Kirjoittaja Aihe: 607 - ABS-anturit  (Luettu 5747 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kumpta

  • Vieras
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #15 : 19.02.2016, 14:05:39 »
Kiitokset molemmille viimeisistä vinkeistä ja linkeistä. Tilasin heti kaksin kappalein kolmekin ois saannut samman hintaan mitä Porholla yksi!

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 490
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #16 : 20.02.2016, 00:52:43 »
Ebaystä ostin pari vuotta sitten 4 kpl 407:n antureita Kiinasta 40 € yhteensä kotiin kuljetettuna. Sopivat paikalleen OK, mutta kaapeli oli hieman ylipitkä ja kaapelin ripustus "tatit" eri kohdissa, joten hiukan joutui virittelemään. Mulla hajosi kaikki anturit muutaman kuukauden sisällä, joten varaudu vaihtamaan loputkin.

Muista varoa magneettikehää laakerissa. Se  on todella herkkä ja ainakin minä jouduin käyttämään väkivaltaa vanhojen antureiden irrotuksessa ja reikien putsaamisessa niin isoksi, että uusi anturi sopi paikalleen. Seurauksena jouduin vaihtamaan yhden laakerin.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 268
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #17 : 20.02.2016, 07:34:40 »
 
Etu abs-anturi:

607 Uudemmassa (2005-2009) 4545H3
607 Vanhemmassa (2000-2004) 454582

Löytyiskö vielä takapään anturien koodit?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #18 : 20.02.2016, 08:49:02 »
Ei noita kannata edes yrittää ehjänä irti saada. Poralla painaa läpi suoraan. Ja uuden asennuksen yhteydessä ruosteet pois kunnolla, ml kotelosuojalla reijän käsittely ja asentaessa uutta niin rasvaa vielä mukaan. Ainakin kaksi vuotta asennuksen jälkeen irtosi ihan sormin vetämänä. Abs anturi ei ollut rikki tällöin vaan napa pöydällä laakerinvaihtoa varten.

SaPeKa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 207
  • form follows function
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #19 : 20.02.2016, 09:56:27 »
Etu abs-anturi:

607 Uudemmassa (2005-2009) 4545H3
607 Vanhemmassa (2000-2004) 454582
Takapään anturit SB:n mukaan

607 uudempi 4545H4
607 vanhempi 454583
1.8 tq ex. 607 HDi, 406 Coupe, 307 wagon

pamppu123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #20 : 25.02.2016, 16:26:28 »
Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4).

Mikähän mahtais olla varaosanumero anturille, kun jossain on perässä h3 tai h4. Maksaa merkkiliikkeessä 112 ekee, jos sais halvemmalla jostain.

Mica L

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #21 : 29.11.2016, 16:58:03 »
Auto: 2006 607 2,2 (VF39U3FYH92219435, DAM 10564/11.10.2005).

Onko vinkkejä miksi ABS-valo syttyy välillä kun ajaa kovassa vesisateessa ja sammuu taas muutaman päivän/viikon kuluttua? Onko liittimet paikassa johon roiskevesi pääsee vai olisiko itse anturi herkistynyt vedelle? Pari kertaa syttynyt esim motarilla kun ajaa urissa jotka täynnä vettä. Vika ei ole koskaan ilmaantunut kuivalla kelillä.

hejuni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 68
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #22 : 30.11.2016, 06:37:26 »
Omassa 607 -04 taka-akselin oikean pyörän abs anturi "ui vedessä" asentajan mukaaan.  Eli siellä muovin alla oli sopivasti liitinkohta lammikossa ja vesi pääsi liittimen sisään.  Huolellinen kuivaus ja reikä sinne lammikkoon, niin eipäs ole enää ollut ongelmia abs valon kanssa.

Mica L

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #23 : 30.11.2016, 17:25:17 »
Ilmeisesti itse anturi ei kuitenkaan uinut vesessä, vaan jossain pohjamuovin alla oleva liitin? Seurasin tuota omaa johtoa ja muutamakymmenen sentin päästä löytyi eka liitin, näytti ihan hyvältä, mutta ei ainakaan pelkkä avaus ja putsaus auttanut. Onkohan pohjamuovin alla vielä lisää liittimiä jotka saattaisivat uida vedessä?
On hieman haastavaa seurata jotoa kun ei ole nosturia. Nyt annetaan "lämpöhoitoa 9kW:n puhaltimella koko takapäälle, tuskin kuitenkaan auttaa.

Nyt vikakoodit luettu (motonetin korjaamossa) ja vika kuulemma vasemmassa taka-anturissa (virhekoodit P5325 ja P5326). Onkohan yksiselitteisesti anturissa vai voiko olla kuitenkin jossain liitoksessa kosteutta/vettä kun alkaa temppuilemaan aina märällä kelillä ja korjaantuu kuivalla säällä (siis kesäoloissa).
 

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 163
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #24 : 30.11.2016, 17:50:15 »
Meillä oli vähän samoja oireita 407:ssa ja vika oli anturissa. En itse oikein usko, että liitin useimmiten mitään vikaa aiheuttaa, koska onhan nuo liittimet kuitenkin tiivistettyjä ja tiiviitä (itsellä ei ole koskaan tullut yhtäkään hapettunutta liitintä vastaan Peugotissa, poislukien 405:n takavalon liitin...).
Toisaalta, kyllähän se vesikin jotain muutosta saattaa aiheuttaa tuolla anturin lukemassa kentässä, joten vesikeli saattaa hyvinkin muuttaa tilannetta mutta itse kyllä veikkaan vikaa olevan itse anturissa.

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #25 : 23.08.2018, 11:57:25 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti).

Taakse vasemmalle pitäisi vaihtaa abs-anturi. Onko taka-akselin anturit vasemmalla ja oikealla samalla osanumerolla, vai onko vasen- ja oikea puoli eri osia, esim. onko johtojen pituuksissa eroja? Yksi kauppa myy pelkästään "abs-anturi taakse" ja toinen kauppa myy "abs-anturi taka oikea", mutta ei lainkaan vasenta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 845
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #26 : 23.08.2018, 18:13:03 »
Sama anturi on oikealla ja vasemmalla, niin edessä kuin takanakin. Fl mallin anturit 4545H3 etu ja 4545H4 taka.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: 607 - ABS-anturit
« Vastaus #27 : 23.08.2018, 19:36:57 »
Vaihdoin juurikin ma iltana oikean takapyörän laakerin. Piti irrottaa ABS-anturi, niin oli enempi tilaa temmeltää. Viilaa sitä reikää hiukan ja laita asentaessa jotain smörjee, niin saat säädettyä pinnan ABS-kehän suuntaiseksi helpomin, kun asennat anturin reikäänsä. Kalua myös kunnolla moskat pois anturin TORX-ruuvista ennen avaamista. Nuljaa ruuvin tosi helpolla, kun sinne on ruikittu joku lukite.
Vanhaa anturia voi törkkiä pois vaikka pyörän pultin reiästä, mistä myös viilailin läpeä, kun en ymmärtänyt viilata sitä ennen kuin, asensin navan paikoilleen.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-