Kirjoittaja Aihe: 407 - Hyytyy pienillä kierroksilla liikkeelle lähdettäessä  (Luettu 2365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 482
Kannattaa Megaman mainita että autosi moottorityyppi EW10J4 sähkökaasulla, siinä ei edellä mainittu virta-avain kaasupohjaan toimi. Mutta esim. EW10A ja EW7A moottoreissa toimii ja ei ole eroa onko sopeutus tehty merkkitesterillä vai edellä mainitulla. Kyseinen proseduuri on myös merkkihuollon toimesta huoltokijaan merkitty.
No mikä hän sopeutus toimii EW12J4 koneelle, kahta eri polkimen pumppausta ja virran katkaisua olen kokeillut mutta ei vaikutusta?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Luultavasti J4 moottoreilla toimii vain testerillä tehty sopeutus.
Citroen C5 I  &  C5 II

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 482
Vaikuttaakohan sopeutus mitään jos kuitenkin paikaltaan reagoi polkimeen hyvin?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 622
  • 79000km / elokuu 2019
Ootko katsonut merkkitesterillä tai vikakoodien lukulaitteella ettei ole asiaan vaikuttavia vikakoodeja aktiivisena?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 482
Nyt en ole mutta aiemmin kyllä aikä mitään ilmoitettavaa, eilen liikkeelle lähdön jälkeen ja ryömintävauhdista kaasua painaessa oli kaasu hetken (n.2s) täysin poissa kunnes ryntäsi liikkeelle, onko jollain hyvää sanallista ohjetta jo PP200:lla yrittäisi itse sopeutusta tehdä?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 622
  • 79000km / elokuu 2019
En tiedä onko tästä mahdollista tulla jotain haittoja, mutta kun sulla on tuo 2005-mallinen niin voisi olla kannattavaa yrittää moottorinohjausyksikön softapäivitystä. Varmaan pitäisi teettää merkkihuollossa enkä ole varma onko riskiä että ecusta tulee verkonpaino jos päivitys epäonnistuu ja kenen kustannettavaksi tulee jos sen joutuu uusimaan. Oman exääni vaihdettiin ecu pariin kertaan, eka kerta takuuna heti takuuajan päätyttyä noin 2008 kun vuotava lämpötila-anturi vuosi jäähdytysnestettä johtosarjaa piitkin ecuun. Muistikuvan mukaan vaihdon jälkeen viive olisi ollut havaittavasti lyhyempi. Toinen ecun vaihto puolisen vuotta sitten ennen auton vaihtoa tapahtui omatoimisesti ja selvästi vaikutti vastaavaan asiaan. Tällä kertaa syy oli se että nakutusanturin signaali oli ohjelman mielestä liian heikko, mistä aiheutui vikakoodi (foorumilla juttua omassa ketjussaan, oliko ”epäpuhdas veto”), joka sivutuotteena sai aikaan epäröinnin kaasua painettaessa. Tilasin käytetyn ecun vajaalla satasella englannista samalla hw-koodilla, mutta se piti nollauttaa asianharrastajalla ennen asennusta. Uudenkin olisi saanut, hintaluokka tonni.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207