Kirjoittaja Aihe: Peugeot 404 1965 yhteenveto  (Luettu 2436 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 311
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #15 : 04.10.2013, 20:24:07 »
Niin kai se on että harrasteauto on valmis sinä päivänä kun myy sen pois tai se on paalattu.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #16 : 04.10.2013, 20:24:07 »
Tässä maalattuna. Sävyksi valitsin Renaultin sävyn 60-luvulta, koska se oli raikkaampi kuin pösön "musteen" sininen eli amiraalin sininen.

404, Expert, C3
2CV4

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #17 : 04.10.2013, 20:24:32 »
Niin kai se on että harrasteauto on valmis sinä päivänä kun myy sen pois tai se on paalattu.

Taitaa olla juurikin näin  :)
404, Expert, C3
2CV4

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #18 : 04.10.2013, 20:27:45 »
Tässä listat / valot paikoillaan. Etuoven linjaus on korjattu tuosta kuvan ottohetkestä. Kromilistat oli muuten tallessa mutta 404 merkki konepeltiin piti ostaa serie04:stä.



Takana vielä GTI-henkinen pakoputki väliaikaisesti  :D

404, Expert, C3
2CV4

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #19 : 04.10.2013, 20:50:25 »
Tuo on livenä yhtä, ellei enemmänkin sympaattinen ja hieno auto.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

ATF

  • Vieras
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #20 : 04.10.2013, 23:04:05 »
Suuret kiitokset Mikolle upeista projektikertomuksista! Mukavaa luettavaa autoharrastajalle...

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #21 : 05.10.2013, 08:15:37 »
Kiitos!

Vielä on vähän kerrottavaa, kirjoittelen aina kun vähän ehdin. Auto meni tosiaan heti tuon jälkeen katsastuksesta läpi elokuussa 2012. Pissapojan säiliöksi otin jonkun yleismallisen minkä löysin ja pumpuksi sähköpumpun. Ajovaloille uusin sähköjohdot ja laitoin moottoritilaan lisäsulakkeet kun auton omat tuntuivat olevan mitä sattuu.



Oviin sain Franzoselta Saksasta uudet oviverhoilut. Laitoin myös repsikan jalkatilaan retroradion missä on USB-liitin. Lattianverhoilin mieleisen näköisellä matolla ja päälle laitoin orkkis kumimatot.




Myös pääkytkimen tein mikä näkyy kuskin jalkotilassa.

Roikkuvan kattoverhoilun ratkaisin rosteripannoilla  ;)
404, Expert, C3
2CV4

zees90

  • Vieras
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #22 : 05.10.2013, 14:02:01 »
Ei nuo rosteripannat tuolla katossa kyllä ollenkaan pahalta näytä. Jotenkin vaan tulee mieleen todella vanhat autot joissa oli tuolla tavalla.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #23 : 05.10.2013, 20:24:11 »
Autosta alkoi kytkin luistamaan pian ajoon saannin jälkeen. Rajalinnanautosta sai kytkinlevyn. Asetelma on käpälämallinen kuten traktoreissa ja sen säädöt oli pielessä. Uuden painelaakerin sai myös Rajalinnan autosta. Tässä autossa on siis vanhempi C3 laatikko ja vaihdekaaviokin väärinpäin. Tuossa samalla kun laatikko oli maassa, pesin sen liuottimella aivan kiiltäväksi ja purin nopeusmittarin mekanismin koska se vuoti öljyä ulos. Remontti oli suhteellisen työläs lähinnä pitkän kytkinakselin vuoksi, konetta piti kallistaa taaksepäin melkoisesti.

Vesipumpun vaihdoin sekä myös kaikki vesiletkut. Myös kaikki sytytyksen osat vaihdoin uusiksi ja bensapumpun. Venttiilit säädin myös luonnollisesti. Vaihdoin myös pian öljynsuodatinjalan uuden malliseksi, niin suodattimen saatavuus on taattu pitkäksi ajaksi.
404, Expert, C3
2CV4

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #24 : 05.10.2013, 20:28:27 »
Sitten jarrutehostimeen. Tosiaan vaihdoin tiivisteet hydrovaciin mutta kylläpäs se kuitenkin vuoti nesteet sisäänsä. Uusia ei oikein saa ja jos saa ne maksaa lähes 1000€.

Pitkän googletuksen jälkeen löysin sattumalta tiedon, että edelleen valmistetaan toimintaperiaatteella samantyyppisiä tehostimia esim. Miniin ja Austiniin yms. Ne on jopa niin suosittuja, että saa tarvikemerkkejä. No ebaystähän niitä löytyi alle 100€:n hintaan. Soitin Rajalinnan autoon, kukaan ei ollut koskaan asentanut Suomessa tuollaista joten minä päätin kokeilla. Ranskassa joku kaveri oli viritellyt toimimaan.
Hydrovacissa on tehostinsuhte 7:1 ja tässä minun versiossa n. 2:1 vaan. Hydrovac oli kuitenkin liian äkillinen minusta joten ajattelin ottaa riskin. Asentaminen sujui yllättävän helposti, kaikki liittimet olivat samoilla kierteillä. Ja jarrutuntumakin todella hyvä! Välillä jarrut jäi hetkeksi "kiinni" mutta tuohon tottui pian.

Tässä kuva toteutuksesta 1.0 versiona:


Koko tämän kesän ajoin tällä tehostimella (4000km) ja toimi hienosti eikä nestettä hävinnyt minnekään tippaakaan.
404, Expert, C3
2CV4

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #25 : 05.10.2013, 20:31:24 »
Sitten tuli vielä ongelma kaasuttimen kanssa. Kaasuttimeen vaihdoin kaikki vaihdettavat osat. Kuitenkin kohokammio tyhjeni yössä ja aina sai sahata pitkään että käynnistyi. Se vuoti bensat ulos kaasuttimen alle.
Ostin Franzoselta replica kaasuttimen 170€. Samalla myös uudet tulpan johdot, huomaa herkkä väri. Huonolaatuinen kännykkäkuva...



Myös ikkunankarmin tiivisteet vaihdoin syksyllä. Nyt auto on talviunilla, eli tällainen projekti tähän asti. Aikaa meni arvion mukaan jotain reilu 400 tuntia  ???
404, Expert, C3
2CV4

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #26 : 05.10.2013, 21:00:38 »
...kukaan ei ollut koskaan asentanut Suomessa tuollaista joten minä päätin kokeilla.

Hydrovac tehostinta on tiettävästi ollut 404 mallissa jo tehdasvarusteena.
http://de.wikipedia.org/wiki/Hydrovac

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #27 : 05.10.2013, 21:04:37 »
Sori editoin vahigossa kun piti vastata  :)

Niin siis tässä autossa oli hydrovac mutta tämä korvike ei ollut hydrovac vaan Lockheed replica.
Tämäntapaisen siis asensin:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-LOCKHEED-TYPE-REMOTE-BRAKE-SERVO-TRIUMPH-MG-FORD-SUNBEAM-AUSTIN-MORRIS-/310759467851?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item485ab52b4b
404, Expert, C3
2CV4

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #28 : 05.10.2013, 21:23:45 »
Uusia ei oikein saa ja jos saa ne maksaa lähes 1000€.

Häh?

Jokunen vuosi sitten vaihdoin erään harrastajan yksikköön kaikki Hydrovacin kumiosat uusiin, osat kustansivat luokkaa 300 euroa. Suurimman osan mäntien tiivistekumeista saa ihan mittojen mukaan - muut tiivisteet ja kumiosat olivat hankalampia tapauksia. Osan tiivisteistä valmistin itse.

esim. Jeepin korjaussarja luokkaa <250 eur.
http://jeep-dodge-gmc.com/smi/index.php?categorie=autres&cat=CHEVROLET&tri=groupe&sens=DESC

Toisaalta tiettyjä malleja saa vaikka tehdaskorjattunakin.
http://www.summitracing.com/int/search/product-line/a1-cardone-remanufactured-hydro-vac-brake-boosters?SortBy=Default&SortOrder=Default&page=2
« Viimeksi muokattu: 05.10.2013, 21:26:58, kirjoittanut Benkku »

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #29 : 05.10.2013, 21:30:12 »
Jep kumiosia saa mutta uusi kokonainen tehostin maksaa tuon 800-1000€. Ja vaihdoinkin kumiosat muttei auttanut, olisi pitänyt purkaa kokonaan tuo ja tosiaan vaihtaa sisälle osat.

Mielestäni fiksu teko ostaa uusi tehostin kolmasosa korjaussarjan hinnalla. Eri asia jos olisi tehty museoautoa. Hydrovac on kyllä tallessa, ehkä vielä kunnostan sen joskus...

Hydrovac tehostimia on tosiaan monenmallisia, 404:n näköisiä ja kokoisia harvoin tarjolla, tässä ainoa halvennetun näköinen replica:
http://www.ebay.fr/itm/HYDROVAC-COMPLET-NOUVELLE-VERSION-NEUF-ADAPTABLE-EN-REMPLACEMENT-SUR-PEUGEOT-404-/350876566370?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item51b1df8362
« Viimeksi muokattu: 05.10.2013, 21:35:02, kirjoittanut micco »
404, Expert, C3
2CV4