Äänestys

Anna arvosana

Arvosana 5
0 (0%)
Arvosana 4
0 (0%)
Arvosana 3
0 (0%)
Arvosana 2
0 (0%)
Arvosana 1
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Kirjoittaja Aihe: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi  (Luettu 5093 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MiJuRi

  • Vieras
HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« : 01.07.2011, 19:37:24 »
Auto: 2005 307 SW 2,0.

Vein autoni Laakkoselle, kun ohjaustehostin oli rikki ja 100000km huolto piti teettää. Kallis on, mutta onhan tuokin koettu. Ohjaustehostimesta oli johtosarja katkennut. Työtä 2 tuntia ei varaosia. Työ 73,17/h.

Sitten tuli soitto, että autosta löytynyt termostaatin vikakoodi ja se pitää vaihtaa + nesteet.  Yht. 200€. Tässä mietityttää, että oliko vikakoodi tuo P0597, joka johtuu manuaalisen termarin vaihdosta. Nyt kuulemma sähköinen kiinni.

A-Huolto 289€, öljyjen osuus 100€.

Lopputulema:
Plussat:
- Ilmastoitu asiakaspalvelutila
- Asiakaspalvelu ok, ei jonoja ollenkaan.
Miinukset:
- 3 viikon jono
- Auto ollut yli yön, mutta siitä soittoa ei tullut
- Hinta
- Parkkipaikkojen puute

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 516
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #1 : 02.07.2011, 08:56:33 »
Eikös nuo sähköiset termostaatit pitäny vaihtaa normaali termostaatteihin.
Peugeot 508 & Peugeot 607

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #2 : 02.07.2011, 09:28:44 »
Kyllä, sähköistä ei kuulu autoon asentaa, vaan mekaaninen, josta sitten aiheutuu vikakoodi P0597:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40349.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40349.msg182614#msg182614

Jos ovat huollossa asentaneet sähköisen termostaatin, on se käsittääkseni tehty vastoin valmistajan antamaa ohjeistusta ja suosittelisin vaatimaan tilalle mekaanisen termostaatin. Jos autossa oli jo ennestään paikallaan mekaaninen termostaatti, on termostaatti vaihdettu vikakoodin P0597 johdosta tarpeettomasti, joten sen tilalle pitää asentaa takaisin (toimiva) mekaaninen termostaatti ja hyvittää kaikki vaihtotyöstä aiheutuneet kustannukset asiakkaalle.

Varmista vielä, ettei autoon asennettu uusi termostaatti ole sittenkin mekaaninen, jolloin homma olisikin hoidettu oikeaoppisesti?

Toki on myös mahdollista, että valmistajan antama ohjeistus on muuttunut valmistajan/maahantuojan vuonna 2009 antaman tiedotteen jälkeen ja sähköistä termostaattia olisi parannettu siten, että se ei enää aiheuttaisi ongelmia. Merkkiliikkeestä kysymällä selviää, minkä ohjeistuksen mukaan he ovat toimineet.

Voit katsoa kuitista vaihdetun termostaatin (ja mahdollisesti muiden siihen liittyvien osien) osanumeron. Siitä selviää ainakin se, mistä osasta on laskutettu (ja luultavasti sama osa on myös asennettu autoon)...
« Viimeksi muokattu: 02.07.2011, 11:49:06, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MiJuRi

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #3 : 02.07.2011, 12:33:32 »
Erikseen kysyin huoltoneuvojalta, että onko siinä nyt sähköinen termari. Vastaus oli, että on.

Alkuperäinen on 1338 E4 serviceboxin mukaan. Nyt vaihdettu 1338 A0 (manuaalinen?). Eikös manuaaliiseen vaihdettaessa muutakin pidä vaihtaa kuin pelkkä termostaatti? Mitään muuta ei ole vaihdettu kuin termostatti ja pakkasneste. Ettei vaan olisi vikakoodin takia vaihdettu manuaalinen manuaaliseen tietämättä vikakoodin syytä? Täytyy maanantaina käydä lukemassa vikakoodit uudelleen ja jos sama vika siellä edelleen on niin valituskäynti liikkeeseen edessä.

Raitisilmasuodattimenkin ovat vaihtaneet, vaikka minun huoltokirjassa se ei B-huoltoon kuulu. Serviceboxin mukaan se kuuluu. Ota näistä nyt selvää. :)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #4 : 02.07.2011, 13:06:36 »
Mysteeri alkaa selvitä. :-) Laitan asiasta pian kattavan selonteon. Lyhyesti: 1338 E4 on 105-asteinen sähköinen termostaatti ja 1338 A0 on 89-asteinen mekaaninen termostaatti (ei sähköliitintä termostaatissa).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #5 : 02.07.2011, 14:31:02 »
Eikös manuaaliiseen vaihdettaessa muutakin pidä vaihtaa kuin pelkkä termostaatti? Mitään muuta ei ole vaihdettu kuin termostatti ja pakkasneste.

Kyllä, merkittävin vaihdettavista osista on ylävesiletku. Tässä tuoretta tietoa asiasta:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=57924.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40349.0

Erikseen kysyin huoltoneuvojalta, että onko siinä nyt sähköinen termari. Vastaus oli, että on.

Huoltoneuvoja ei tainnut olla oikein perillä asiasta, jos autoosi todella on nyt asennettu mekaaninen termostaatti.

Ettei vaan olisi vikakoodin takia vaihdettu manuaalinen manuaaliseen tietämättä vikakoodin syytä?

Onhan se mahdollista tai sitten kyse tosiaan on ollut auton alkup. sähköisestä termostaatista ja sen viasta. Pyydä saada nähdä auton vanha termostaatti. Jos ovat heittäneet sen jo pois, niin todistusvelvollisuus lienee silti korjaamolla. Auton huoltohistoriasta (joko maahantuojalta, merkkiliikkeestä tai Automaa-ketjun liikkeestä, jossa autoa todennäköisesti on aiemmin huollettu) saattaa selvitä, onko sähköinen termostaatti vaihdettu jo aiemmin mekaaniseksi.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MiJuRi

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #6 : 06.07.2011, 16:22:46 »
Ettei vaan olisi vikakoodin takia vaihdettu manuaalinen manuaaliseen tietämättä vikakoodin syytä?

Vikakoodi oli eri kuin ennen huoltoa, joten olivat vaihtaneet ihan syystä termostaatin.
Vielä pitäisi käydä paikanpäällä pyytämässä pakkasnesteiden vaihdosta leima huoltokirjaan, joka oli näemmä unohtunut sinne laittaa.

Pugi406

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #7 : 06.07.2011, 22:14:47 »
Turhaa sitä ylävesiletkuu vaihtaa, on vain 1,5cm lyhyempi. Mutkat ovan täysin identiset. Sähköinen on hivenen pitempi kuin manuaalinen, siitä tuo putken ero.

MiJuRi

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #8 : 31.08.2011, 14:38:06 »
Nyt sitten katsastuksessa tuli hylsy juuri tuon vikakoodin takia. P0599 (Termostaatin lämmittimen ohjausjärjestelmä - korkea signaali) on koodi, joka on ollut päällä siitä päivästä lähtien kun termari vaihdettiin. Täytyypä käydä Laakkosella keskustelemassa asiasta.

MiJuRi

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #9 : 30.09.2011, 18:25:44 »
Hommahan meni kuin elokuvissa. Aamulla vein auton aikaa tilaamatta ja jo 3 tunnin päästä tuli soitto, että auto haettavissa.
Mitään vikaa ei löytynyt.  Huollossa löysivät ainoastaan P0597 vikakoodin. Sain maahantuojan aikaisemmat ohjeet katsastuksille leiman kanssa sekä työselityksen. Maksettavaa tuli 0€.
Katsastuskonttorilla pahoittelivat, että vikakoodi oli näkynyt väärin heillä ja leima tuli.

Legge

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #10 : 31.08.2012, 10:45:50 »
Laakkoselle tuntuu ainakin saavan paremmin yhteyden kuin Automaahan. Laitoin varaosakyselyn s-postilla, johon napsahti vastaus n. 10 minuutin kuluttua. Viikon päästä tuli soitto (johon en ehtinyt vastata) ja sen jälkeen s-posti, jotta osat noudettavissa.

Varasin samalla ajan etupään kolinoiden vuoksi. Edelleen homma tuntui toimivan jouhevammin kuin Automaalla; huoltoneuvojia oli palvelemassa asiakkaita, eikä tarvinut jonottaa ikuisuuksia. Jännityksellä odotellaan itse huollon sujuvuutta.

TmL

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #11 : 13.12.2012, 11:08:44 »
Vein auton takuukorjaukseen Laakkoselle tuulilasin liimauksen irrottua hieman. Vika ilmeni voimakkaana resonointina taustapeilin kohdilta.

+ Ajan sai nopeasti, n.3vrk.
+ Vika todellakin korjattiin sekä laitettiin lisäeristys.
+ Työn / auton luovuttaja tiesi mitä autolle oli tehty ja myöskin kertoi siitä autoa hakiessa. +++

- Vähän pysäköintitilaa.
--- Iso miinus siitä, että joku oli polttanut autossa ja kaupanpäälle jättänyt vielä tumpin lattialle. (en itse polta ja hajun tunnistaa varmasti!)

Kustannus 0€ (takuukorjaus)

Auto: Peugeot 5008 1.6Hdi fap 2tronic vm:2011

Legge

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #12 : 01.02.2013, 14:25:35 »
Kai valitit työnjohtoon? :o Siinä olisi piru merrassa, jos rööki haisisi merkkihuollon jäljiltä autossa.

Tuohon edelliseen viestiini viitaten voisi vielä todeta, että pallon vaihto sujui mallikkaasti ja hintakin jäi pari kymppiä arvioitua pienemmäksi.

Timppa2008

  • Vieras
Vs: HELSINKI - Laakkonen Oy, Herttoniemi
« Vastaus #13 : 21.01.2015, 08:15:05 »
Moi,

Peugeot 2008 1.6 hdi automaatti 25000km ensihuolto. Öljyn/suodatin ja raitisilmasuodatin vaihto. Öljy näyttää olevan Castrol c2 5W-30 magn. Kamppanioita oli sähköisen käsijarrun säätö. Autossa ei muutenkaan ollut mitään ylimääräistä huomautettavaa. Ei mitään valittamista, maksoi 315€ lisä öljypurkin kanssa.