Kirjoittaja Aihe: 407 - Hyytyy pienillä kierroksilla liikkeelle lähdettäessä  (Luettu 4430 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 488
Kannattaa Megaman mainita että autosi moottorityyppi EW10J4 sähkökaasulla, siinä ei edellä mainittu virta-avain kaasupohjaan toimi. Mutta esim. EW10A ja EW7A moottoreissa toimii ja ei ole eroa onko sopeutus tehty merkkitesterillä vai edellä mainitulla. Kyseinen proseduuri on myös merkkihuollon toimesta huoltokijaan merkitty.
No mikä hän sopeutus toimii EW12J4 koneelle, kahta eri polkimen pumppausta ja virran katkaisua olen kokeillut mutta ei vaikutusta?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Luultavasti J4 moottoreilla toimii vain testerillä tehty sopeutus.
Citroen C5 I  &  C5 II

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 488
Vaikuttaakohan sopeutus mitään jos kuitenkin paikaltaan reagoi polkimeen hyvin?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 827
  • 79000km / elokuu 2019
Ootko katsonut merkkitesterillä tai vikakoodien lukulaitteella ettei ole asiaan vaikuttavia vikakoodeja aktiivisena?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 488
Nyt en ole mutta aiemmin kyllä aikä mitään ilmoitettavaa, eilen liikkeelle lähdön jälkeen ja ryömintävauhdista kaasua painaessa oli kaasu hetken (n.2s) täysin poissa kunnes ryntäsi liikkeelle, onko jollain hyvää sanallista ohjetta jo PP200:lla yrittäisi itse sopeutusta tehdä?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 827
  • 79000km / elokuu 2019
En tiedä onko tästä mahdollista tulla jotain haittoja, mutta kun sulla on tuo 2005-mallinen niin voisi olla kannattavaa yrittää moottorinohjausyksikön softapäivitystä. Varmaan pitäisi teettää merkkihuollossa enkä ole varma onko riskiä että ecusta tulee verkonpaino jos päivitys epäonnistuu ja kenen kustannettavaksi tulee jos sen joutuu uusimaan. Oman exääni vaihdettiin ecu pariin kertaan, eka kerta takuuna heti takuuajan päätyttyä noin 2008 kun vuotava lämpötila-anturi vuosi jäähdytysnestettä johtosarjaa piitkin ecuun. Muistikuvan mukaan vaihdon jälkeen viive olisi ollut havaittavasti lyhyempi. Toinen ecun vaihto puolisen vuotta sitten ennen auton vaihtoa tapahtui omatoimisesti ja selvästi vaikutti vastaavaan asiaan. Tällä kertaa syy oli se että nakutusanturin signaali oli ohjelman mielestä liian heikko, mistä aiheutui vikakoodi (foorumilla juttua omassa ketjussaan, oliko ”epäpuhdas veto”), joka sivutuotteena sai aikaan epäröinnin kaasua painettaessa. Tilasin käytetyn ecun vajaalla satasella englannista samalla hw-koodilla, mutta se piti nollauttaa asianharrastajalla ennen asennusta. Uudenkin olisi saanut, hintaluokka tonni.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 488
Vielä tähän samaan liittyen, jos vaihtelen itse vaihteet jää viiveet aivan minimiin - on tää kummaa, kaasupolkimen ja automaatin yhteispeliäkö?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Ei tuosta 407:sta rakettia saa edes V6-moottorilla, mutta riittävä.
125 hepoa on tuohon koppaan vähän. Kaasupolkimen sopeutuksen voi tehdä itsekin. Toki Mäkelän Koneen tekemästä voisi kuulla, miten tekevät, ei tuo homma mitään rakettitiedettä ole.

Miten tuo kaasupolkimen sopeutus tehdään? Itellä 2006 407 1.8 bensa

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 722
  • 407 3.0 V6 Sport
Kaapuläpän sopeutus:
Kaasu pohjaan, virta päälle 10sek ja virta pois. Odota niin kauan, että matkamittari sammuu ja nosta kaasu ylös. Laita sitten virta päälle ja odota 10sek -》 käynnistä auto.

Onko auto ollut aidossa Peugeotin testerissä kiinni? Sillä näkee eri moottoriantureiden arvot normaaliarvojen välissä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Skodisti

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 114
Mielestäni kaasupoljin nostetaan vielä virtojen ollessa päällä? Aito  ::) Peugeot testeri olis kyllä hyvä mutta näyttääkö Autocom esim. Imuilman arvoja?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 827
  • 79000km / elokuu 2019
Kohdassa 6.8 on kerrottu tämän ecun (MAGNETI MARELLI 6LPB) alustus ew7a ja ew10a:ssa (linkki venäläisen citroen-klubin sivulle): https://citroens-club.ru/applications/core/interface/file/attachment.php?id=61680

” 6.8. Procedure : Initialisation of an engine management ECU
CAUTION : The procedure must be carried out with the engine cold (engine coolant temperature lower than 60°C) (switch the air conditioning off).
Perform the following operations :
• Switch on the ignition
• Operate the starter briefly and switch the ignition off
• Wait 2 minutes - Ignition off (memorisation of the throttle stops)
• Start the engine without accelerating and let it run (without air conditioning) until the fan unit cuts in (initialisation of the friction torque)”
« Viimeksi muokattu: 05.04.2020, 03:28:14, kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Kiitos näistä ohjeista, täytyy kokeilla tuota sopeuttamista, päästöarvot on järkyttävän isot ja nyt auto tuntui aika nuhaiselta alakierroksilla, miettii hetken ennenkuin nostaa kierrokset

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 827
  • 79000km / elokuu 2019
Osaako joku sanoa mitä tapahtuu tai pitäisi tapahtua jos irrottaa lamda-anturin johdon auton käydessä tai sammutettuna tapauksissa joissa lambda ehjä tai rikki? Oisko tuosta jotain hyötyä?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Kaapuläpän sopeutus:
Kaasu pohjaan, virta päälle 10sek ja virta pois. Odota niin kauan, että matkamittari sammuu ja nosta kaasu ylös. Laita sitten virta päälle ja odota 10sek -》 käynnistä auto.

Onko auto ollut aidossa Peugeotin testerissä kiinni? Sillä näkee eri moottoriantureiden arvot normaaliarvojen välissä.

Tein tuon sopeutuksen ohjeen mukaan. Kuvioon tuli uusi oire  :D tyhjäkäyntikierrokset humpaa 1000-1500 kierroksen väliä, ei reagoi kaasuun mitenkään ja käy todella erikoisella äänellä.
Vikakoodeiksi antaa p0123 signaali 1 moottorin kaasuläppä
-oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri

P1158 signaali 2 moottorin kaasuläppä
- oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri

Ei kai toi kaasuläppä itekseen oo yhtäkkiä antautunut?  :o

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 722
  • 407 3.0 V6 Sport
Kaasuläpän antaman jännitteen näkee testerillä. Oltava tasainen ja painettaessa poljinta nousee lineaarisesti, myös näkyy %.
Läpässä on kaksoishiilisilta, jolla n varmistettu turvallisuus.
Kaksi metallilaahainta hankaa noita vastuksia, eli kuluva osa.
Saattaa olla vikana, omaan V6:een uusin, kun rpm humppasi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -