Kirjoittaja Aihe: 407 - Kiihdytysongelma  (Luettu 1254 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
407 - Kiihdytysongelma
« : 29.11.2011, 10:18:42 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport (automaatti).

Onko muut huomanneet vastaavaa, 100 km/h nopeus kierrokset n. 2500 rpm ja kevyt kaasunpainallus niin auto kiihtyy hienosti, sitten sama tilanne muuten mutta painaa kaasun pohjaan niin mielestäni kiihtyvyys ei ole edes samaa luokkaa, vastaava tilanne kun valoista lähteen niin 1/3 kaasunpainalluksella kiihtyy mielestäni paremmin?

Ominaisuus vai mikä?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #1 : 29.11.2011, 12:53:16 »
Ominaisuus - polkimen ja kaasuläpän yhteys on sähköinen eli läpän kääntökulma ei ole suoraan sidoksissa 'kaasun painamisen määrään'.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #2 : 01.12.2011, 01:15:24 »
Jos tuossa ei ole mitään fyysistä syytä niin luulen että tuo on psyykkinen juttu. Sama kuin silloin kun on vakkari päällä ja tölläset kaasua. Jos kiihdytystä ei tapahdu (johtuen siitä että painoit kaasua vähemmän kuin vakkari oli jo painanut), tuntuu että vauhti hidastuu (vaikka oikeasti ei tapahtunut mitään).

Siis, odotukset eivät täyttyneet.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #3 : 01.12.2011, 07:53:25 »
Olet oikeassa vpera, perstuntuma ilmoittaa että jotain pitäisi tapahtua, käänteisesti vähän sama juttu kun ajaa vakkaripäällä liittymään johon yleensä on jarruttanut niin tuntuu siltä että auto kiihtyy vaikka vauhti pysyy samana, tästä on hyvä jatkaa ...
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #4 : 01.12.2011, 23:08:15 »
Auto: 2004 407 2,0.

407:n Kaasuläpän Vasteesta on Benkulla mielestäni täysin tyhjentävä vastaus, joten kaasu läppä ei anna täyttä "hönkää" vaikka polkimen painais lattiaan kuinka tukevasti. Olen itsekin aiemmin noihin tiedusteluihin esittänyt, että jos haluaa löytää parempaa kaasupolkimen vastetta esim. ohitus tai muussa tilanteessa, olen havainnut, että painettuani pedaalia syvään, nostan sitä maltillisesti vähitellen takas ylöspäin. Niin eipähän tarvi miettiä, että mitähän tuli tehtyä, kun meno sujuu ja konehuoneessa rupeaa tapahtumaan, joten näyttääpi juuri siltä, ettei se elektroniikka (kaasuläppä) noteeraa sitä, että sulla on se poljin siellä lattiassa, ennenkuin koslan vauhti ja kierrokset ovat siellä lattiassa olevan polkimen oletetulla tasolla. Näin itselläni 407 / 2 ltr / 04 mallissa. Toki omia kokemuksiani en pidä mitenkään Faktana. Vaan mielestäni kannattaa luottaa tuohon Benkun teoriaan joka mielestäni kertoo asiasta aivan oleellisen tiedon. Joten kyllä PÖGÖLLÄ myös ehtii kunhan malttaa ja muistaa myös sen, että nämä ns. pienemmät myllythän ovat poikkeuksetta aina "kierroskoneita" eli puhti löytyy melko suurilla varveilla. Kylä lähtee myös.
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph. Volkswagen. Skoda Oktavia Super.  Fiat.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #5 : 05.10.2018, 14:01:09 »
Tämä sama "ongelma" vaivaa korvienvälissä tai autossa, on todella outoa että välillä kevyt kaasunpainallus tekee ihmeitä ja koneessaakin eri ääni, joskus tuntuu että "lumihiutale" vaikuttaa positiivisesti kiihtyvyyteen. Muutama päivä sitten vaimokin sanoi että hienoa kun auto kiihtyy ilman vaihteiden vaihtoa (siis yleensä sitä kiihdytyksessä tapahtuvaa pienemmälle vaihtoa).
En tiedä onko syynä se VTI pyörä vai mikä  :o
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti