Kirjoittaja Aihe: 308 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)  (Luettu 10099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 543
Vs: 308 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #30 : 19.03.2014, 21:21:36 »
Termostaatti sitten sökö.
Peugeot 508 & Peugeot 607

cola

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 276
Vs: 308 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #31 : 20.03.2014, 19:05:05 »
Termostaattikotelo vaihdettu.Nyt pelaa,moottorin lämpö jää uudella termostaatilla viitisen astetta kylmemmäksi ja mittarin viisari "elää" enemmän.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 543
Vs: 308 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #32 : 20.03.2014, 22:23:54 »
Olisko ilmaa järjestelmässä. Kannattaa tarkistaa nestetaso paisuntasäiliöstä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

zaffeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 308 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #33 : 30.09.2018, 13:48:06 »
Auto: 2008 308 1,6 VTi 120 (EP6).

Autossa oli termostaattikotelo halki josta vuoti jäähdytysnestettä. Motonet myi osan tuotenumero: 30-6298 termostaatti BMW/PSA 105°C.

Osa on muuten täysin samanlainen mutta siinä on 6 putkilähtöä vs alkuperäisen 5 lähtöä. Myyjä tarkisti osan rek. numeron perusteella,eli siihen luotettiin.
Päädyimme tulppaamaan ylimääräisen letkulähdön. Palstalta luin että joku oli tehnyt samanlaisen tulppauksen 207 autoon vastaavassa tilanteessa.

Paikallaan lämmöt nousee normaaliksi käyttämällä ja termostaatti aukeaa niinkuin pitää. Kun suorittaa koeajaoa niin lämmöt alkaa tippumaan melkein heti kun lähtee ajamaan.
Lämmöt jää taajama-ajossa noin 55-60 asteen seutuville.

Voisiko järjestelmässä olla ilmaa vielä?Käytettiin moneen otteeseen konetta noin 3000kierrosta minuutissa paisuntasäiliön korkki auki ja ilmakuplia tuli välillä  harvakseltaan.

Osaako joku sanoa tähän malliin hyvät perusteelliset ilmausohjeet? Service boksissa näyttäisi olevan saatavilla mutta ei ainankaan minun tunnuksilla näytä niitä vaan sanoo että on maksullinen palvelu. Onko kenelläkään sellaisia tunnuksia joilla näyttäisi tarkat ohjeet?

Kaverini löysi vain yhden ilmausruuvin järjestelmästä. Sijainti aika ylhäällä tuulilasista alaspäin kuskin puolella.

immoT

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 308 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #34 : 05.02.2019, 14:39:56 »
Auto: 2008 308 1,6 VTi.

Koneen lämmöt pyöri noin 60-65 asteessa. Lämmityslaitteesta haaleaa tai kylmää ilmaa.

Vaihdoin ensin lämmityslaitteen kennon, oli jonkin verran tukkeutunut. Ei puhaltanut vaihdon jälkeen enää täysin kylmää, mutta kuumaa ei saanut. Seuraavaksi termostaatti. Oli ruosteessa ja kattilakivessä. Termostaatin vaihdon jälkeen koneen lämpötila menee helposti ja on normaalisti 80-90 astetta. Lämmityslaitteesta myös kuumaa.

Moottorin takana olevassa letkussa on metalliklipsi erittäin hankalassa paikassa asentaa (termostaatti_ruosteessa kuvassa vasemmalla).  Sain paikalleen pitkillä kärkipihdeillä. Vaihtoon pitää varata tästä syystä aikaa. Lämpöanturin sähköjohdon reittiä pitää myös muuttaa, että piuha yltää perille. Anturi on uudessa termarissa hieman eri paikassa. Alkuperäisen termostaatin sain auto-artikkelista huomattavasti marmoritiskiä halvemmalla.