Kirjoittaja Aihe: 508 - Bugit  (Luettu 12210 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 403
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #45 : 17.06.2015, 10:44:25 »
Muovinen mittatikun pää on kyllä todella typerä. Miksei koko tikku voisi olla metallinen? :o
Öljyjä tarkistaessa meni tuo muovinen pää poikki pari viikkoa sitten. Vedin tikkua ulos ja kuului napsahdus. Öljypohjaan tippui. Autossa onneksi vielä takuuta, ni vein auton Laakkoselle. Irroittivat öljypohjan ja ottivat muovipalan pois. Kustansi minulle öljyt + suodattimen. Työn maksoi maahantuoja.

Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #46 : 17.06.2015, 19:02:31 »
Mistäs tuo ilmoitus sitten johtuu?

Onko siitä jotain haittaa jos se pala on siellä öljypohjassa? Ei ole takuu enää voimassa?
« Viimeksi muokattu: 17.06.2015, 19:14:44, kirjoittanut drinkalot »

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #47 : 17.06.2015, 21:33:19 »
Mitäpä se siellä haittaa, tulee ulos öljynvaihdossa jos tulee... ilmoitushan voi johtua viallisesta öljyntasoanturista. Herjaako se sitä joka kerta vai vain tuon yhden kerran? Onko öljyn taso muuten oikea? Kastuuko poikenneentikun pää öljystä?
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 403
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #48 : 17.06.2015, 22:52:56 »
Jos muovipala tulee öljypohjan tyhjennysaukosta ulos öljynvaihdon yhteydessä, ni kannattaa tehdä pari riviä lottoa. Uuden mittatikun kävisin ensimmäisenä hakemassa..
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

508 sedan

  • Vieras
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #49 : 18.06.2015, 08:24:25 »
Auto: 2011 508 1,6 (116 000 km).

Osallistumpa minäkin keskusteluun, en tiedä onko buki vai huti. Ongelmana (vika kääntyvät ajovalot) valot toimii normaalisti, mutta pimputtaa tuota ilmoitusta joka startissa. Mistähän rupeis liittimiä nitkutteleen??? Ai niin, täällä myös ilmoiittelee öljyt invaliidit, outoa.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #50 : 18.06.2015, 09:16:53 »
Tällasen ohjeen löysin: http://www.peugeotforums.com/forums/508-76/warning-dashboard-105114/

Eli siis pitäskö tosta katkasta sitä mittatikun putkea? WTF?

Minulla tuo ilmoitus tulee nyt joka käynnistyksen yhteydessä. Öljyä on laitettu koneeseen valmistajan ilmoittama määrä kun rikkinäisellä tikulla ei voinut mitata.

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #51 : 18.06.2015, 10:17:55 »
Eikös tuossa linkissä korjauksena otettu öljytikun ohjausputki ulos ja katkaistu sitä 6 mm ja laitettu takaisin?

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #52 : 22.06.2015, 12:02:49 »
No näinhän siinä sanotaan, josta päästään alkuperäiseen kysymykseeni, että olisivatko huollossa oikaisseet ja katkaisseet sitä mitatikkua?

Osaisko joku forumin Peugeot-huoltolaisista sanoa asiaan jotain?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #53 : 23.06.2015, 21:40:33 »
Kyllä, varmasti huollossa sen katkaisseet koska todennäköisesti siitä öljynmäärän tarkistavat. Toisin sanoen katkeaa kun sitä käyttää...
Uusi tikku vaan tilaukseen. Olikohan 18€...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Oba

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #54 : 07.07.2015, 00:14:38 »
Auto: 2012 508 SW 1,6 THP 156 Active (automaatti, n. 46 000 km).

Ilmastointi automaattiasennossa. Painetaanpa ensin Huurteenpoisto päälle ja perään A/C Max (tai toisinpäin). Tämän jälkeen nappuloiden Huurteenpoisto, A/C Max ja A/C painaminen vaihtaa vain tilojen Huurteenpoisto päällä ja A/C Max päällä välillä. Vasta Auto-nappulan painaminen nollaa tilanteen.

Bugi on tietysti siinä, että esim. A/C Max painaminen uudelleen, kun se on päällä, palauttaa myös edellisen tilan, eli Huurteenpoiston päälle, vaikka voisi olettaa että vain A/C Max kytkettäisiin pois. En keksi mitään järkevää syytä miksi tämän pitäisi tarkoituksella toimia näin.
Peugeot 508 SW Active 156 THP

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #55 : 27.04.2016, 09:27:47 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 163.

Auto on alkanut herjailla "Parking assastance fault" melkein aina kun lähtee liikkeelle tai pysäyttää. Tutkat näyttävät oikein satunnaisesti. Kuitenkin ilmoitus katoaa yleensä aina heti ja Service -valo sammuu. Kun koitin lukea kaverin mittarilla vikakoodeja, se ilmoitti ettei niitä ole.

Katoaako tuo ilmoitus kokonaan vikamuistista vai onko se kirjattu jonnekin "syvämuistiin" tms, jotta pystyisi selvittämään mikä on vikana. Aikas hankala se on arvata anturia kun vika ei ilmene paikallaan seistessä. Voiko olla, ettei tuo käyttämäni lukija vaan osaa lukea tätä autoa? Pitäisikö olla joku Pösön oma?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 140
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #56 : 27.04.2016, 10:30:39 »
Ongelmasta on myös oma viestiketjunsa:

508 - Parking assistance system fault
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #57 : 27.04.2016, 15:51:09 »
Juu, mutta kun ongelma nyt on se vikakoodin luku. Se mikä se vikakoodi on, on toisarvoinen asia.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 140
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #58 : 27.04.2016, 16:08:02 »
Voithan esimerkiksi luoda uuden aiheen alueelle Korjausapua tarvitaan ja kysyä PPS:n omaavaa kaveria avuksi. PPS:llä reaaliaikaista anturidataa seuraamalla voisi saada osviittaa esimerkiksi mahdollisista poikkeavaisuuksista eri antureiden kesken. Itse pysäköintiä avustava järjestelmähän saattaa toimia ihan oikein, mutta anturidata saattaa poiketa antureiden välillä (esim. tietty johto/anturi puristuksissa kiihdytys- ja jarrutustilanteessa).
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).