Kirjoittaja Aihe: Peugeot 404 1965 yhteenveto  (Luettu 2421 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #30 : 21.03.2014, 11:15:48 »
Tuli moottori kunnostettua. Ongelmana oli lähinnä sylinteriputkien kumien kovettuminen -> jäähdytysneste öljyssä. Samalla vaihdoin kaikki laakerit sekä tiivisteet. Myös öljypumppu tuli uusi.
Uudet venttiilivarren kumit sekä venttiilien läppäys.

Moottorin maalasin korin väriseksi kun moottoritila on jo musta. Anteeksi jos pahoitan museomiesten mielen  :-[

404, Expert, C3
2CV4

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 487
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #31 : 21.03.2014, 11:45:59 »
Minä olen modernismin kannattajia  8)
Vanhat autot tulee modernisoida.

Tuo moottori näyttää ihan pienoismallille.
Peugeot RCZ HDI FAP

zees90

  • Vieras
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #32 : 21.03.2014, 12:24:49 »
Modernisointi ei pahaa tee, kunhan sitä ei vie yli, vaan tekee historiallisella mielellä. Moottorin maalaus ei ainakaan minun mielestäni haittaa ollenkaan, itse viihtyy paremmin konehuoneessa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 298
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #33 : 21.03.2014, 15:58:09 »
Hienon näköinen ja yksinkertaisen näköinen näihin nykyhärveleihin verrattuna.

Kauppalopo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 276
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #34 : 21.03.2014, 17:01:00 »
Näytti kuvassa ensin oudolta, kunnes tajusin moottorin olevan väärässä asennossa  ;D 404:n nokalla tuo on noin 45 astetta oikealle kallistettuna.

IMHO tuossa värissä mylly näyttää ihan Fordson Dextran voimanlähteeltä. Orkku alsapinta on parempi, mutta jokainen tekee omalleen mitä haluaa. Modernisoinnin kannattajille on Nettiautossa nätti oranssi 406 coupé...

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #35 : 21.03.2014, 18:06:39 »
Joo se on tosiaan 45 astetta kallellaan, tehty huoltaminen helpoksi. Joo makuasioitahan nämä on, tiedä sitten onko tämä modernisointia vai mitä.

Pitää laittaa kuva kun kone on kiinni niin näkee miltä sitten näyttää  :)
404, Expert, C3
2CV4

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #36 : 21.03.2014, 18:11:22 »
Autojen ystäville muutama projektikuva  ;)











404, Expert, C3
2CV4

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 870
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #37 : 21.03.2014, 18:40:27 »
Lohkon väri on hieno. Mukana on niin paljon mustaa että tuo sininen raikastaa ilmettä todella hyvin.

Kauppalopo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 276
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #38 : 22.03.2014, 14:02:59 »
Syy koneen kallistamiseen 45 astetta taisi olla painopisteen alentaminen ja konepellin madaltaminen, mutta samalla osa huoltokohteista tuli helpommin käsille. Vastaavasti pakosarja on aika piilossa.

Sen verran vielä puutun yhteen aiempaan tekstiin, että eihän tuon vaihdekartta ole yhtään väärin päin  ;) mylly vääntää sen verran, että ykköstä tarvitsee vain liikkeellelähtöön, 2 ja 3 ovat kätevästi samalla tasolla ja suora nelosvaihde omalla tasollaan. Olisipa viitonen, niin maantiellä olisi melko hiljaista kabiinissa.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #39 : 22.03.2014, 20:31:38 »
Hyviä pointteja olet varmasti oikeassa! Korjaamokäsikirjassa vaan on mainittu tuo huoltaminen syyksi mutta onhan se selvä että nuo mainitsemasi seikat puoltavat kanssa moottorin asentoa. Pakosarjaa ei juurikaan tarvitse huoltaa mutta tarvittaessa senkin saa irti alakautta koneen ollessaan paikoillaan.

Vaihteisto on hyvä, mutta tosiaan tässä vanhassa eripäin kuin nykyään kaaviot.
404, Expert, C3
2CV4

Kauppalopo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 276
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #40 : 22.03.2014, 23:39:37 »
Mulla on jossakin kopio Maan Auton 404-esittelykirjasta vuodelta 1960 tai -61. Siinä taidettiin perustella moottorin asentoa noin. Voin lähettää sen sinulle jos kiinnostaa.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #41 : 23.03.2014, 00:50:52 »
Moottoria ei saa koskaan nostaa kampiakselin päittäisvälyslaakerin varaan. Laskettaessa se tuohon asentoon laakeriin kohdistuu helposti iskumainen kuorma ja pehmeä laakerimetalli tyssääntyy.


micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 404 1965 yhteenveto
« Vastaus #42 : 23.03.2014, 07:28:36 »
Tottahan tuokin on, aiheellinen varoitus.
404, Expert, C3
2CV4