Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen ohjelmointiongelma (HDi)  (Luettu 10413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Istuinlämmittimen liittimiin on muistaakseni joku korjaussarja. Istuinlämmittimen saa toimimaan ku vähän taivuttaa liittimen sisällä olevia liittimiä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 630
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure (tehdasasenteinen lisälämmitin).

Tässä keskustelussa mainittu yksi Webaston käyttökerta/ajastus per auton käynnistys -ominaisuus ei muuten sitten poistu kauko-ohjaimen asentamisella, mikäli asennus tehdään siten että auto itse hoitaa webaston ja puhaltimen ohjauksen. Eli siis siten että BSI:n 60-napaisen sinisen liittimen pinniin 34 syötetään 12v, kts: Ohje 1 ja Ohje 2.

Tai ainakin itselläni tuo ominaisuus on ja pysyy vaikka auton omat webastokontrollit on poistettu käytöstä. Mikä on toki ihan loogista, koska auton älyhän sitä webastoa kuitenkin edelleen käskyttää.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 19:04:18, kirjoittanut Aksu »
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Bezuu

  • Vieras
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 163 FAP Allure Business (automaatti).

Syksy saapuu - onkohan tähän aiheeseen tullut uutta? Tarve satunnaisen työajan takia päästä nappaamaan lämmitys päälle kaukosäädöllä ikkunasta (sopivasti onnistuu kotona ja kottuurilla) lämmitin päälle. Tuolla etukäteisohjelmoinnilla onnistuu vain aamut.

Mikähän lienee kustannustehokas tapa tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla ongelman ratkaisemiseksi? Kun merkkihuollolta ei ole tullut omistajille ymmärrystä ja hintapuolen vastaantuloa, niin onkohan tuolla eteläisen lahden takana asiaan liittyvää ammattitaitoa asennuksiin?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 630
Helpoimmillaan tehdasasennettuun Webastoon tarvii kytkeä kolme johdinta kiinni ja saa kauko-ohjaimen käyttöön. Tällöin menettää auton oman ajastimen, mutta säilyttää kaikki muut tehdaswebaston omituisuudet.

Asennusaikaa ei paria tuntia enempää mene, auton ajastuksen poistamiseen tarvitaan merkkiliikkeen laitteistoa. Ohjaimeksi käy mikä vaan laite joka antaa 12v pihalle, mutta jos haluaa säilyttää ajastusmahdollisuuden, mahdollistaa kauko-ohjauksen ja käyttää kaupallista sovellusta, niin helpoimmat tavat on laittaa joko Webasto T100HTM, Thermo Call tai REMUC.

Tässä pari aihetta jossa myös kauko-ohjausta käsitellään.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=57993.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=73644.0
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

busterrs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
Nyt kun olen oppinut miten homma toimii, kertaakaan ei enää ole ollut mitään sekoilua Webaston ohjelmoinnin kanssa ilman sitä kaukosäädintä siis. On jo muodostunut rutiiniksi, että kun menen autoon Webaston ollessa käynnissä, laitan vain virrat päälle ja kytken Webaston pois päältä, ja vasta sitten kone käyntiin.

Näin ohjelmointi onnistuu milloin vain vaikka liikennevaloissa tai duunin tai himan pihalla, ja joka kerta on toiminut niinkuin pitääkin. Jos laittaa koneen käymään vielä silloin kun Webasto puhaltaa niin ohjelmointi ei takuuvarmasti mene perille - ainakaan tässä 2013- mallisessa HDi140 Activessa. Tavallaan aivan idioottimainen ominaisuus, mutta kun tietää miten pitää toimia niin ei se mikään ongelmakaan ole.
ex: 1989 Ford Sierra 2.0 DOHC Laser, 2004 406 GW5 2.0 ST Executive, 2008 407 SW HDi 140 FAP Executive, 2011 407 SW HDi 140 FAP Executive
nykyinen 2013 508 SW Active HDi 140 FAP
lisäksi 1989 Mercedes-Benz 190E A ja 2003 Nissan Almera 1.5 Visia+ sekä 2003 Peugeot Vivacity 50cc

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 339
Jos laittaa koneen käymään vielä silloin kun Webasto puhaltaa niin ohjelmointi ei takuuvarmasti mene perille -....

No tässäkö se on syy miksi ajastus ei ole aina onnistunut moottorin käydessä. Hyvä tietää.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
Muistutuksena niille jotka kytkevät autossa webaston päälle, niin muistakaa sammuttaa autosta virta, kun olette saaneet webaston päälle. Eipä mene se "economy activated" niin helposti päälle.
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
On jo muodostunut rutiiniksi, että kun menen autoon Webaston ollessa käynnissä, laitan vain virrat päälle ja kytken Webaston pois päältä, ja vasta sitten kone käyntiin.

Näin toimin nykyään itsekin. Ainoastaan tuo ei toimi silloin, kun kytkee virrat päälle ja välittömästi näyttöön pamahtaa "economy mode activated". Tuolloin webaston pois päältä kytkeminen ei enää onnistu.
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06