Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 62430 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Eipä ole vastaan tullut, eikä TM:n valomittauksissakaan näytä olevan tuota mittailtu.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 293
Saman totesin minäkin. Kuvia tarkasteltuani jäin siihen lopputulemaan, että lamppujen osat näyttävät samoilta, kuin prefl mallissa. Pitää nähdä luonnossa.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 598
Eräässä fl:ssä oli halogeenit aika kellertävät mutta se saattoi johtua vain polttimoista.
Meillä on tuossa pre-mallissa halogeenit ja kyllä niillä pärjää, ei ne mitkään ksenonit ole mutta reilu vuosi sitten laitoin jotkut ++1500% (oikeasti en muista mutta jotkut kalliimmat valkoisempaa valoa näyttävät Osramit) halogeenit ja latu muuttui selkeästi paremmaksi ja umpio ei enää kellerrä niin. Eli uskoisin että kyllä pärjää, kustannustehokas valoratkaisu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Pre-fl:n valot TM:n mittauksessa:



Muistelen, että minulla on vastaava kuva myös faceliftistä, tosin vain LED-valot, mutta ei nyt löydy edes sitä.

SItä vastoin löytyy faceliftin valomittaustulokset Vi Bilägare -lehdestä:


508 facelift 2015 LED-lähivalot: kantama 163 m, leveys 25 m, arvosana 5/5.
 

508 facelift 2015 LED-kaukovalot, ref 12.5: kantama 220 m, leveys 28 m, arvosana 4/5.

Faceliftin halogeenivalojen testiä en kyllä löydä mistään.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 566
    • CitiX Oy
Väitän että Facelift mallissa paremmat valot kuin vanhassa, vanhan valot yhdet peugeotin surkeimmista valoista mitä on...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 598
Väitän että Facelift mallissa paremmat valot kuin vanhassa, vanhan valot yhdet peugeotin surkeimmista valoista mitä on...
Oli 309:ssä surkeammat! ☝️🤦
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 566
    • CitiX Oy
No en usko että paljoa oli  ;D

Tässä vertailun vuoksi 2008 linssi umpio. Tuokaan ei mikään erityisen hyvä valo ole, mutta katama lähivalossa 15m enemmän ja valokeilapaljon leveämpi. Kaukovalon kantamassa 30m eroa.


Tuossa vanhassa 508:ssa on ihan idiootti se linssi härdelli siinä polttimon edessä. Faceliftissä sitä ei ole vaan valo on ns. perinteinen H7 valo.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Eikös se ole ihan hyvä, että on valot niille, jotka sellaiset haluaa (xenon/led) ja valot niille, joiden autossa ne on oltava vain tyyppihyväksynnän vuoksi (halogeenit)?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Xenonien kanssa ei kannata mitään kovaa möykkää valoista pitää, ei ne kaikissa autoissa niin hyviä ole. Ja ei vissiin leditkään, vaikka kirkkaasti palavat. Kaikkein huvittavinta tässä ledihypetyksessä on se että aikamiehet vaihtelee rekisterikilven valoja ylikirkkaisiin ledeihin jotka vilkkuu ja välkkyy :D
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 06:13:36, kirjoittanut poirotti »
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 183
Poirotti kirjoittaa asiaa! Ja ledien kestosta ei myöskään kannata huudella koska toiset kestää huonommin kuin toiset.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Xenoneiden ongelma tuntuu olevan se, että niillä saadaan aikaan ihan hyvät lähivalot, mutta kun pitkissäkin luotetaan noihin samoihin xenoneihin, vähän muutetaan polttimon asentoa tai otetaan häikäisyä estäviä reunoja pois polttimon edestä, niin ei sillä saada kuin alle 150m näyttävä kaukovalo, jota ei nyt ihan liian tehokkaaksi voi kehua.

Itsellä olleissa autoissa sama ongelma niin BMW 5-sarja, Peugeot 508 kuin Citroen C5.
Saabissa xenonien apuna on halogeenipitkät, ja kyllä tuntuu olevan valaistus eri luokkaa, näin taisi olla myös 308 xenoneissa, joissa sitä kantaa löytyi eri tavalla...
Toki kyllä niistä halogeeneistakin saadaan heikot pitkät jos niitä ei tehdä kunnolla kuten vaikkapa pre fl 508 halogeenit.
BMW 530d GT -12

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 159
Poirotti kirjoittaa asiaa! Ja ledien kestosta ei myöskään kannata huudella koska toiset kestää huonommin kuin toiset.

LEDeissä on vielä sekin ikävä puoli, että hajonneen LED:n korjaus maksaa 500-1000 € kun halogeenipolttimon saa 10 €:lla. Energiansäästön nimissä tehdään nykyisin kaikenlaista hullua.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 523
  • Motion&Emotion
Led paneli keulaan niin näkee  ;)
Peugeot 406 2.0 HDI 540tkm

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
508 fl:n LED-ajovalo maksaa 2245 € ilman ohjainta, joka maksaa muistaakseni 680 €. Kolaritilanteessa tarvitsee varmasti myös kaikki kiinnikkeen, niin ollaan jo päälle kolmen tonnin per lamppu. Ei hirveän paljon tarvitse edestä toheloida hajalle, kun 508 on lunastuksessa ja GT:n osalta sama pätee myös takana, jossa pakoputkistoon saa uppomaan helposti useita tonneja. Pelkästään pakoputken ulostulot ja takaäänenvaimennin tekevät yhteensä yli 4000 €.