Kirjoittaja Aihe: 508 - Rengaspaineet  (Luettu 2728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aapelinen

  • Vieras
508 - Rengaspaineet
« : 13.04.2012, 10:15:17 »
Auto: 2011 508 1,6 THP 156.

Eipä näytä oven välissä olevan kuin vakiorenkaiden paineet ilmoitettuna (16"). Laitoin tuossa uuden 18" vanteet ja tietenkin kiinnostaisi tietää mitä ne paineet tulisi olla. Eikä muuten löytynyt ohjekirjastakaan, mikä on suhteellisen outoa. Onko kukaan löytänyt ohjeistusta rengaspaineisiin?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 025
Vs: 508 - Rengaspaineet
« Vastaus #1 : 16.10.2012, 17:17:05 »
Meidän 308 SW:ssä on 18 tuumaisille annettu arvot 2,6 eteen ja taakse. Kuorman mukaan taakse 2,6 -> 3,0.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 001
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Rengaspaineet
« Vastaus #2 : 16.10.2012, 17:32:39 »
Akselipainot noin samaa luokkaa, kuin 407ssa. Näin ollen 2,7 bar on sopiva, täyskuormalla taakse 2,9 bar. Paraniko ajettavuus tai muu ominaisuus 18 tuumaisilla versus 16 tuumaa? Renkaan merkki?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - Rengaspaineet
« Vastaus #3 : 18.10.2012, 12:31:36 »
Sedan THP 156:lle rengaspaineet:

16"
  edessä 2,6 bar (2,6 bar)
  takana 2,4 bar (2,6 bar)

17"
  edessä 2,5 bar (2,5 bar)
  takana 2,3 bar (2,5 bar)

18"
  edessä 2,4 bar (2,4 bar)
  takana 2,2 bar (2,4 bar)

suluissa paineet kuormattuna

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 025
Vs: 508 - Rengaspaineet
« Vastaus #4 : 18.10.2012, 13:52:13 »
Menikö väärin päin?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 508 - Rengaspaineet
« Vastaus #5 : 18.10.2012, 14:22:50 »
Ei mennyt.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 025
Vs: 508 - Rengaspaineet
« Vastaus #6 : 18.10.2012, 15:37:23 »
Siis 18" vähemmän kuin 16"? Sekoilenko?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - Rengaspaineet
« Vastaus #7 : 18.10.2012, 18:09:04 »
Kyllä näin on. Nuo paineet eivät ole yleisesti kaikkiin malleihin sopivat ohjeet, vaan diesel-malleihin näkyy olevan kovemmat paineet ja niissäkin moottorikohtaisesti eroja. Näyttäisi, että GT:ssä kaikkein suurimmat, näin pikaisesti vilkaistuna.