Kirjoittaja Aihe: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki  (Luettu 6418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #30 : 26.11.2013, 20:59:30 »
Huomenna tulee osa omiin käsiin Konalan tiskiltä. Oisin tänään jo hakenut, mutta vaimoke läks töihin ja ei voi koiranpentua yksin jättää :) Tulee kalliiksi kun 3 päivää joutuu oleen poissa töistä + osien hinta  :o

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #31 : 26.11.2013, 22:13:05 »
Tämmöstä sieltä läppäkotelosta löytyi. Ihmekkään että meno katkes kun kaasua polkasi. Läppä läpsähti takaisin kiinni, ja sitämyöden tietokone sekosi. Ilmeisesti sitten löysi sen "ecomode" tilan, kun ei enään kaasuunkaan reagoinut.

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #32 : 27.11.2013, 15:19:08 »
Noniin... Uus läppäkotelo tuli ruuvattua kiinni, ja hyvin toimii. Viidennellä kerralla suostui vasta lähtemään käyntiin. Tiedä sitten johtuiko parin päivän pakkasista/seisonnasta vaiko ihan läpän kalibroitumisesta. Vikakoodikin katosi, mutta katotaan sitten leimalla mitä setä sanoo... Vanhan osan pidän matkassa, niin saa katsastusmies nollata ne koodit mun puolesta kun vilauttaa vanhaa osaa :D Temppu toimi ainakin passattia katsastaessa joka herjas särkyneitä puolia.
Sain sitten napsastua samalla huohotinputken poikki siitä ilmanoton kyljestä, kun oli jo niin hapero. Ilmapatjan täyttöputkea tilalle ja teippiä perään. Hyvin toimii

Marmoritiskille jäi 311 kovalla työllä ansaittua euroa (Autokeskus)

saraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #33 : 10.06.2014, 12:35:28 »
Samoin kävi veljen 607 2.2l -04 (dam 9955) kuin Gotzerin kuvassa. Hammasrattaat hajalla. Nyt on kiire!! Broidi vei mun 407 ja lähti Pärnuun, pitäisi saada sen pösö kuntoon. Erikssonin purkaamolla on 1 vuosimallista -01, se on psa 6473162 tai siinä on tuo numerosarja, käykö se -04:een. Tietääkö kukaan mistä sais nopeasti ja halvalla ;).
exät: 350 four, 750 four, gw1100, gw1200, vw bussi, saab 99, 405 break.
nyxät: 404 -63, 407sw -05, 206cc -01, gw 1500 -95, 207cc -07

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #34 : 10.06.2014, 13:19:38 »
Käyhän se, mutta kyseessä 'kulutusosa' ja käytetty kulutusosa on aina käytetty eli ei välttämättä kestä pitkään.

Uuden hinta luokkaa 250 euroa, käytetystä en maksaisi paria-kolmea kymppiä enempää.

Gotzer

  • Vieras
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #35 : 10.06.2014, 13:36:38 »
Juu mäkin etsin käytettyä, ja totesin ettei kannata ottaa riskiä. Mä köyhdyin alennuksineen Autokeskuksen marmoritiskille 310e. Luultavasti se purkaamon osa on originaali palikka, ja kestää tuurilla EHKÄ kesän, ja sitten ollaankin jossain motarinvarressa kun tartteis taas uutta
« Viimeksi muokattu: 10.06.2014, 13:40:06, kirjoittanut Gotzer »

saraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #36 : 10.06.2014, 16:20:08 »
Näinhän se on, käytetty on käytetty. Mutta on nyt paikallaan ja viat on kuitattu, lukuunottamatta flektin hidasta asentoa. Kaasupoljin toimii nyt normaalisti. Ennenkuin rattaat hajosi niin kaasupolkimen pieni liike sai auton lähes ryntäämään. Oli hankala ajaa.
exät: 350 four, 750 four, gw1100, gw1200, vw bussi, saab 99, 405 break.
nyxät: 404 -63, 407sw -05, 206cc -01, gw 1500 -95, 207cc -07

auto60705

  • Vieras
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #37 : 06.09.2016, 16:28:59 »
Auto: 2004 607 2,2 (EW12J4, automaatti, 9D3FZE/280).

Moi. No vaihdoin uuden kaasuläppä kotelon. Kun ajaa ja samuttaa auton, saa startata kauvemmin sitten. Pitääkö se koodata jollakin numero sarjalla. Tai koodaako se ite itsensä kun ajaa vain pitempään. Ja koodi mistä sen saa, kun ei ollu paperilla ainakaan.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 995
Vs: 607 - Kaasuläppäkotelon rattaat rikki
« Vastaus #38 : 06.09.2016, 16:36:10 »
Ei siinä mitään koodia tarvita, mutta uuden kaasuläpän sopeutus. Foorumilta löytyy sopeutusohjeet, mutta voi olla että vaatii testerillä ohjelmoinnin että on uusi kaasuläppäkotelo vaihdettu.
Nykyiset: 508 RXH HYbrid4 17’, 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'