Kirjoittaja Aihe: 607 - Äänieristyksen parantaminen  (Luettu 7929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 365
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #15 : 26.06.2012, 11:15:34 »
Kohta kai olisi meetin paikka ja desibelimittarit mukaan ;) On todettava, että vain hopeasijoja on vain jaossa siinä kisassa...

Meikäläinen tulee mukaan vertailtavana kohteena, tosin ennen äänieristystä. 607:ni äänieristystä ei ole paranneltu, vaan tehtaan teippailut vuodelta 2000  :-\ . Renkaina Hankook Ventus Primet.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2012, 11:37:30, kirjoittanut ArtoR »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 733
  • 407 3.0 V6 Sport
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #17 : 09.03.2013, 12:05:33 »
Auto: 2006 607 2,7 HDi.

Irroitin autosta takapenkin ja siirsin sisätiloihin putsausta ja ehostusta varten. Samalla kiinnitin huomiota hattuhyllyn ääntelyyn kopauteltaessa. Onko kukaan paneutunut tähän paikkaan, eli saisiko melua hiljennettyä edelleen vaimentamalla bitumilla hattuhyllyn peltiosat ja lisäämällä verhoilun ja pellin väliin kokoonpainuvan vaahtomuovin?

Myös takaluukun kannen verhoilu on joskus autosta irroitettu ja kiinnitetty huolimattomasti ilmeisesti rikkinäisillä kiinnikkeillä. Tämäkin taitaa omassa autossa aiheuttaa räminää esim. hidastetyössyjä ylitettäessä ja epätasaisella pinnalla ajettaessa. Tavaratilan kynnyksen muovipaneeli on myös huonosti kiinni eli kiinnikkeet rikottu molemmilta sivuilta, ilmojen lämmetessä on siis vaimennus/ehjäysurakka itsellänikin edessä. Karkea kevätasfaltti vielä korostaa rengasääniä mukavasti vaikka kitkoilla mennään.

Tuntuu muuten ovista ja takaosastaan vaimennettu 407 SW ihanan "lisä-äänettömältä" tähän 607:n vakioeristykseen verrattuna.

Mahtaako muuten kattoverhoilu olla liimattu jotenkin kiinni? Voisi sinnekin vaimennusmattoa lätkäistä, epäkeskolla vahaillessa sain katon keski-osan värähtelemään aika tavalla.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 733
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #18 : 09.03.2013, 21:10:07 »
Raskasmatto toki vaimentaa värähtelyä, mutta ilmankierron vuoksi, on hattuhyllyn oltava "hengittävä" takakonttiin päin. Ajelin erästä 607aa 225/50-17 renkailla ja totesin äänien tulevan runkoääninä, jotka hankalampia vaimentaa. Rengasvalinnalla pääsee parhaiten vaikuttamaan ääniin, esim. 55-sarjan profiililla.  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

lite

  • Vieras
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #19 : 28.04.2014, 23:14:25 »
Itsekin innostuin äänieristämään. En tainnut ihan yhtä perusteellista työtä tehdä kuin jotkut, koska Silentcoat-mattoja meni vain reilut kolmekymmentä.

Mattoja meni takapenkin alle, hattuhyllyn alapintaan, pyöräkoteloiden ympärille ja kontin seinämille sekä pohjaan.

Täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti siitä, miten paljon äänet vaimenivat myös etupenkiltä kuunneltuna, ja siitä, miten helposti homma sujui. Kuuden maissa illalla aloin irrotella penkkejä ja kymmeneltä oli taas kärry kasassa ja testilenkki alkamassa. :)

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #20 : 30.08.2014, 20:55:13 »
Tuli pitkästä aikaa taas hiukan jatkettua ikuisuusprojektia 607:an vaimennus.  Ovipahvit ja pyöränkaaret tein. En jaksaa uudestaan stooria laittaa tänne juttua SP puolella. http://www.sportpug.com/foorumi/autohifi/22929-607-vaimennus-projekti?start=20#37201

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 733
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #21 : 31.08.2014, 10:30:09 »
Loistavat kuvat ja äe-urakka (olen tehnyt lähes saman 407:aan plus alustan äe-re-käsittely, StopNoise & Finikor). Kuinka paljon vaimeni, siis oleellisesti? Kuuluuko nyt pieninkin risahdus autossa (ref. Porsche joutui lähes ongelmiin, kun vaimensi auton liian hiljaiseksi). Vielä kysymys äänentoistosta, miten kuvaisit soundia ennen ja jälkeen urakan? ;). Onko autossasi laminoidut sivulasit?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #22 : 02.09.2014, 12:28:11 »
No ei nyt varmaan siihen porcheen verrata.  ;D Lähtötilanteesta parani melkoisesti. Takapenkkiläisen kanssa voi keskustella kuiskien moottoriteillä. Olisi kiva päästä kokeilamaan vastaavaa autoa ilman vaimennusta niin voisi vertailla.
Katto on näin vuoden jälkeen edelleen tekemättä. Joo olen hiukan saamaton välillä.  ::) Katosta se suurin ääni varmaankin tällä hetkellä tulee tuntuu olevan hiukan huonosti eristetty tehtaalta. Pelkkää peltiä ja ohut kattoverhoilu.
Rengasmelu on edelleen hiukan kiusana. Renkaana GY EffiencyGrip 225/55/17. Tarkoitus olisi massata etupyöränkotelot hyvin ja lisätä ehkä taaksekin hiukan massaa.
Soundit vakio JBL setillä parani huomattavasti. Arvosanoilla ehkäpä Huonosta --> kohtalaiseen. Tarkoitus olisi budjetin salliessa korvata alk.peräinen jbl vahvari ja asentaa erillissarja eteen.

Suurin ongelma on vaimentamisen jälkeen ollut sisustan osien resenoinnit ja natinat jota huomaa vaimentamisen jälkeen todella paljon! Näitä olen yrittänyt kitkeä pois tässä pikkuhiljaa yksi kerrallaan. Viimeisimpänä edellisiltana suksiluukku ja ympärysmuovit. Itsellä on aina käsinoja takana alhaalla jos pitää sitä ylhäällä niin tämän vaimennus on varmasti turha.

Huom. Kuvat sisältää tuotesijoittelua.  :D

Osat kiinni penkin rungosta pop-niitit poraamalla.


Luukku atomeina.


Sisälle STP blackgold mattoa ja sen jälkeen kotelo täytetään STP vaimennusmassalla.


Paketti kasaan ja Puhdistus roiskeista. SurfexHD:lla lähtee hyvin tuoreeltaan massan tahrat muovista. Pistin vielä pintaan ValetPron muovimämmin. (Ei liity vaimennukseen. :))


Kehykseen kanssa mattoa mitä sai. Lopuksi kevyt sively vaimennusmassaa päälle.  Tarkkasilmäinen huomaa tiivisteen tuossa. Peittää hiukan rakoa mikä jää penkkien väliin.


Tämän jälkeen 24h kuivuminen ja paketti kasaan autoon Sikaflexillä ja POP-niiteillä.

Ja on mulla laminoidut lasit. Eiku noi korvan kuvat sitä tarkoita? On hiukan epäselvät noi lasin kuvat kun kalvot ei oikein tartu tuohon kohtaan kunnolla.



Kaikki kuvat täältä täysikokoisina ja alkuperäisinä: https://onedrive.live.com/?cid=F8A884EB34867DD4&id=F8A884EB34867DD4!4897&v=3
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 12:57:13, kirjoittanut rallyedriver »

stikkaaj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Vs: 607 - Äänieristyksen parantaminen
« Vastaus #23 : 09.06.2016, 18:58:42 »
Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4).

En yhtään ihmettele että olet noin paljon panostanut eristyksiin, melkoisesti on nimittäin puutteita tuossa vakiossa. Kuitenkin esittäisin kysymyksen kun omasta kulkineesta on alkanut kuskinpuolen c-pilari rämisemään, takapenkkiläinen kun painaa sitä turvatyynyn sisältävää paneelia niin räminä häviää. Mistähän voisi johtua ja miten sen paneelin uskaltaa ottaa irti kun takana on tyyny, onko kokemusta?