Kirjoittaja Aihe: 407 - Vaihteistoöljyn vaihtaminen (5-vaihteiset BE4-manuaalivaihteistot)  (Luettu 3383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 653
Alkuperäinen varaosanumero on 698842 ja kuvauksessa on mainittu "S4,3X21-1". Tietääkseni kyseessä on alumiinitiviiste, ja kun tiedossa oli 14 mm kierrekoko, niin villiveikkaus että ulkomitta on 21 mm ja paksuus 1 mm. Jos epävarmaa mitä laittaa, niin merkkiliikkeessä maksanee pari euroa. Itse tosin kyllä täyttäisin huohottimen kautta, mukavampi täytellä suoraan ylhäältä päin.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

pompeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Niin eli tässä kyseisessä automallisako on ylhäältä päin täytettävä malli? Enole itse vielä purkamaan ruvennut kuin aatellut hommatta kaikki tarvikkeet ensiksi valmiiksi mitä tarvitsee ja sitten alkaa vaihtamaan ettei kaupassa tarvitsisi välissä käydä. Auto siis oli peugeot 407 confort 2006 1.8L bensa 5 vaihteinen manuaali

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 653
Autossasi on BE4-vaihteisto, jonka voi täyttää joko huohottimen kautta yläpuolelta tai mahdollisesta täyttötulpasta sivusta, mikäli täyttötulppa vaihteistostasi löytyy.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 390
Eiköhän se helpoin ratkaisu ole täyttää sieltä huohotinaukosta, kuten Aksu mainitsi aiemmin, ei tarvi "vaakatasossa"öljyjä luritella eikä täyttöropusta ja tiiveydestä huolehtia.
Ratin(suppilon) ja letkun tarvit jokatapauksessa lirutteluun kai.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

pompeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Okei kiitos kaikille hyvistä neuvoista! Täytynee alkaa tänään siis hommiin.

markpitk

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Auto: 2006 407 1,8 (EW7, 6D6FYC/273, VF36D6FYC21417495, 250 000 km).

Pitääkö vaihtaa jossain vaiheessa. Ajettu 250 tkm.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Yhdistetty aiempaan viestiketjuun.

TEMP_POISTETTAVAKSI
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).