Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 62429 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 478
Esitin tähän aiheketjuun viisi vuotta sitten kysymyksen siitä, että onko 508:ista Peugeotin lippulaivaksi. En tuolloin vielä omistanut 508:ia vaan ajelin vielä 407:kalla.  Nyt kahdella 508-mallilla ajeltua yli 150tkm niin vastaus on, että en tiedä. Minulla ei ole mitään kokemusta muista malleista. Lisäksi leijonanosan kilometreistä on ajanut vaimoni työajonaan. Mutta mitä voin sanoa 508-mallista 2.0 HDi moottorilla ja Aisinin valmistamalla automaattivaihteistolla varustettuna, niin huoleton auto on kyseessä. Vaihdelaatikon öljyt kannattaa vaihtaa 100tkm ja moottorin öljyt 20tkm välein, niin kyseisellä mallilla voi ajella varmasti dieselmoottoristen 406-mallien kilometrilukemia. Itse vaihdoin moottorin öljyt 10tkm välein ja vein auton merkkihuoltoon 20tkm täyttyessä viime huollosta. Mitään ongelmia minulla ei ollut kyseisen mallin kanssa.

RXH-mallilla on tullut ajeltua 60tkm ja luottoa siihen rupeaa löytymään alkupanikoinnin jälkeen, joka liittyi hybriditekniikkaan ja sen osien kalliiseen hinnoitteluun. Samanlaisella tekniikalla toteutettu Volvo V60 D6 on aiheuttanut omistajilleen hiustenlähtöä jatkuvilla hybridijärjestelmän virheilmoituksillaan. Tekniikka on kallista, mutta hybridien yleistyminen painaa järjestelmän osien hintoja vauhdilla alaspäin. Onhan RXH ulkonäöllisesti varsin edustava V60 D6-malliin verrattuna, tiedän ja tästä ei keskustella enempää. RXH:n robotisoidulle manuaalilaatikolle en anna ylistystä mutta se ajaa asiansa. Korotettu maavara ja sen tuoma isomman auton tuntu ovat plussaa. Mallin parasta antia on neliveto ja siitä en luovu seuraavienkaan autojen suhteen. Nelivetoinen auto tulee olemaan myös seuraava autoni RXH:n jälkeen. Apulaitehihna kannattaa vaihtaa suositusten mukaan ja varmistaa, että hihnankiristin on kunnossa. Hihnan ohjainlaite tulee myös kalibroida samalla, niin hybridijärjestelmä toimii suunnitellusti. Polttoainesäästöä ekoilun muodossa malli tarjoaa vain kaupunkiajossa. Meidän perhettä myös RXH on palvellut luotettavasti. Tosin tähänkin olen vaihdellut itse öljyt huoltovälin puolivaiheessa. Veikkaan, että auton jatkuva start/stop mentaliteetti kuormittaa melkoisesti moottoriöljyä tulikuumassa ahtimessa. Dieselmoottorin jälkikäyttö ei kuulu tämän mallin filosofiaan. Suosittelen näitä kahta kyseistä mallia kaikille lämpimästi mutta en edelleenkään tiedä sitä, että onko 508-malli Peugeotin lippulaiva.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 598
Hyvä kirjoitus. Mielenkiintoista lukea näin muutaman vuoden käytön jlk käyttäjäkokemuksista, ei vain lyhyistä koeajoista. Näissä totuus kulkupeleistä paljastuu.
Meillä on ollut tuo allekirjoituksen 508 nyt reipas 3 vuotta, sen, ja lukemieni kirjoitusten ja tuttujen kokemusten mukaan eri malleista, on kyllä tämän hetken luotettavinta mallistoa tämä 508, kun uudehkoja Peugeot-malleja tarkastellaan. Ottamatta yhtään pois muilta malleilta... :)
Mielestäni voidaan keskustella kumpi on lippulaiva, RXH vai GT... ;)
« Viimeksi muokattu: 22.07.2018, 00:32:50, kirjoittanut PgPete »
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 557
Meillä uutena ostettu 508 2011 1,6 VTi aj. 135tkm ja takajarrupalat piti uusia 130tkm. Luotettavin peugeot.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Vaihdatin eteen ja taakse palat ja levyt 156 tkm:n kohdalla. Takana oli sisemmät palat loppu, edessä olisi ehkä vielä kestänyt 10-20 tkm nätisti ajellen. Levyt kummassakin olisi varmaan vielä mennyt 40-60 tkm, mutta päätin nyt kuitenkin, että vaihdetaan kaikki kerralla, niin saadaan jarrut priimakuntoon ja voi taas painaa menemään ja uskaltaa jarruttaa reippaamminkin tarvittaessa.

Nuo onkin sitten olleet ainoat kulutusosat, mitä on tarvinnut vaihtaa. Kovin on ollut ongelmaton auto ajaa, etenkin edellisen THP-katastrofin jälkeen. Edelleen silti ongelmattomimmat ovat olleet meidän kaksi 206:sta, tosin ne menivät molemmat vaihtoon jo 65 tkm ajettuina, että ehkä siksi niille ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin ajaa.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2018, 21:03:58, kirjoittanut Penguin »

Peugeot91

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Kovin tekisi mieli ostaa tuollainen 508 1.6thp 156hp. Kävin sellaista kokeilemassa ja antaa kyllä hienot kyydit. Kyseinen yksilö on lähes uudenveroinen. Mutta uskaltaako.?
Edelliset autot. (Peugeot 206 - 99) (Peugeot 407 - 06) (Peugeot 208 - 12)  (Ford focus st - 10)  (Ford focus - 15)  Nyt (Ford focus st - 17)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 598
Okei.
Thp:stä löytyy riittävästi tekstiä täältä foorumilta, olet varmaan lukenutkin?
Paljon tulee kilometrejä vuodessa? Oletko valmis pistämään tonnin täältä lukemani perusteella n.15 tkm -37 tkm välein? Tälläisiä matkoja on ketjulla päästy. Lisäksi n. 60tkm välein imusarjan putsaus.
Jos hinta autossa on alhainen, mikä näillä thp-malleilla alkaa nykyisin olla, ja on valmis varautumaan vikailmoitukseen ja äkkinäiseen tehon laskuun ketjun liiallisesta venymisestä johtuen niin mikäs siinä.
Mutta varoitettu on ja emme halua yhtään uutta Peugeot-autoilijaa joka thp:n takia menettää luottamuksensa kaikkiin Peugeotteihin ja ranskalaisiin autoihin.
Mutta nostan hattua jos rohkeus ja asenne riittää.  8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Mitään vikailmoitustahan ei tule siinä vaiheessa kun jako on jo pielessä ja tehot ja kierrokset rajoitettu. Siinä vaiheessa kun sitten ilmoitus tulee ja moottorin vikavalo syttyy, ei yleensä ole enää toimintatonni riittänyt.

EOY-508

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Täällä -12 mallin THP 156:en ketjunvaihto ja imusarjan puhdistus tehtiin vajaan 60 tkm kohdilla, sen jäkeen tällä uudemman mallin ketjulla on ajettu yli 40 tkm. Jos tiedostaa ongelman (tai ominaisuuden oikeastaan) niin mukavahan tuolla pösöllä on ollut ajella. Vaihtoehtoja en ainakaan itse löytänyt kovin montaa tällaiselle alle 15 tkm vuoteen ajavalle ja riittävän isoa autoa etsineenä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 598
EOY-508, näitä puoltaviakin argumentteja ja oikeita kokemuksia on myös hyvä saada tähän 508:n (thp) hankinta -keskusteluun.
508 on kuitenkin erinomainen auto ja sääli jos nämä bensakoneiset jäisi kaikki liikkeiden nurkkiin.
Tuo juuri, kun kilometrejä ei tule paljon, tiedostaa mitä korjauksia tulossa ja huomio sen että hankintahinta on huomattavasti halvempi kuin vastaavan kokoiset varustellut autot. Pitää vähän sukanvarressa jakopää- ja imusarjarahaa niin that's it.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 415
Jos on tee itse mies niin ei kai se pelkkä ketju maksa paljoa ja putsaa sen imusarjan riittävän usein niin pysyy kunnossa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Toisaalta jos edes joka toinen vuosi menee se tonni jakopään korjauksiin ja imusarjan puhdistukseen, niin sillä rahalla jo maksaa vaikka GT-mallin käyttövoimaveron ja saa toimivan auton, jota ei kokoajan tarvitse jännittää milloin jättää tielle.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 598
Maksaa käyttövoimaveron mutta melkein tuplaten saa pistää jo hankintahintaan euroja, kai. Iso merkitys jos esim. pystyy hankkimaan kiesin ilman lainaa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Peugeot91

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Olikos tuohon imusarjaan tullut joku parannus jossain vaiheessa vai vasta thp 165 seen. Itsellä tulee kilometrejä vuodessa noin 10tkm ja tämä thp 156 mitä olen ajatellut itselle on alle 1000km ajettu.
Edelliset autot. (Peugeot 206 - 99) (Peugeot 407 - 06) (Peugeot 208 - 12)  (Ford focus st - 10)  (Ford focus - 15)  Nyt (Ford focus st - 17)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Maksaa käyttövoimaveron mutta melkein tuplaten saa pistää jo hankintahintaan euroja, kai. Iso merkitys jos esim. pystyy hankkimaan kiesin ilman lainaa.

Tuo on kyllä totta. Olen muuten sellaisen pannut merkille, että kun GT:n hintapyynnöt ovat laskeneet 20 k€:n alle, niin hinta pysyy sen jälkeen aika hyvin. Nettiautosta, kun viimeksi katselin, niin Länsiautolla oli myynnissä vain 120 tkm ajettu GT, jonka pyynti oli kovin alakanttiin muihin verrattuna ja kun kyseisen auton olen omin silmin nähnyt muutenkin kuin kuvissa, niin siinä oli(si) jollekin hyvä hankinta.

Tarjonta on vaan täällä niin kovin olematonta ja jotenkin mielenkiintoista, että täällä siitä käytetystä pyydetään liikkeessä vähemmän kuin mitä saksalaiset pyytävät. Luulisi, että hinnoissa olisi autoveron verran eroa, mutta todellisuudessa vähintään autoveron verran on siis sulanut hinnoista kokonaan pois jo 3-4 neljä vuotta vanhoissa, normaalin arvon laskun lisäksi.

Peugeot91

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Olikos tuohon imusarjaan tullut joku parannus jossain vaiheessa vai vasta thp 165 seen. Itsellä tulee kilometrejä vuodessa noin 10tkm ja tämä thp 156 mitä olen ajatellut  itselle on alle 1000km ajettu.
Edelliset autot. (Peugeot 206 - 99) (Peugeot 407 - 06) (Peugeot 208 - 12)  (Ford focus st - 10)  (Ford focus - 15)  Nyt (Ford focus st - 17)