Kirjoittaja Aihe: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL  (Luettu 2037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 066
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #15 : 26.09.2011, 14:24:28 »
Eikös tuossa moottorissa ollut samanlainen rakenne kuin 1100 kuutioisessakin ja ketjukäyttöinen nokka-akseli mutta ei ketjun kiristäjää. Niinpä ketju rupesi ennemmin tai myöhemmin pitämään todella pahaa kolkutusta. Siihen löytyi joku tee-se-itse kumikiristinkin, joka auttoi paljon, mutta ei tehnyt moottorista äänetöntä. Saattoi loppupään koneissa kiristin olla valmiinakin.

405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 615
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #16 : 26.09.2011, 18:04:48 »
Onkohan Horizonttiin saanu aikoinaan huorantikkaita? Mikäli on niin sellainen tuli hankintalistalle mikäli moiset sattuisi tulemaan vastaan.

Projekti itsessään ei ole edennyt sen kummemin. Pistin lauantaina tankkiin aimoannokset STP Fuel Injector Cleaneria eli koko purkki 20 litraan ysikasia.
Nyt: Peugeot 405 1.6 GLi 1991, Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985 + muita romuja

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #17 : 26.09.2011, 18:33:44 »
Sen 309:n kanssa sillä ei edelleenkään ole mitään tekemistä, 309=205 lähes 100%, ainoastaan pikkumallien moottorit tuli Talbotin puolelta. Horizon taas on lähes sama auto kuin 1100, eroa ei taida olla kuin korissa tekniikka on täysin sama suurennetuin moottorein.

Sitä säksätystä niistä ei pois saa, minulla oli 1100 joskus ja siihen jakopään vaihdoin säksätyksen poisto mielessä, lopputulos oli ettei sillä ollut mitään vaikutusta. Oma veikkaukseni on ettei se ääni edes ole peräisin jakopäästä vaan männän helmoista, samanlaista säksätystä pitää nää mäntä viallisen 405 1,8 koneet.


405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 615
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #19 : 26.09.2011, 20:03:36 »
Horizon on yksinkertaisesti Simca ranskalais-jenkkiläisellä alustaratkaisulla.
Nyt: Peugeot 405 1.6 GLi 1991, Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985 + muita romuja

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 245
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #20 : 27.09.2011, 00:49:31 »
Tästä keskustelusta tulee väkisin mieleen isäni entisen Simca 1100:t, joita oli muistaakseni kolme kappaletta pösäjen välissä. Kaksi oli ajossa ja yksi purettiin pihassa varaosiksi. Sellainen muistikuva on jäänyt, että tuo oli pirun hyvä etenemään lumessa. Isälläni oli jopa siinä lumiaura edessä ja aurasi sillä muutamana talvena n. 100 metriä pitkän pihatien.

Horizon taasen on riittävän ruma, että tällaisen voisi itselle joskus vahingossa hankkia harrasteautoksi, mutta ajatus on aina ollut, että jos tuo päivä koittaa, niin ehdottomasti sillä 1,9 litraisella dieselillä. En osaa sanoa miksi, tuntuu vaan siltä.

plagu

  • Vieras
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #21 : 27.09.2011, 12:05:24 »
Tuo 1.9 diisselihan on ihan ehta xud sarjan kones, joten se olisi helpohko korvata vaikka xu9j4:llä, alkaisi polpottikin poistumaan  ;D

Pitäisi melkein hommata dodge omni glhs, ja vaihtaa siihen perus talpotin lätkät sekä vetää joku perus kalsari sävy pintaan, olisi siinä tojota miehet kummissaan.  Tuohan on pintapelleiltää täysin horisko, muuta yhteistä ei sitten olekkaan.

http://www.allpar.com/omni/GLHS.php

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #22 : 27.09.2011, 18:12:18 »
Molempia on yhtä vähän Omni GLHS Shelbyä ja Horizon 1,9 dieseliä. Molempien valmistusmäärät lasketaan sadoissa eli jos tommosen 1,9 vielä löytää niin kannattaa pitää kiirettä.

Aikoinaan ajattelin ostaa Petrooli Horizonin ja ahtaa sen, jäi toteuttamatta niinkuin kaikki 100 muutakin "hyvää" ideaa.

405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 615
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #23 : 27.09.2011, 19:00:57 »
Olisin itekkin ostanu mielummin diesel horisontin jos vaan olisi ollut tarjolla. Enpä oo montaa sellasta nähny myynnissä.
Nyt: Peugeot 405 1.6 GLi 1991, Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985 + muita romuja

405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 615
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #24 : 29.09.2011, 21:05:04 »
Rengas puhkesi työpaikan pihassa joten jouduin heittämään talvikiekot jo alle. Huomenna olisi katsastus klo 16.30, saas nähä millä tuulella inssit on.
Nyt: Peugeot 405 1.6 GLi 1991, Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985 + muita romuja

405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 615
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Nyt: Peugeot 405 1.6 GLi 1991, Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985 + muita romuja

turbofriik

  • Vieras
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #26 : 02.10.2011, 21:46:52 »
Petroolijuttuja kun lueskeli niin, miten minä muistan että jollain oli sellanen missä oli bensatankin luukussa sekä Petrol että Bensa. Olisko ollu jopa 2 tankkia?

turbofriik

  • Vieras
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #27 : 02.10.2011, 21:48:42 »
Onkohan Horizonttiin saanu aikoinaan huorantikkaita? Mikäli on niin sellainen tuli hankintalistalle mikäli moiset sattuisi tulemaan vastaan.

On, olen nähnyt. Tosin siitä on pari vuotta jo. ;D

smy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 118
  • 407 SW 2.0 HDI aut (150tkm)
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #28 : 03.10.2011, 13:51:10 »
Petroolijuttuja kun lueskeli niin, miten minä muistan että jollain oli sellanen missä oli bensatankin luukussa sekä Petrol että Bensa. Olisko ollu jopa 2 tankkia?

Juu, auto käytti bensaa aina kylmänä ja rajummissa kiihdytyksissä. Bensiinisäiliö oli huimat 12 litraa. Polttoainemittareita oli kaksi ja sitten oli erillinen kytkin josta sai pakko-ohjattua auton käyttämään pelkkää bensiiniä. Lisäksi mittaritaulussa oli B ja P merkkivalot jotka kertoivat mitä polttoainetta käytettiin.

405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 615
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Vs: Käyttöharrasteprojekti Talbot Horizon 1.3 GL
« Vastaus #29 : 04.10.2011, 22:10:19 »
Kyllä tuli jumalattoman mustaa öljyä pihalle Polpotista, kiitos tämän. Totalit koneessa joten kyllä nyt passa päästellä sen 7500 kilsaa.
Nyt: Peugeot 405 1.6 GLi 1991, Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985 + muita romuja