Kirjoittaja Aihe: 607 - Nykiminen  (Luettu 5022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 559
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #15 : 11.08.2016, 07:14:17 »
Siis käy tyhjäkäyntiä ja pyörii n. 700 rpm ja kaasupoljin ei vaikuta mitenkään, niinkö?

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 506
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #16 : 11.08.2016, 08:39:36 »
Kaasuläppä rikki?

ATS

  • Vieras
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #17 : 11.08.2016, 08:48:44 »
Vaijerilla vai sähköinen? Onko varmasti se johtoliitin kiinni siinä läppäkotelossa? Tai ne kaikki letkut etc...?

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 506
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #18 : 11.08.2016, 12:13:18 »
Eikö tuo liene vuoden 2004 EW12-moottorissa sähköinen?

ATS

  • Vieras
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #19 : 11.08.2016, 12:17:40 »
Onhan minullakin omassa molemmat yhtäaikaa  :D Vaijeri antaa käskyt sähköiselle kaasuläpälle!

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 425
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #20 : 11.08.2016, 15:59:41 »
Miten tuo bensiinisuutin toimii? Onko siellä joku liikkuva osa? On tietenkin joku, mutta onko sellainen joka kuluu käytössä? Magneettiventtiili toimii ilmeisesti jotenkin sähköllä.. Varmaan joku kela? Jos tuossa on pikku häikkää (läpilyöntiä satunnaisesti) niin luulisi aina tuolloin nykäsevän. Suuttimien ultraäänipesulla ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Mitään polttoaineeseen lisättävää ainetta en ole kokeillu.

Oma 607 (EW10/2,0i) on satunnaisesti nykäissyt ajossa ja saman tien on moottorivikavalo syttynyt. Koodien luku ja kuittaus. Taas pääsee pari päivää 'valoitta'. Vikakoodeja on tullu parista/kolmesta polttoainesuuttimesta ja EGR -venttiilistä (0400). Nyt on polttoainesuuttimet tilattu. Kallista(?) kokeilua jos niissä ei olekkaan vikaa..

Eilen innostui aivan tosissaan oikein piippausäänen säestyksellä hervottomasti nykimään. Pääsin toki kotia. Tyhjäkäyntiä ei käynyt kyllä kaikilla. Korkeintaan kolmella. Sai jäädä tänä aamuna kotia huilailemaan ja odottamaan osia.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

auto60705

  • Vieras
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #21 : 15.08.2016, 21:59:43 »
Taidan hakea sitte imuilman lämpötila anturin ja kokeilen rupeaako keirroksia tulemaan.. :)

auto60705

  • Vieras
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #22 : 24.08.2016, 18:52:13 »
Imuilman lämpö anturi vaihettu, sama vika jatkuu. Oisko mahollista että kaasuläppä kotelo on rikki. Kun sormella painaa läppää se sillai rutisemalla painuu alas päin. Oisko rattaat tai jokku renkaat meny sököksi. Auto toimii tyhjä kirroksilla vain, ei anna kaasua enempää. Lamda on vaihettu kans.

ilmari100

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #23 : 24.08.2016, 23:09:19 »
Jos tuota kaasuläppäkoteloa ei ole vielä vaihdettu, niin luultavasti se on rikki. On helppo diagnosoida itse. Ilmanputsarilta menevä ilmaputki irti, johdot ja letkut irti kotelosta. Ne letkut ovat sellaisilla pikaliittimillä, että kyljistä painetaan alas ja vedetään irti. Kaasuläppäkotelo on neljällä kuusiokololla kiinni. Kun saat sen irti, niin helistämällä jo kuulee, että onko siellä hampaita irronnut. Ne on muovihammasrattaita ja eivät kestä ihan auton elinikää.

Jos vielä haluaa varmistaa, niin se peltinen kansi rattaiden päällä aukeaa, kun vain vääntää lukitusklipsujen kohdilta auki.

Ja vielä sen verran, että ei kannata ostaa romuttamolta, nekin on jo heikkoja ja rikkoutuvat kohta uudestaan. Kokemusta on. Marmoritiskiltä vain, varaosanumero taitaa olla 1635 N1. Kysy tuolla netin kautta, niin saat hinnan päivässä. Pitäisi olla varastossa, kun noita kerran menee...
Huomasin juuri, että 6 viimeistä ostosta on ollut PSA vehkeitä:
605 -> C5 -> 607
406 -> C4 -> 3008
Ei kai ne ihan huonoja ole voineet olla...

auto60705

  • Vieras
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #24 : 25.08.2016, 16:20:05 »
Laitoin imu ilman anturin, se on siinä. Ei toimi vieläkään. Kaasu läppä tilauksessa, siitä kuulu sellainen rahina kun paino alas sormella läppää. Oisko rullat, rattaat menny..

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 425
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #25 : 28.08.2016, 09:02:06 »
Päivitystä (607 2,0-16). Polttoainesuuttimet vaihdettu. Alkoi käymään siististi tyhjäkäynnillä. Edelleenkin nykii jos ei kiihdyttele varovasti. Ylemmillä kierroksilla vaikuttaisi käyvän paremmin kuin aiemmin. Vikakoodit polttoainesuuttimien osalta ovat pysyneet poissa.

EGR kylläkin hälyttelee ja lisäksi on tullut sytytyskatkokset. Kaasuläppäkoteloa en ole takastanut vielä.  Tässä saattaa olla erilainen kuin 2,2:ssa. Seuraavaksi vaihtuu EGR -venttiili ja tulpat.

Polttoainesuuttimet tilasin Misterautosta hiukan reilu 70 €:n kappalehintaan.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

auto60705

  • Vieras
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #26 : 29.08.2016, 19:59:05 »
Hyvä. Löyty vika on 2 hammasratasta rikki kaasuläppä kotelossa, saakohan eesia hammas rattaita mistään. Vaikko uusi kokonaan laittaa?

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 425
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Nykiminen
« Vastaus #27 : 20.09.2016, 10:48:45 »
Auto: 2002 607 2,0 (16-ventt.).

Tulpat vaihdettu. Käy ja vetää hyvin, mutta tasakaasulla 70 - 105 km/h nykii. Mitä kovempaa ajaa sen vähemmän nykii tasakaasulla ajettaessa. EGR? MAP? Kaasuläppä? Vikakoodeja ei kuitenkaan enää tule. Liekö niin rajoilla, että ei ihan hälyttele. Auto katsastettu ja viety talvisäilytyspaikkaan odottelemaan seuraavaa toimenpidettä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2016, 12:40:31, kirjoittanut cone »
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi