Kirjoittaja Aihe: 607 - Sähkövikoja  (Luettu 8984 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #30 : 15.01.2014, 16:47:31 »
En omista yleismittaria... Bensaa ja tulitikut omistan.

Pitää hakea se mittari mätänetistä ja varmistaa... En jaksa kyllä uskoa että olis laturi. Jos onkin laturi niin vaihdan mielummin koko auton. Ei köyhällä oo varaa joka palkasta sijottaa 200€ korjaamiseen.

Keskuslukitus tuntus olevan päällekkäistä vikaa joka aiheutuu samasta/samanaikaisesta viasta

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #31 : 15.01.2014, 17:08:29 »
Nyt sitten lähdin liikenteeseen niin oli täysin pimeänä... Käänsin virtalukosta virrat ja mikään paikka ei syttynyt palamaan... MUTTA starttasi normaalisti ja kun käynnisty niin sytty valot ja himmelit... Voodoo I say, voodoo

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #32 : 15.01.2014, 17:44:43 »
Veikkaan että taka-akun liitos tai liitokset ei ole nyt kunnolla kiinni, tai sitten on tosiaan niin huono mäihä että uusi taka-akku on sippi.
Etu-akulla pyörii startti.

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #33 : 15.01.2014, 18:07:41 »
Mittasin... Laturi ei ole sökö. Etu akulta 12.95 ja ~14.35

Taka akulta tulikin sitten valot päällä 11.98 pois 12.23 ja käynnissä 12.23 ja kierroksilla 12.32...

Mitäs sitte? Navat irti ja uudestaan paikoilleen?

Edit: Vanhat akut oli kans molemmat varauksiltaan 12.2-12.6 välillä niin käsittääkseni ne ei olekaan sököt

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 034
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #34 : 15.01.2014, 18:21:30 »
Akku saa olla uusi tai vanha niin se ei tyhjänä anna sähköä ;) Taka-akku ei siis näytä latautuvan.

Kyllä yli 10 vuotias akku yleensä on menettänyt parhaan teränsä ja suuren osan kapasiteetistaan eli sikäli ei vahinkoa ole tullut vaikka ne on vaihdettukin. Vielä kun taka-akun lataus korjataan, on homma taas bueno.

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #35 : 15.01.2014, 18:33:04 »
Mä ei tietä.. Montaa minuuttia ei tartte olla sammuksissa niin se "kytkee taka-akun pois päältä". Ihan niinku sitä v***ttas talvi ja heittäs ittensä horrokseen. Service batteryn herjaamisen siis alotti jo vanhalla akulla, ja nyt neljän päivän jälkeen uudella. Liittimet ja sulakkeet oli ok ja muutenkin ihan siististi. Mitään omia viritelmiä ei oo autossa joten ei vika ainakaan niissä

Joo kyllä se starttiakku ainakin oli hyvä vaihtaa kun joskus vähän vouvahti vaivalloisemmin

Jamo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 182
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #36 : 15.01.2014, 18:57:38 »
Laturi vaihtoon.

Tuo latausjänniteen mittaus ei kerro aina koko totuutta. Meidän 307:ssa tuli syksyllä herja alhaisesta latausjännitteestä, mitattiin latausjännite joka sillä hetkellä näytti olevan ihan ok.

Auto on joka päivä työmatka ajossa, niin ajattelin ettei aleta arpomaan juuri ennen talvea tuon laturin kanssa. Laturi vaihdettiin ja tarkemmin sitä tutkiessa laturi olikin aika heikossa hapessa, arvio oli että välillä latasi kunnolla ja välillä ei.

Nyt auto toimii komeasti, työpaikan pihasta auto täräytetään joka päivä käymään ilman mitään lohkoo/webastoo...
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 405 Mi16

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #37 : 15.01.2014, 19:26:08 »
Laturia EN vaihda ainakaan näillä veikkauksilla... Muutenkin veitsenterällä poltanko koko vehkeen. Jos etupäähän autoa lataa mutta taakse ei, niin pakko kai siinä välillä vian on oltava... Lontoolaiset puhuu releistä. Voisko olla niissä ja missähän ne on. Samaa vikaa ollut niilläkin, mutta ei mainintaa tuommosesta toispuoleisesta latauksesta

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 034
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #38 : 15.01.2014, 20:14:26 »
Veneissä käytetään kaksiakkusysteemin kanssa yleensä jänniteohjattua relettä, joka kytkee hupiakun laturiin vasta kun starttiakku on täynnä, tai kahta diodia erottamaan akut toisistaan. Luulisi jonkun tuntevan systeemin (mulla ei ole ollut 607:aa eli minä en tunne :-[).

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #39 : 15.01.2014, 20:18:05 »
Juur tätä samanlaista ratkasua ajattelin ja olin lukevinani jostain releohjauksesta... Pittää ootella viisaampia

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 425
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #40 : 16.01.2014, 11:26:38 »
Mittasin... Laturi ei ole sökö. Etu akulta 12.95 ja ~14.35

Taka akulta tulikin sitten valot päällä 11.98 pois 12.23 ja käynnissä 12.23 ja kierroksilla 12.32...

En tiedä millainen systeemi tuossa on kahden akun lataukseen. Vaihtoehdot lienevät latausdiodi, latausrele tai joku aktiivinen relesysteemi. Noista riippumatta mittaustuloksesi eivät ole normaalit. Kyllä käynnissä ollessa akun navoilla pitäisi olla ~14 V, ainakin kierroksilla. Koska kierrokset vaikuttavat, jonkinlaista latausta tapahtuu. Jossain lienee huono kontakti. Mikä on jännite ajon jälkeen moottori käynnissä?

Mittaa akun - -navasta runkoon moottorin käydessä. Ei saisi olla kuin kymmeniä mV. Jos näin on vika on, vikaa on + -kaapelissa. Laturista lähtien kaapelia seuraamalla löytänet joitain kytkentöjä, joista lähtee latauspiuha taka-akulle. Mittaa jännitehäviötä etuakun + -navasta noihin liitoksiin. Jossain vaiheessa voi olla diodi, josta tulee virrasta riippuen muutaman kymmenyksen jännitehäviö.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #41 : 16.01.2014, 12:51:55 »
Entäs jos laturi on liian pieni? Ampeerimäärä nousi kuitenkin 27A

Edit: Service box sanoo laturiksi 120A... Olis siis 7A liian pieni... Mahdollinen syyllinen? Jos siis jännite ei riitä lataamaan vaan pelkästään ylläpitää ajon aikana.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 13:14:08, kirjoittanut Gotzer »

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #42 : 16.01.2014, 13:36:14 »
Vertaat nyt varmaankin akkujen yhteenlaskettua Ah määrää laturin virtaan. Ei noilla ole sinänsä mitään tekemistä toistensa kanssa, eli ei vaikuta akkujen latautumiseen noin.

Eiköhän tuo laturin virta kuitenkin valita autoon sen mukaan kuinka paljon sähkölaitteita/ -kuormaa autossa on, ts. auton ajon aikana sähkölaitteiden kulutus otetaan suoraan laturista.

Lisäys: Akuissa siis puhutaan AmppeeriTunneista (Ah) ja laturin yhteydessä Amppeereista (A). Eri asioita ;)

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #43 : 16.01.2014, 14:04:05 »
Totta... Ja nyt hävettää. Takasulakkeen piuha meilkein irti. Se sulakerasiaan tuleva työnnettävä. Oon asentaessa riuhtonu ni on päässy löystymään. Nyt tulee taakse 14.3v
 ;D

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 511
Vs: 607 - Sähkövikoja
« Vastaus #44 : 16.01.2014, 14:09:30 »
Pieni vika, iso harmi. :) Joko nyt toimii sähkölaitteet niin kuin pitää?
Peugeot 607 3.0 manual '01