Kirjoittaja Aihe: Projekti: 205 XR GTI:ksi  (Luettu 619 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kp 205

  • Vieras
Projekti: 205 XR GTI:ksi
« : 23.01.2012, 18:45:15 »
Eli rakenteilla pikkuhiljaa tuollainen projekti, tyhmä vai en? Rakentelu intoa kuitenkin löytyy. Olen tehnyt elämässäni volvoihin hienoja moottoreita ja tiedän niistä paljon. Tähän pösöön on pelkkä koppa olemassa joka siirtyy  uuteen talliin koska ama vie oman aikansa. Koneen teetän pajalla ja siihen on tarkoitus  tehdä isompi tbo ja väli jäähdytin, kori myös saa uuden käsittelyn eli aika paljon muutoksia tulossa. Tavoitteena on noin vajaa 350 hp kilovatit sitten erikseen mikä on mielestäni mukava määrä noin pieneen koppaan :) tietoa ja kuviakin tulee ja totta kai tarvitsen myös apuanne tarvittaessa.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #1 : 30.01.2012, 16:02:36 »
Onnea projektille. Mikä kone? Ilmeisesti kyse XR:stä (ei ZR)?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

kp 205

  • Vieras
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #2 : 03.02.2012, 23:16:53 »
Kyseessä siis xr. Pahoittelen että löysin gti kopan jossa on kaikki tarvittavat hilppeet mukana,eli koppa ja sähköt ja  kaikki mitä tarvitaan. Tuosta pitäisi alkaa työstämään keväällä eli ei tehdä niin vaikeaksi tätä. Tavoitteena on edelleen nuo kirjoitetut kilovatit...

pösöttäjä

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #3 : 07.02.2012, 10:19:12 »
Mahtaa tulla yhtävillin näkönen, ku aikanaan salosen, kankkusen, vatasen, ym ym työkalusta ;D Onnea, hyvää omaatuntoa ja jaksamista rakentelulle!!!

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 485
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #4 : 07.02.2012, 15:33:49 »
Voisiko joku ylläpidosta korjata otsikon "Projekti 205 XR - GTI:ksi" kun häiritsee tuo "zr"  ;D
Peugeot RCZ HDI FAP

artsi

  • Vieras
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #5 : 07.02.2012, 16:53:46 »
Otsikko päivitetty.

kp 205

  • Vieras
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #6 : 10.02.2012, 18:20:01 »
Nyt on auto tai hylsy kuivassa tallissa, kun ei enää omaan talliin mahdu... Ei tästä mitään Vatasen vastaavaa ole tarkoitus tehdä mutta tietysti olisi kiva saada tuo saavutetuksi .Onko kellään tietoa mikä tbo olisi tuohon paras? isonpaa vääntöä haetaan aika reilusti jo alaväännöllä  että heräisi kunnolla? 

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #7 : 10.02.2012, 20:01:27 »
Garrett GT 25 on herkkä heräämään XU9 padalla, mutta tuo sun tehotavoittees rajaa sen pois. Taitaa piisata johki 250-290hp  paikkeille.
Ittellä on Garretin T03 .48Ar pakopesällä, peräisin Saab 9000 Aerosta ja oon aika tyytyväinen sen heräämiseen, vaikkei ole konetta vielä paljoa säätöihin saatukaan. KO kukkopilli oli tutun 316 bemmissä ja siitä revittiin 280hp ennenkö kone laukes.
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Benkku

  • Vieras
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #8 : 10.02.2012, 20:14:06 »

kp 205

  • Vieras
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #9 : 11.02.2012, 16:48:08 »
Kiitosta kaikille :) Katselin juuri noita sivuja joita linkititte, borg varnerilla olisi aika kiinnostava ja teho suhteiltaan sopiva tbo. Olen tässä miettinyt vaikkei kiire olekaan niin tuota gooleria ja megaa, se että mihin asennan guulerin on pohdinnan alla kun tuota tilaakaan ei jumalattomasti ole? Pitääkö alkaa rälläköimään? tilaa etupäähän. Ahtoputket ajattelin ostaa ja täytyykin isommat olla, ne pystyn tekemään tai hitsaamaan tikillä itse. Kuviakin olisi mutta jostain kumman syystä en pysty niitä lähettämään, kyseessä siis on ibod  mutta en pysty linkittämään niitä tänne? Olisiko neuvoja?

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #10 : 11.02.2012, 17:53:55 »
https://plus.google.com/photos/113667749496860601132/albums/5618770521365946321?banner=pwa

Tuossa linkki meikämannen projektigalleriaan, sieltä löytyy vähän jonkinlaista kuvaa esi. coolerin sijoituksesta. Tuolla kokoonpanolla syyläriä on siirretty hieman sisemmäs että on saatu flektille tilaa. Puskuriin ei tarvinnut tehdä kuin pienenpienet lovet coolerin kiinnikkeiden kohtaan.
Ja erittäin lämpimästi suosittelen megaksi tuota Autotunen ecua, on erittäin laadukkaasti rakennettu laitos eikä pahan hintainen ominaisuuksiin nähden.
http://www.autotune.fi/tuote/370/atdriveboard-sytytyksen-ja-ruiskutuksen-ohjainkortti
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Benkku

  • Vieras
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #11 : 11.02.2012, 18:04:35 »
Moottorinohjaimeksi suosittelen VEMS ohjainta, sisältää natiivisti laajakaistalambdan ohjauksen ja nakutustunnistuksen sekä pakokaasun lämpötila-anturin liitäntä mahdollisuuden.

http://www.vems.fi/

kp 205

  • Vieras
Vs: Projekti: 205 XR GTI:ksi
« Vastaus #12 : 09.03.2012, 18:19:30 »
Kiitos linkeistä. Nyt tulin taas koneelle kun olin lomalla vähän rentoutumassa :) Jostain syystä en nähnyt Tuuban ensimmäistä linkkiä mutta toinen näkyi. Kiitos myös Benkulle. Ensi viikolla pääsee taas tekemään jotain jos kukkaro antaa periksi sijoittaa lisää rahaa pösöön.... No ahdin ja putket on jo valmiina, bensansyöttöä ja noita teidän ehdottamia linkkejä tutkitaan tarkoin, ennenkuin tehdään mitään päätöksiä.  Olen ollut aina sitä mieltä näissä auto asioissa että opetellaan ensin kävelemään ja vasta sitten juoksemaan....