Kirjoittaja Aihe: Peugeot 605 SV:n saattaminen katsastuskuntoon 8 vuoden käyttämättömyyden jälkeen  (Luettu 640 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Tarkoituksena fixata tuo vuonna 2000 ostamani vuosimallin -92 605 katsastuskuntoon ja saada se takaisin liikenteeseen. Auton tarkempi mallimerkintä on SV 3.0. Auto oli viimeksi oikein niinkuin käytössä vuonna 2004. Sen jälkeen sillä ei ole ajettu kuin satunnaisesti. Katsastukset suoritettu jonnekkin tuonne 2008 asti, mutta sen jälkeen se on vain seissyt eri paikoissa. Pari talvea se oli jopa sisällä.. Nyt on läpikäynnin aika. Tällä viikolla tähän asti tehtyjä hommia on ollut öljypohjan tiivistys, käsijarrun korjaus, jarrujen herkistelyt, vaihteistoöljyn vaihto, auton pesu..

Hommaa riittää vielä käsijarrun säätämisen kanssa. Ohjaustehostinöljyä vuotaa jostakin (säiliöstä lähtevä letku?). Sisätilojen pesu. Pakoputkikin vuotaa jostakin. Ohjaus hiukan puuroutuu välillä, siihenkin löytyy lääke foorumilta. Muutama viimeaikoina tullut painauma pitäisi kans saada pois, mutta ne ehtii myöhemminkin.

Positiivista on, että kaikki tuntuisi toimivan kuten aikoinaan. Autoon on tullut kilometrejä vuoden 2000 jälkeen alle 20 tkm. Nyt mittarissa on 182 tkm. Ainoa ruoste autossa on pintaruoste taka-akseliston liepeillä. Auto on hyvin pienellä vaivalla täysin pelastettavissa..
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Tsemppiä fixaukseen. 8 vuotta on melko pitkä aika autolle, jos ollut stand alone ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 485
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Oothan Mixu kuitenkin pyöritellyt konetta tuon kahdeksan vuoden aikana?
Peugeot RCZ HDI FAP

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
On autoa käytetty ja hiukan ajettukkin lämpöiseksi välillä. Ruostetta pelkäsin eniten, mutta eipä tuohon tilanteeseen ollut mainittavia muutoksia seisonta-aikana tapahtunut.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Onko ollut samat bensat tankissa?
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
7 vuotta sit tankattu tankki täyteen ja 3 vuotta sitten sinne meni 30 litraa kunnes oli täynnä. Nyt siellä on vielä 55 litraa tankissa. Käy kyllä ihan hyvin. Tämä kone ei ole niin ranttu polttoaineen suhteen.

Eteen tilattu uudet levyt ja moottorin tukikumit. Ohjaustehostimen säätörekkulaa tutkittu ja putsailtu. Tehostinnesteet uusittu. Katsastus lähestyy..

Miltäköhän nuo turbiinivanteet näyttäisivät valkoisina tuon lumikin alla?
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Kuinka hyvin tuollaiseen löytyy varaosia? Entiseen autooni kun niitä saalistelin, niin jos sattui löytymään, niin ei paljon maksanut. Onko tuossa ilmastointi, vai se "köyhän miehen" ilmastointi, joka pitää lämpötilan tasaisena modulin takaa ja läppää säätämällä, ilman kompressoria tosin.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

timmi306

  • Vieras
Mistä sait moottorin tukikumeja? Meneekö vaihtoon kaikki?

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Alkaa jotkut varaosat olemaan aika vaikeita saada hommattua, mutta perusasioita saa ihan helposti. Moottorin tukikumit sai ihan varaosaliikkeestä (Peso-Auto Kokkola) tilaamalla. Maksoikohan jotakin 5 € halvempi ja 30 € kalliimpi.. Moottorin apulaitehihnan päässä olevat olivat sekä yläpuolinen, että alapuolinen surkeassa kunnossa öljyvuotojen takia. Vaihteiston päässä ollut on ehjä, mutta otin siihenkin uuden kumin kun sattui saamaan.

Ilmastointina on tuo köyhän miehen versio..
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vaimo käynyt katsastamassa auton.. Öljypohjan öljyvuodon korjaus ei onnistunut aivan odotusten mukaisesti. Vuotaa edelleen, mutta nyt vuotopaikka on selvä eikä niinkuin aiemmin, että oli vaikea sanoa mistä vuotaa.. Oikealla takana koiranluussa alkavaa välystä. Iskunvaimentimet alkavat olemaan finaalissa. Oikealla takana vuotaa ja muutenkin epätasaiset arvot. Jarrut erittäin hyvät joka nurkassa, myös käsijarru. 'Leima' tuli, mutta pyydettiin laittamaan em. epäkohdat kuntoon seuraavaa katsastusta varten, joka onkin jo syksyllä..
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Katsastuslapusta löytyi seuraavia tietoja:

Vuosimalli 1992, matkamittarin lukema 181610 km.

Jarrut etuakselisto vasen 2,5 ja oikea 2,5.
Jarrut taka-akselisto vasen 1,4 ja oikea 1,3.
Seisontajarru vasen 1,6 ja oikea 1,1.
OK arvoja, mutta ei nyt niin hirveän kehuttavia arvoja kuitenkaan..

Iskunvaimentimet normaaliasennossa (sport nappia eivät hoksanneet käyttää):
Vasen etu 41%, oikea etu 44%. Vasen taka 15% ja oikea taka 23%. Oikealla takana oleva on hieman vuotanut tai pikemminkin hikoillut.. Mittausten mukaan pitäisi olla surkeat, mutta ajossa tuntuisi olevan täysin kunnossa..

Päästöt tyhjäkäynnillä: CO 0%, HC 8 ppm ja O2 3,3.
Päästöt kierroksilla: CO 0,02 %, HC 12 ppm ja O2 0,2.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi