Kirjoittaja Aihe: 508 Hybrid4 sedan on valmis  (Luettu 4759 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 709
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
508 Hybrid4 sedan on valmis
« : 01.09.2012, 16:35:23 »
Kulutus vain 3,6l/100km kun autoa on madallettu ja painoa vähennetty 508 RHX hybridiin verrattuna.



http://www.perrys.co.uk/car-news/articles/2012/03/new-peugeot-508-hybrid-prices-revealed-8501.php

http://maintenanceofcar.com/peugeot-508-hybrid4.html

Vielä kun liittäisivät hybriditeknologian 1.6 HDI:hin niin päästäisiin varmaan lähemmäs 3 litran kulutusta.

Peugeot RCZ HDI FAP

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 400
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #1 : 01.09.2012, 17:36:20 »
Jep, toivotaan että saapuu uuden 308:in mukana viimeistään alempiinkin luokkiin. Ei taida 208:iin mahtua? Saisi akkuteknologia vielä halventua että saataisiin kustannustehokkaasti paremmat akut tuohon mukaan.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 709
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #2 : 02.09.2012, 09:58:48 »
No, nehän voisivat tehdä 208:sta Clio V6:n kaksipaikkaisen vastineen järeillä sähkömoottoreilla taka-akselilla ja 2,2 litran HDI pannulla etuakselilla. Sitä voisi mainostaa "Motion & Emotion without any sense". Vai tuleekohan se RCZ:aan?
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 709
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #3 : 04.09.2012, 20:13:56 »
Graafinen seikkailu HYbrid 4:

http://graphicnovel-hybrid4.peugeot.com/start.html

Aika tyylikäs toteutus.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 709
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 709
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #5 : 08.12.2012, 12:28:53 »
http://www.autozeitung.de/auto-einzeltest/peugeot-508-hybrid4-2012

Keskikulutus 5,8 sekalaisessa ajossa ilman yrittämistä minkäänlaiseen polttoaineen säästöön.

Lopputoteamus:
"Und wenn man ihn richtig behandelt, ist er auch richtig sparsam." = "ja kun sitä käsitellään asianmukaisesti se on todentotta myös taloudellinen."
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 018
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #6 : 09.12.2012, 12:05:32 »
GT:llä pääsee vastaaviin lukemiin pääkaupunkiseudun liikenteessä, kun ei survo kaasupoljinta jatkuvasti lattiaan, mutta varsinaisesti sen enempiä pihtailematta. En tuosta sedanista tiedä, mutta RHX:n suurin puute on mielestäni sähköajon kapasiteetissa. Diesel hörähtää turhan usein käytiin kaupungissakin ajellessa ja kiihdytykset pitää ottaa todella rauhallisesti, että kulkee pelkällä sähköllä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11; Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12; Peugeot 406 ST Executive 2.0 HDI -03
Ex-PSA: 206 SW Trendy 1,4 -05; 308 SW GT THP 150 -09; 307 SW 2,0 S-Edition II -05; 307 XSI 2,0 -01; 206 XS 1,6 -99
Perheen muut ex-PSA:t: Expert 2,0 HDI Pitkä -01; 406 SV 2,0 -96; 205 GR 1,3 -85; 305 SRD 1,5 -83; 404 sedan -66; 404 sedan -65

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 709
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #7 : 09.01.2013, 14:44:56 »
Lainaus
PSA Peugeot Citroën ranks second in hybrid vehicle sales in Europe, where one Peugeot 508 out of five, one Peugeot 3008 out of six and one Citroën DS5 out of four feature diesel hybrid technology.

PSA on toyotan jälkeen toisella sijalla hybridien myynnissä Euroopassa.

Lainaus
Lastly, PSA Peugeot Citroën maintained its low-carbon leadership in Europe, with corporate average CO2 emissions of 122.9 g/km.

CO-päästöissä Peugeotilla on Euroopassa pienimmät päästöt.
Peugeot RCZ HDI FAP

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 663
  • C'est Chic!!
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #8 : 07.02.2013, 11:43:48 »
AL:n Moottori-lehdessä 2/2013 on Peugeot 3008 HYbrid4 - Toyota Prius PHEV parivertailu. 320 km:n koeajolenkillä (2 x 160 km), sisältäen kaupunki-,  maantie-, sekä moottoritieosuudet, Peugeotin kulutukseksi saatiin 5,3 l/100 km (EU-yhd 3,8 l/100 km), Toyotalle 4,0 l/100 km (EU-yhd 3,7 l/100 km).
Todettiin että Prius tuo ajossa säästöjä verrattuna vastaavankokoiseen bensa-autoon, Peugeot taas ei säästä vastaavaan dieselautoon verrattuna.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 400
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #9 : 07.02.2013, 12:29:52 »
Peugeot säästää ihan samalla tavalla kaupungissa mutta motarilla/maantiellä nokka vie omansa. Miksi ei 508 sedan ollut mukana?

Benkku

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 8 386
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #10 : 07.02.2013, 12:43:35 »
Peugeot säästää ihan samalla tavalla kaupungissa mutta motarilla/maantiellä nokka vie omansa.

Aivan, korkea kaappi ja vastusteknisesti järkyttävä keulamuotoilu.
605 SLI, 2x605 SRI, 605 SV 3.0, 605 SV24, 205 1.9 GTI Suralimentation par turbocompresseur Rotrex

Jamo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 163
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #11 : 07.02.2013, 13:10:50 »
Miksi ei 508 sedan ollut mukana?

Ei tuoda vielä ainaakaan tuota 508 hybrid4 sedan mallia Suomeen. Oletan että tuo Moottori-lehden koeajo varmaankin on tehty koto-Suomessa, en ole tuota uutta lehteä vielä lukaissut.
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 405 Mi16

Benkku

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 8 386
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #12 : 07.02.2013, 13:39:33 »
Peugeotin kulutukseksi saatiin 5,3 l/100 km (EU-yhd 3,8 l/100 km), Toyotalle 4,0 l/100 km (EU-yhd 3,7 l/100 km). Todettiin että Prius tuo ajossa säästöjä verrattuna vastaavankokoiseen bensa-autoon, Peugeot taas ei säästä vastaavaan dieselautoon verrattuna.

Kymppitonnilla tosin saa aika paljon poltto-ainetta.  ;D

Peugeotin kulutus on lähellä ilmoitettua, EU-kulutusta.
http://www.peugeot.fi/hybrid4/?snsrc=aws_a1406bce759d810c366d920f4c319c8e32145390831&snkw=hybrid4#!hybrid-mallisto/

Toyota sen sijaan suorastaan vääristelee, ilmoittavat yhdistetyksi 2.1 litraa.
http://www.toyota.fi/cars/new_cars/prius-plugin/index.tmex?scroll=1&cta=/cars/new_cars/prius-plugin/fullspecs.aspx?redirect=false
605 SLI, 2x605 SRI, 605 SV 3.0, 605 SV24, 205 1.9 GTI Suralimentation par turbocompresseur Rotrex

wyn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #13 : 07.02.2013, 15:08:12 »
Toyota sen sijaan suorastaan vääristelee, ilmoittavat yhdistetyksi 2.1 litraa.

Miten sen nyt ottaa. Syklin mukaanhan nämä mitataan eli eivät yleensä vastaa yksittäisen ihmisen ajosuoritetta, mutta siinä missä useimpien autojen normikulutus on alhaisempi kuin toteutunut olisi Toyotan tuolle autolle ilmoittama itselleni reilusti yläkanttiin, kovin monena päivänä vuodessa ei bensaa kuluisi lainkaan.
Peugeot 3008 VTi 120 -12
ex: Peugeot 308 VTi 120 -08, Peugeot 206 XT -03

Benkku

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 8 386
Vs: 508 Hybrid4 sedan on valmis
« Vastaus #14 : 07.02.2013, 18:34:32 »
Miten sen nyt ottaa.

No 'sen ottaa siten', että kyseisen härvelin akusto on mitoitettu juurikin ajosyklin mittausta silmälläpitäen - toisinsanoen normaaleissa ajosuoritteissa ei taida olla mahdollista päästä lähellekään ajosyklin yhdistettyä kulutusta.
605 SLI, 2x605 SRI, 605 SV 3.0, 605 SV24, 205 1.9 GTI Suralimentation par turbocompresseur Rotrex