 sylintereissä.

plagu

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #22 : 10.04.2013, 08:48:49 »
P-koodi kertoo enemmän.

osvalti

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #23 : 10.04.2013, 21:06:00 »
Yritin hommata tänään vikakoodi listaa, kun kuitissa ei ollut ja en sitä Pörhöltäkään saanut, ei ollut tallessa.
Tuo varoitus ääni oli onneksi helppo vika. Olivat huollossa vääntäneet valot päälle. Itse en niitä kääntele koskaan. Hermostuksissani en huomannut, muija sitten aamulla korjas   :-[

Tuo engine antipullotion näyttäis syttyvän aina pakkasessa aamulla ja kun ilma lämpiää päivällä niin herja häipyy. En tiiä voiko olla vaikutusta? Nyt kun miettii niin talvella se paloi melkein koko ajan.


Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 488
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #24 : 10.04.2013, 21:31:49 »
Toissa talvena mulla syttyi vikavalo aina kun kiesi seisoi yön ulkona. Syyksi paljastui alipainesäätimessä killunut vesi joka jäätyessään esti säätimen liikkeen. (oli aika kivasti ahtopaineita kun se oli ahtimen säädin, tosin moottorinohjain vihelsi riemun poikki n15sek kiidytyksen päästä)

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #25 : 11.04.2013, 08:05:21 »
Osvalti, olethan tutustunut aiheeseen: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

osvalti

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #26 : 12.04.2013, 16:59:33 »
Joo oon tuon lukenut monastikki läpi. Mikään noista ei oikein passaa mun vikaan.
Nyt ei vikaa oo näkynyt sitten keskiviikon. Joka aamu ollut plussan puolella ku oon lähtenyt. Vois sopia tuohon Vasaran vinkkiin, jossain vettä?
Edellisessä pirssissä korjantui aina kun vaihtoi tulpat, lambdan, tai puolan. Nyt muut on tehty paitsi lambdaa ei vaihdettu, ei kuulemma viittaa siihen.

Jos nyt valo pysyy poissa niin oon tyytyväinen, mystinen juttu.

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #27 : 15.01.2014, 14:46:10 »
Auto: 2001 607 2,2 (automaatti, 225 000 km).

Pohjatietoa. Vahdoin molemmat akut viimeviikolla ennen pakkasia kun herjasi service battery charge lowta, ja kaikki toimi hienosti kunnes pakkaset alkoivat. Eteen vaihtui 77A ja taakse 50A. Aataminaikuiset akut oli paikoillaan joten oli aikakin vaihtaa.

Nyt sitten pakkasilla auto sammuttaa itsensä kokonaan, ihan niinkuin olisi asettunut talviunille. Keskuslukitus temppuilee hyvin monta kertaa päivän aikana ja jos auto ollut paikoillaan esim useamman tunnin, niin ei keskuslukitus toimi ollenkaan.
Kun pääsee autoon sisälle ja kääntää virrat päälle, kestää useampi sekunti ennenkuin auto herää (power save/sleep mode?). Radio on yleensä aina nollautunut ja jakoavain ilmestyy mittaristoon vaikka huoltoon on vielä 16tkm. Virrat päällä keskuslukot saattaa paukkua auki ja kiinni. Auto starttaa kyllä ongelmitta sekunnissa/kahdessa yleensä kuin pamun alta, joten en usko että laturissa olisi vikaa... Uusimpana herjaa taka-akun varausta vaikka akku on alle viikon vanha.

Jos rehellisiä ollaan niin ei enää jaksa... Viimeinen homma mitä tuohon jaksan ja sitten lähtee vaihtoon. Käy jo niin kalliiksi :( Hyvä auto ajaa, mutta lappalaisten kaltoin kohtelema. Pahoittelen kirjoitusvirheitä kun tabletin näppis on aika rektumista

Edit: Muistin mnyös että keskuslukituksen näppylä vilkku kuin diskovalo ennen käynnistystä.

TEMP_ARKISTOON

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 078
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #28 : 15.01.2014, 15:56:49 »
Olen täällä käydyistä keskusteluista ymmärtänyt, että toisella akulla startataan ja toisella hoidetaan kaikkia himmeleitä kopan sisällä. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, tulisi mieleen, että takakontin akku ei ole oikein pelissä mukana. Onkohan siellä kosketukset kunnossa vai onko uusi akku peräti vialla.

 

Jamo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 186
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #29 : 15.01.2014, 16:38:35 »
Omaan 607:aan tuli jotakuinkin vuosi sitten vaihdettua molemmat akut, uusi taka akku olikin jo siten valmiiksi viallinen. Muutaman viikon ihmettelyn jälkeen uutta taas uutta akkua tilalle, ja sitten homma alkoi pelittää. Sitä nyt ei vaan heti ala vikaa etsimään uudesta akusta... ???

Oletko Gotzer mitannut latausjännitteet?
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 405 Mi16