Kirjoittaja Aihe: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)  (Luettu 3748 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarves

  • Vieras
3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« : 02.02.2012, 16:41:10 »
Auto: 2012 3008 1,6 eHDi 112 FAP 2Tronic Allure.

Nyt kovilla pakkasilla moottori ei lämpene normaalilämpöön. Pitää ajaa pitkät matkat, ennen kuin mittari nousee 60-70 asteeseen. Moottoritienopeuksissa nousee 90 asteeseen. Oudosti lämpötila mittarin mukaan vaihtelee kuitenkin 70 ja 90 asteen välillä. Asensin pahvin suurimman ilma-aukon kohdalle. Siitä oli vain hiukan apua. Kävin kyselemässä huollossa lämpöongelmista ja huoltopäällikkö sanoi, että ei hänelläkään lämpötila nouse 20 km ajolla mihinkään. Ei kuulemma ole vaarallista. Ihmettelen kyllä asiantuntujan vastausta.

Näyttää siltä, että Peugeot ei ole tarkoitettu näin arktisiin oloihin. Lämpöjen kanssa ei ollut VW Tdi kanssa ongelmia. Miten muilla Pösö-kuskeilla koneet lämpenee 20 asteen pakkasilla?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #1 : 02.02.2012, 16:43:50 »
Volkkarissa on ohjelmoitu lämpömittari joka näyttää 90 astetta vaikka olis -50 astetta pakkasta.

Laita koko keula umpeen oikealla suojamuovilla. Auton mukana tullut viimasuoja on naurettava viritys joka ei viimalta suojaa kyllä juuri mitään: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=52564.msg217785#msg217785
« Viimeksi muokattu: 02.02.2012, 16:47:24, kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 508 & Peugeot 607

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 262
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #2 : 02.02.2012, 17:40:46 »
Ei se Peugeotin lämpömittarikaan näytä oikein. Se on ohjelmoitu pysyttelemään tuolla 90 asteen tuntumassa, koska ihmiset alkavat esittää huolestuneita kysymyksiä ja kuvittelevat autonsa olevan rikki, jos lämpömittari näyttää todellista lämpöä, joka kuitenkin vaihtelee kokoajan.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #3 : 02.02.2012, 19:00:27 »
Linkin takaa avautuvassa threadissa sivutaan dieselinkin lämpötilaongelmia: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=52285.msg220902#msg220902

Tuon keskustelun ja oman kokemuksen perusteella sanoisin että jarveksen auton lämpiäminen on täysin normaalia.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 004
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #4 : 02.02.2012, 19:47:43 »
Eihän se VW 1.6:kaan lämpiä yhtään paremmin ja VW:ssä on yleensä paljon huonommat lämmityslaitteet. Onko nyt kabiinissa sitten erityisen kylmä?

jarves

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #5 : 03.02.2012, 08:22:19 »
Kabiinissa tarkenee hyvin. Onko 3008 1,6 Hdi:ssa vebastoa, joka toimii moottorin käydessä? Passatissa se oli ja lämmintä riitti niin kabiinissa kuin moottorissa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #6 : 03.02.2012, 09:42:22 »
Ei ole webastoa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #7 : 03.02.2012, 18:17:07 »
Uusissa 3008 malleissa tulee siihen keulan isoon aukkoon kuljettajan puolelle vähän vastaava viimasuoja kuin oli 407 malleissa se puolikas suoja apukuskinpuolella. On kyllä 3008:ssa kamalan näköinen suoja. Suosittelen 3008 malliin, että koko yläosan aukko tukitaan.

Tuo 3008:n keula on niin avonainen, että kyllä se ajoviima jäähdyttää aika tehokkaasti, joten saa olla kyllä hyvät suojat jos haluaa lämmöt nostaa sinne 90 asteeseen.



Peugeot 508 & Peugeot 607

jarves

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #8 : 03.02.2012, 18:55:43 »
Kiitti vastauksistasi. Täytyy odotella lauhempia ilmoja ja nautiskella sitten auton muista ominaisuuksista. :)

Jarlipp

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #9 : 04.02.2012, 23:17:02 »
Auto: xxxx 3008 1,6 HDi.

Moottorinlämpötila nousee 90 asteeseen suhteellisen nopeasti, ja sisällä on mielyttävän lämmintä -30 asteen pakkasellakin, (juuri tulin testilenkiltä) jopa kuuma, kun asetuksena 21 astetta sisälämpötilaksi. Lämmityslaite pitää säätää käsikäyttöiseksi, puhallinnopeus niin että kiekosta näkyy neljä valopylvästä. Heti jos siirrät lämmityslaitteen automaattipuhallukselle, niin moottorinlämpötila laskee ja sisäilman lämpö häviää. Jos puhallin on tuulilasi asetuksessa tai automaattiasetuksessa kun lähdet ajamaan kylmällä moottorilla, niin lämmöt eivät todellakaan nouse pitkälläkään ajolla.

Siis kiekosta puhallinnopeus neljä, max viisi valopylvästä ja autossa todella lämmin ilman webastoa tai maskisuojaa, joita autossani ei ole. Itse ainakin olen tyytyväinen talviominaisuuksiin näillä säädöillä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #10 : 05.02.2012, 09:47:19 »
Lämpötilapyynniksi riittää -30 pakkasella ihan hyvin 20-21 astetta. Tuosta kun menee lämpötilaa nostamaan, niin alkaa ikkunat huurtumaan, koska autom. Sisäilmankierto menee aina välillä päälle. Nopeiten matkustamo lämpenee tuolla kasvot tai kasvot ja jalkatila asennolla. Hyväksi todettu asento autom. Ilmastoidussa on sisätilan lämmitykseen tuulilasille ja kasvoille asento, kun ikkunat huurteettomat ja matkustamo muuten jo sopivan lämmin voi säädöt muuttaa vaikka ylös, kasvoille ja jaloille. Puhallusnopeutta joku 4-5. 6 nopeudella lämmöt laskee hiukan. 7 ja 8 nopeuksilla matkustamo viilenee ja lämmöt laskee. Automaatti asentoa ei kannata käyttää talvella kun se ei puhalla kuin lasille ja jaloille ja puhaltaa heti kylmällä koneella 6-7 nopeudella jolloin lämmöt ei nouse. Itse pidän puhalluksen aina pienellä nopeudella alkumatkan 1-2 nopeudella n. 2km matkan ja sitten puhallusnopeus 4-5 nopeudelle. Muutama kova kiihdytys tai hetken kierrokset normaalia korkeammalle nostaa lämmöt nopeasti sinne 80-90 asteeseen mittarin mukaan. 3008ssa kannattaa tukkia ainakin se keulan iso reikä ihan tukkoon.
Peugeot 508 & Peugeot 607

jarves

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #11 : 06.02.2012, 21:14:22 »
Kiiti ohjeistasi. Hyvin näyttää lämpiävän - 6 asteen pakkasessa. Mielenkiinnolla jään odottelemaan kovempia pakkasia. Viimasuojia ei ollut ainakaan HML:n Automaassa. Motonetissäkään ei 3008:iin löytynyt suojia. On niin ruma tuo pahviviritys ison keularitilän peittona.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 640
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #12 : 06.02.2012, 21:30:09 »
Kannattaa HML:ssa käydä mieluummin siitä Autokeskukselta kysymässä sitä suojaa. Vaikka siellä palvelussa onkin toivomisen varaa, mutta on kuitenkin se merkkiliike nykyään.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #13 : 06.02.2012, 23:08:34 »
Itse tekisin muovilevystä (musta tai läpinäkyvä) leikkaamalla kolme listaa ja ne tuohon yläritilään. Jäisi näkyviin nuo kaksi kromilistaa. listojen päihin pienet reiät josta saa esim. nippusiteellä kiinnittä tuohon maskiin.
Peugeot 508 & Peugeot 607

jarves

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #14 : 07.02.2012, 13:39:57 »
Kävin HML:n Autokeskuksessa viimasuojan ostossa. Tilasivat suojan ja sehän oli se alimpaan aukkoon kuuluva kapea muovilista, joka oli jo asennettu uuteen autooni ilmeisesti maahantuojan toimesta. Että se Autokeskuksen viimasuojista.
Itse sitä varmaan täytyy ryhtyä valmistamaan kun ei kaupasta moista esinettä löydä.