Kirjoittaja Aihe: 5008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)  (Luettu 1276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ksk

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
5008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« : 28.03.2013, 13:55:39 »
Auto: 2010 5008 1,6 HDi 2Tronic (38 000 km).

Tämän mallin kohdalla alhaista moottorilämpöä 70 pidettäneen melko yleisesti normaalina kovilla pakkasilla 15-30 ja alhaisilla nopeuksilla.

Tyydyn itse siihen, että näin on ja nopeammassa köröttelyssä lämpöviisari on 80-90 lukemissa sekä autossa on koko ajan kuitenkin reilun lämmintä sisällä.

Ohjeeksi ja hyväksi sellaiseksi on osoittautunut kaksoisautomaatti-ilmastoinnin pitäminen manuaalilla jonkun matkaa vaikkapa 4 pykälän puhalluksella niin mittari pääsee kipuamaan 80-90.
5008 Hdi 1.6 2-Tronic -10, Honda CBR1100XX Super Blackbird -05/Ex:Focus 2/Civic 2/Carina/Saab 900 2/Saab 99 1/Saab 96 2/VW1600 2

ToniA

  • Vieras
Vs: 5008 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #1 : 28.03.2013, 19:34:02 »
Auto: 2011 5008 1,6 HDi 110 FAP Sport.

Mulla on myös 5008 HDi (kuten sigussa lukee) eikä mitään sanomista sen lämpimyydestä talvella. Tosin jo -10 astetta on sellainen keli että hitaasti ajettaessa moottori alkaa jäähtymään. Esimerkiksi työmatkalla, viimeiset 5 minuuttia mennään vähän hitaampaa vauhtia moottoritien jälkeen ja moottorin lämmöt tosiaan saattavat tippua alle 70 asteen, kun motarilla ne olivat mittarin mukaan 90. Tuo 5008 saa melkoisesti lämpöä kabiiniin jo siinä kohtaa kun lämpömittarin neula alkaa vasta nousta minimistä.

Tuo edellinen 308 käyttäytyi ihan samalla tavalla, sillä erotuksella että se oli aivan kauhea jääkaappi jo 10 asteen pakkasella.