Kirjoittaja Aihe: 504 Pickup  (Luettu 1861 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 355
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #15 : 09.08.2013, 00:16:16 »
En usko että noita kapseleita on ollut ainakaan tehtaan jäljiltä. En ole yhessäkään nähnyt noita ja onhan noita tien päällä nähnyt paljonkin.  Tuo takalammpu alkuperäisenä on kyllä sellainen saippuarasia, että ne on kuule hapertunut moneen kertaan eikä niitä aivan heti kyllä löyä. Ongelmana alkuperäisissä oli veden kertyminen. Niissä mitään ritilöitä sentään ollu. Ehkä siellä mustassa Afrikassa voi joku sellaiset tuunata. Takavalot on kyllät omintakeiset. Kun se on sellainen salmiakki, kun tarkemmin katsoo. Ja se muovi siitä hajoaa, kun keskellä on yksi ristipää ja se vedetään liian kireelle ja muovi on sitten poikki, kun on hapertunut valmiiksi. Ja se valoteho on niissä alkuperäisissä kyllä mykistävä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 311
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #16 : 09.08.2013, 11:20:51 »
Saat olla ihan vapaasti uskomatta, mutta kapselit ovat alkuperäiset tehtaalta tulleet ja takavalon suojana näkynyt ritilä on tehdasasenteinen ja ollut saatavana Dangelin tekemään nelivetomalliin. Takavaloa on useampaa (tai ainakin kahta) erilaista, oletettavasti sen mukaan mikä on vuosimalli ja missä autoa on myyty, jotta on täyttänyt myyntiajankohdan ja paikalliset vaatimukset.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 355
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #17 : 09.08.2013, 11:26:20 »
Eiköhän tuo Dangelin malli ole joku Afrikan Savannien peli ja lienee kuitenkin harvinainen täällä pohjolan perukoilla.

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #18 : 09.08.2013, 11:59:13 »
Dangelin nelivetomallia on ollut käytössä mm. Ranskan puolustusvoimilla ynnä muilla vastaavilla viranomaisilla, ja niitä on Keski-Euroopassa ihan yksityisillekin myytyinä jopa melko paljon. Suomeen ei ole varmaan tuotu yhtäkään, ainakaan maahantuojan kautta. Sellainen olisi kyllä kiva...  ;D

Minä en saanut tuota linkkiä auki, joten en tiedä millaiset suojaritilät Dangeleissa oli, mutta mitä ilmeisimmin sellaiset olisivat hyödylliset.

Kapselit ovat 100% varmasti alunperin auton mukana tulleet, esitekuvien perusteella vuosimallista 1986 alkaen. Nekin ovat kiinnitystapaan ja autojen käyttöön nähden heikohkoa muovia ja siksi varmaan useimmista yksilöistä matkalle jääneitä. Ja eihän niitä mihinkään tarvitse. Minullakin yksi kapseli on halki, mutta pysyy vielä paikallaan.

Takavalojen osalta olen alistunut kohtaloon, kun ei tuosta ole mitään museopeliä tarkoitus tehdä, eikä ne alkuperäiset yhdessä kumityynyyn upotettujen heijastimien ja peruutus/kilpivalojen kanssa mitään erityisen tyylikästä ja yhdenmukaista kokonaisuutta muutenkaan muodosta  ;D
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989
Renault R4 Export 0,85 vm. 1974
Chevrolet Blazer 5,7 vm. 1992

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 870
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #19 : 09.08.2013, 18:16:31 »
Kopioi koko linkki selaimen osoiteriville. Osoitteessa on hakasulkeet joita foorumin softa ei hyväksy. Eli tämä myös mukaan: [CB1].html

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 311
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #20 : 09.08.2013, 19:38:23 »
Tai tästä: http://bit.ly/14ColSj

Tuohonhan voisi tehdä myös ihan toisen mallisen lavan ja vaikka kipin kanssa.


Tässä myös ihan kivaa peräosaston mallia:
« Viimeksi muokattu: 09.08.2013, 19:41:52, kirjoittanut Penguin »

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 488
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #21 : 09.08.2013, 19:44:31 »
Just noin, jos et tee alkuperäistä tee ZZ Top tyyliin pelkistetty ja ultra-cool.
Peugeot RCZ HDI FAP

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #22 : 24.08.2013, 21:06:34 »
Kunnostus ei ole edennyt himppuakaan, mutta on avolavalla sentään siirretty muutama motti halkoja  ::)

Sain hankittua ja skannattua pari avolavapösön esitettä (ylläpito saa mieluusti lisätä nämä siihen pösöesitelistaukseen):
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989
Renault R4 Export 0,85 vm. 1974
Chevrolet Blazer 5,7 vm. 1992

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #23 : 03.12.2013, 15:06:59 »
Kunnostus ei edelleenkään ole edennyt, mutta olen saanut haalittua erilaisia varaosia enemmän kuin oikeasti tarvitsisinkaan (avatar velvoittaa  ;D). Päädyin puheisiin erään punkaharjulaisen herran kanssa ja sain häneltä pari laatikollista erilaisia pikkuosia, kuten ajovalot ja etuvilkut. Maailmalta olen onnistunut löytämään kohtuuhintaan uudet oven sisäkahvat, viiksikytkimet ja virtalukon. Aiemmin keskusteltuja takavalojakin rupesi löytymään, kun selvitti mitä takavalo on ranskaksi ja sen jälkeen kirjoitti ebay.fr:ään "feu arriere Peugeot 504".

Mutta varsinainen helmi on kuitenkin löytämäni käyttämätön, alkuperäinen, pösön varaosatarralla varustettu takaluukku.  :D 

Oikeastaan ainoa, missä en vielä ole tilanteeseen tyytyväinen, ovat ne takapyörän etu- ja takapuolella, lavan laitojen alapuolella olevat pellit. Englannista niitä löytyisi, mutta hintaa tulisi neljälle pellille enemmän, kuin mitä tuosta autosta maksoin. Varaosa-autossa juuri nuo pellit ovat hiukan paremmat, joten varmaankin ne pitää irrottaa siitä ja paikkailla ehjiksi.

Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus yrittää vaihtaa virtalukko, kun se meni mekaanisesti jumiin. Mokoman takia jäi viimeiset puoli mottia kesällä tehtyjä polttopuita lumen alle.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2013, 16:07:48, kirjoittanut toyryla »
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989
Renault R4 Export 0,85 vm. 1974
Chevrolet Blazer 5,7 vm. 1992

zees90

  • Vieras
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #24 : 03.12.2013, 16:47:42 »
Hyvältä edistykseltähän tuo jo kuulostaa kun on saanut jo osia noinkin paljon kerättyä..

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 311
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #25 : 03.12.2013, 20:31:48 »
No, tuon perfektionistin mielestä se tietty ei ole edistystä, kun osat eivät ole autossa kiinni ;)

Tässähän on pelkona, että autosta tulee niin priima, ettei sitä enää voi käyttää mihinkään.

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #26 : 03.12.2013, 21:04:02 »
Niin juuri, ja pelko on ihan perusteltu. ;D

Olen kuitenkin tiedostanut tämän riskin ja luvanut vaimolle, että avolavasta tulee ehjä ja sen verran siisti, että kehtaa käydä kaupassa, muttei kolhuton, jotta sillä uskaltaa edelleen ajaa puita metsästä ja oikeasti kuljettaa kaikkea mitä tuollaisella nyt voi kuljettaa. Mikä ei ole ihan vähän!

Episodina kerrottakoon, että avolavalla jäin ensimmäistä kertaa elämässä jumiin tasamaalla, kun lava tyhjänä ajoin sateen pehmentämälle saviselle metsätielle. Alumiiniset ajorampit ovat aika kätevä apu pehmellä alustalla. ;D
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989
Renault R4 Export 0,85 vm. 1974
Chevrolet Blazer 5,7 vm. 1992

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #27 : 08.12.2013, 17:00:08 »
Virtalukon vaihto ei mennytkään ihan heittämällä, kun virtalukkoa pesässään pitävän tapin saa painettua sisään vain tietyssä avaimen asennossa, ja kun avain ei käänny, niin eihän se onnistu. Mietin jo vaihtoehtoisia väkivaltaisia menetelmiä, kuten lukkosylinterin kääntämistä väkisin ruuvimeisselillä tai sen lukitustapin poraamista tai väkivalloin sisään lyömistä.

Tältä foorumilta löytyneiden ohjeiden rohkaisemana yritin kuitenkin vielä narrata avaimen kääntymään. Annoin ensin kabiinin lämmitä sisätilanlämmittimellä puoli päivää, sitten huuhtelin lukkosylinteriä ihan reilusti sprayöljyllä ja sen jälkeen avainta kitkuttaen ja lukkosylinterin päätä meisselillä naputellen sain kuin sainkin haitat loksahtamaan oikeaan asentoon ja pääsin kääntämään avainta.

Virtalukko on nyt johtojen varassa ulkona pesästään ja auto käynnissä, että saa jäävuoren vähän sulamaan. Sen jälkeen pitää miettiä huollanko vanhan lukon vai otanko varaosa-autosta toisen. Sekin kyllä kannattaisi avata ja puhdistaa ennen paikoilleenlaittoa.
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989
Renault R4 Export 0,85 vm. 1974
Chevrolet Blazer 5,7 vm. 1992

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #28 : 08.12.2013, 18:17:52 »
Nonni ja tämäkin vielä! Pihalla tyhjäkäynnillä lotkottaessa se rupesi keittämään, ja ehtikin keittää ja pihistä itsensä melko kuivaksi. Ihme jos ei ainakin kansipahvi palanut. Ovatkohan nuo 2,3 D:t kuinka herkkiä kansivaurioille?
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989
Renault R4 Export 0,85 vm. 1974
Chevrolet Blazer 5,7 vm. 1992

Miihhali

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 504 Pickup
« Vastaus #29 : 10.12.2013, 09:27:55 »
Löytyy ehjä ja "perimätiedon" mukaan lähes uusi, ellei jopa uusi kansi 2,3 litraseen dieseliin. Se on kiinni ollut lohkossa ja kone piti laittaa 505een, mutta alakerta olikin jumissa. Sitten on kansi jäänyt käyttämättömäksi. Tallin  nurkassa maannut varmaan jo 5 vuotta. Että jos tarvetta tulee, nii tehdään kauppaa.
Peugeot 406 2.0 ST HDi GRW 2002, Peugeot 605 2.0 16V ST 1999 + muutamia purkuautoja (406 + 605)