Kirjoittaja Aihe: 407 - Kiihdytysongelma  (Luettu 2003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
407 - Kiihdytysongelma
« : 29.11.2011, 10:18:42 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport (automaatti).

Onko muut huomanneet vastaavaa, 100 km/h nopeus kierrokset n. 2500 rpm ja kevyt kaasunpainallus niin auto kiihtyy hienosti, sitten sama tilanne muuten mutta painaa kaasun pohjaan niin mielestäni kiihtyvyys ei ole edes samaa luokkaa, vastaava tilanne kun valoista lähteen niin 1/3 kaasunpainalluksella kiihtyy mielestäni paremmin?

Ominaisuus vai mikä?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #1 : 29.11.2011, 12:53:16 »
Ominaisuus - polkimen ja kaasuläpän yhteys on sähköinen eli läpän kääntökulma ei ole suoraan sidoksissa 'kaasun painamisen määrään'.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 502
  • Edellinen auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #2 : 01.12.2011, 01:15:24 »
Jos tuossa ei ole mitään fyysistä syytä niin luulen että tuo on psyykkinen juttu. Sama kuin silloin kun on vakkari päällä ja tölläset kaasua. Jos kiihdytystä ei tapahdu (johtuen siitä että painoit kaasua vähemmän kuin vakkari oli jo painanut), tuntuu että vauhti hidastuu (vaikka oikeasti ei tapahtunut mitään).

Siis, odotukset eivät täyttyneet.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #3 : 01.12.2011, 07:53:25 »
Olet oikeassa vpera, perstuntuma ilmoittaa että jotain pitäisi tapahtua, käänteisesti vähän sama juttu kun ajaa vakkaripäällä liittymään johon yleensä on jarruttanut niin tuntuu siltä että auto kiihtyy vaikka vauhti pysyy samana, tästä on hyvä jatkaa ...
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 74
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #4 : 01.12.2011, 23:08:15 »
Auto: 2004 407 2,0.

407:n Kaasuläpän Vasteesta on Benkulla mielestäni täysin tyhjentävä vastaus, joten kaasu läppä ei anna täyttä "hönkää" vaikka polkimen painais lattiaan kuinka tukevasti. Olen itsekin aiemmin noihin tiedusteluihin esittänyt, että jos haluaa löytää parempaa kaasupolkimen vastetta esim. ohitus tai muussa tilanteessa, olen havainnut, että painettuani pedaalia syvään, nostan sitä maltillisesti vähitellen takas ylöspäin. Niin eipähän tarvi miettiä, että mitähän tuli tehtyä, kun meno sujuu ja konehuoneessa rupeaa tapahtumaan, joten näyttääpi juuri siltä, ettei se elektroniikka (kaasuläppä) noteeraa sitä, että sulla on se poljin siellä lattiassa, ennenkuin koslan vauhti ja kierrokset ovat siellä lattiassa olevan polkimen oletetulla tasolla. Näin itselläni 407 / 2 ltr / 04 mallissa. Toki omia kokemuksiani en pidä mitenkään Faktana. Vaan mielestäni kannattaa luottaa tuohon Benkun teoriaan joka mielestäni kertoo asiasta aivan oleellisen tiedon. Joten kyllä PÖGÖLLÄ myös ehtii kunhan malttaa ja muistaa myös sen, että nämä ns. pienemmät myllythän ovat poikkeuksetta aina "kierroskoneita" eli puhti löytyy melko suurilla varveilla. Kylä lähtee myös.
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph. Volkswagen. Skoda Oktavia Super.  Fiat.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #5 : 05.10.2018, 14:01:09 »
Tämä sama "ongelma" vaivaa korvienvälissä tai autossa, on todella outoa että välillä kevyt kaasunpainallus tekee ihmeitä ja koneessaakin eri ääni, joskus tuntuu että "lumihiutale" vaikuttaa positiivisesti kiihtyvyyteen. Muutama päivä sitten vaimokin sanoi että hienoa kun auto kiihtyy ilman vaihteiden vaihtoa (siis yleensä sitä kiihdytyksessä tapahtuvaa pienemmälle vaihtoa).
En tiedä onko syynä se VTI pyörä vai mikä  :o
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #6 : 03.07.2019, 09:29:10 »
Jos vielä ihmettelisin tätä, kyllä se vaan niin on että kun koneen lämpimästä tallista käynnistää huomaa raksatuksen hiljenevän heti konetarkistukien jälkeen ja meno ei ole mitenkään erityistä, jos taas raksatus jää päälle kiihtyy auto aivan erityyliin ja reagoi kaasuun nopeammin - eli vaikuttaako toi VTI pyörä todella siihen vai mikä?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 388
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #7 : 03.07.2019, 21:01:33 »
Toimiikohan vti-pyörä öljynpaineella, vai keskipakoisesti? Jos keskipakoisesti, niin ei sen pitäisi paljoa vaikuttaa.

Kyllä moottorissa on paljon elektroniikkaa, monta anturia ja maadotukset. Yksi PSA:n 2000-luvun alun ominaisuus on hdi:ssä laiskuus pakkasella. Veikkaan että ilmamassamittari jotenkin valehtelee jos kylmä ilma tekee jäätä lankoihin, en tiedä....pari hdi:tä on käyttäytynyt samalla tavalla.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 502
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #8 : 03.07.2019, 21:08:33 »
EW12J4 välillä lähtee kakkosella napakasti viiveettä ja välillä kuin olisi kuminauha välissä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
Vs: 407 - Kiihdytysongelma
« Vastaus #9 : 04.07.2019, 08:52:43 »
Olishan se hienoa jos tietäisi AINA miten auto lähtee/käyttäytyy, tottunut jo siihen että ei tiedä millä "tuulella" auto on  ;D joka tapauksessa tuo ero on ihan huomattava  :o
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti