Kirjoittaja Aihe: 508 - Vetokoukku  (Luettu 14247 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 891
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #45 : 23.05.2019, 05:00:20 »
Facelift tuli jo elokuussa 2014.


pre-facelift
   
facelift

pre-facelift
   
facelift

Helppo tunnistaa edestä ja sedanin puskuri on faceliftissä 3 cm taaempana, vaikuttaen tähän vetokoukun sopivuuteen.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2019, 05:07:48, kirjoittanut Penguin »

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 502
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #46 : 06.06.2019, 22:54:11 »
Irrotin 508 hybrid4 RXH:sta bosalin irroitettavan koukun rasvausta varten.  Nätisti lähti irti,  mutta aivan tolkuton vääntö oli yrittää saada se takaisin.  Pinnat on puhdistettu ja crc:tä ja laakerirasvaa on mennyt. Koukku ei vain suostu menemään takaisin kiinni. Onko kukaan taistellut vastaavan ongelman kanssa?   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

karij

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #47 : 07.06.2019, 00:36:34 »
Itsellä vain tarvittaessa paikoillaan. Mutta ainakun sitä laitan niin pienen taistelun siinä saa käydä, eli kun laitat sitä paikalleen tarvitsee ainakin minulla saada sillai rysäytettyä eli voimakas työntö sisään ja alaspäin samanaikaisesti . Tämä ainakin minulla saa lukon loksahtamaan. Ollut alusta asti samanmoinen.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 796
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #48 : 07.06.2019, 07:30:16 »
Jep, ihan vastaava ongelma oli Bosalin koukun kanssa. En myöskään pitänyt sitä paikallaan kuin tarvittaessa. Molempien pintojen pitää ilmeisesti olla äärimmäisen puhtaat, että koukku lukittuu kunnolla paikalleen. Tai ainakin itselläni loksahti aina vasta sitten lukkoon kun oli pyyhkäissyt molemmat pinnat, saattoi toki olla tuuriakin. Tuo on melko vaarallinen, kun se kuula saattaa jäädä todella tukevasti paikalleen, mutta ei ole kuitenkaan vielä lukittu. Joskus sai ihan kunnon voimalla rykiä kuulaa irti vaikkei ollut vielä lukittunut.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #49 : 07.06.2019, 12:38:24 »
Penguin, onko siellä orkkispistokkeelle vakiona jatkuva 12v / virtalukon takaa sumarit yms saatavilla. Mulla entinen omistaja laittanut 7napasen mutta vaunussa 13 ja käytän nyt adapteria mutta oishan se mukava saada nuo kaikki toimimaan kuten kuuluu.

Edit:vm 11 museomalli siis

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 891
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #50 : 07.06.2019, 19:45:42 »
Siellä on sekä latausvirta, että jatkuvavirta, mutta ne molemmat edellyttävät, että auto tunnistaa perässä olevan perävaunun. Tunnistus tapahtuu perävaunun valojen kautta, ei millään mikrokytkimellä eli kun auton äly on sitä mieltä, että siellähän jonkun perävaunun sähköt kytketty, se alkaa antamaan lataus- ja jatkuvaa virtaa ulos.

Jatkuvan virran kytkentä on sellainen, että se aktivoituu vasta, kun autossa on sytytysvirta päällä tai auton on käynnissä ja lataa. En muista kumpi. Kun jatkuvavirta on kerran aktivoitunut, se kyllä pysyy päällä, vaikka moottorin ja sytytysvirran kytkisi pois päältä. Tuo on ilmeisesti sitä varten, että perävaunupistorasiasta ei voi varastaa virtaa ja tyhjentää akkua.

Tuo teetti aluksi kovasti työtä ja aiheutti päänvaivaa, kun myyjän sähkärin kanssa ihmeteltiin miksi rasiasta mitattuna kumpaankaan liittimeen ei tullut virtaa. Maahantuojakaan ei osannut auttaa ja vasta, kun leikin Diagboxin perävaunupistokkeen testien kanssa, havaitsin että sinne saa pakotettua hetkeksi sähköt päälle.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 455
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #51 : 07.06.2019, 21:49:17 »

Jatkuvan virran kytkentä on sellainen, että se aktivoituu vasta, kun autossa on sytytysvirta päällä tai auton on käynnissä ja lataa. En muista kumpi. Kun jatkuvavirta on kerran aktivoitunut, se kyllä pysyy päällä, vaikka moottorin ja sytytysvirran kytkisi pois päältä. Tuo on ilmeisesti sitä varten, että perävaunupistorasiasta ei voi varastaa virtaa ja tyhjentää akkua.


Hyvä tietää, mutta oheiseen lauseeseen lähestymiskulmaa haen  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 502
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #52 : 07.06.2019, 21:50:31 »
sillai rysäytettyä eli voimakas työntö sisään ja alaspäin samanaikaisesti .

Ei PRKL!  En kyllä käsitä mikä tähän koukkuun on mennyt,  kun ei mene paikoilleen. Usko ja toivo meni. Ei auta,  kun mennä koukkupajalle ihmettelemään. Viimeinen Bosalin koukku ;D ;D ;D.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 891
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #53 : 08.06.2019, 01:28:46 »
Hyvä tietää, mutta oheiseen lauseeseen lähestymiskulmaa haen  ;)

Sori, jos oli vaikeasti selitetty. Voin kunnon unien jälkeen yrittää uudelleen.

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #54 : 08.06.2019, 11:45:56 »
Hyvin tuon käsitti, kiitokset.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 344
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #55 : 19.06.2019, 13:06:23 »
Yhdistetty aiempaan viestiketjuun.

TEMP_POISTETTAVAKSI
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 891
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #56 : 31.07.2019, 00:46:56 »
Vissiin ostettava toinen auto, kun ei tähän facelift sedan GT:hen saa irrotettavaa koukkua, josta ei jäisi mitään näkyville koukun ollessa irroitettuna. Brinkillä periaatteessa olisi, mutta kun koukussa saa hyväksynnän mukaan olla enitään 1900 kg:n kärry, niin ei käy GT:hen, jonka maksimi perävaunupaino on 1975 kg.

Koukkupajalta ei saa mitään vastausta. Jos joku osaa vinkata sopivan koukun niin arvostaisin. Tässä on nyt eletty 6 kk ilman koukkua ja aika hankalaa on ollut.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 627
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #57 : 31.07.2019, 10:16:07 »
Onko tuo massaero olennainen? Jos 1900 riittää niin eikös yhdistelmä sinänsä olisi laillinen?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 627
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #58 : 31.07.2019, 15:17:39 »
Farkkuun vm 2015 koukkupaja sanoi irroitettavan maksavan 13-napaisella 790€. Enpä älynnyt kysyä täytyykö lisäksi omaan laskuun käyttää koodattavana merkkiliikkeessä vai hoitavatko myös konffauksen tuohon hintaan. Onko teillä tietoa?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 891
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #59 : 31.07.2019, 17:38:06 »
Onko tuo massaero olennainen? Jos 1900 riittää niin eikös yhdistelmä sinänsä olisi laillinen?

Jos siitä haluaa laillisen, niin pitäisi muutoskatsastaa auto pienemmälle perävaunupainolle. Epäilen vaan, että tuo liian pieni perävaunupaino kielii siitä, että se koukku on pre-faceliftiin, eikä faceliftiin sopiva. Pre-faceliftin perävaunupainohan on sedanissa 1875 kg, mutta faceliftiin on jostain taiottu 100 kg lisää. Minulla on yhdistemän kokonaispainokin otteessa 4130 kg, niin sinne oikeasti voisi luvan kanssa jotain peräänkin laittaa.