Kirjoittaja Aihe: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio  (Luettu 6023 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« : 22.02.2014, 18:32:19 »

Kaikki kuvat autosta Picasassa. Klikkaamalla tämän viestin kuvia ne avautuvat isompina.

Päivää arvon foorumilaiset! Täälläkään ei näytä hirveästi olevan 807 omistajia, joten ajattelin ilmoittautua tässä sellaiseksi o/

Tämän projektitopikin aiheena on perheemme nykyinen käyttöauto, Peugeot 807 SR 2.0, joka meillä tunnetaan myös "Pullana". Projektina on lähinnä pitää ajoneuvo liikenteessä, mitään isoja muutoksia tähän ei meikäläisen aika- ja rahavarannoilla ole mahdollista toteuttaa. Käytännössä ajattelin kerätä tähän huoltomuistio-tyyppistä kirjanpitoa autolle tehdyistä huolloista ja muista toimenpiteistä.

Auton tiedot, Peugeot 807 SR 2.0 5d:
- Käyttöönotto 9.6.2004
- Väri ruskea (beige)
- Moottorina EW10J4 (100 kW eli 136 hv)
- Vaihteistona 5-v manuaali
- Renkaat alkuperäisillä peltivanteilla 205/65 R15. Kesäkumit on jotkut Champirot, talvirenkaat Nordman 4:t.
- Istuimia 7 (8 merkitty rekisteriotteeseen)
- Ilmastointi (käsittääkseni automaattinen)

Aikaisempia huoltoja:
- 24.08.2012, 142466 km. TB Diamond+suod. Tulpat. Ilmanputsari.
- 17.10.2011, 170279 km. Diamond+suod. Raitisilmasuodatin.
- 20.11.2012, 195441 km. Diamond+suod. Tulpat. Jarruneste.
- 26.02.2013, 200274 km. Jakohihna+rullat, vesipumppu.

Tarina meidän perheessä alkaa
Ostimme auton merkkiliikkeestä 1.8.2013 suoralla kaupalla 7095 eurolla. Tässä vaiheessa autossa oli kilometrejä takana n. 207000. Lappeenrannan Auto-Eekoon kanssa asiointi sujui moitteettomasti, myyntipuolen toiminta oli asiallista ja ripeää. Oleelliset huollot oli tehty ja mm. vetonivel (kuskinpuoleinen?) juuri vaihdettu.

TODO-lista:
- Pakoputken paikkaaminen, sauman vierestä mädäntynyt:

- Uudet takajarrusatulat, jarrujen tarkistaminen/herkistely
- Uudet talvirenkaat syksyllä 2014
- Öljynvaihto heti kun kerkeää
- Ruostesuojaus?
- Aluvanteet (in my dreams)
- Uusi akku
- Etuvalon pesureiden poisto
- Takalasinpyyhkijän moottorin poisto
- Sisävalaistukseen uusia polttimoita (lämppärin säätimet, takakontti)

Pakollisia kuluja:
- Ajoneuvovero 01.08.2013 - 31.07.2014 249.66e
- Liikennevakuutus 01.08.2013 - 31.07.2014 246.23e (55% bonus)
- Osakasko 01.08.2013 - 31.07.2014 173.85e
- Polttoaineet 11.08.2013-12.02.2014 581e (n. 9.82 l/100km eli hyvinkin kohtuullinen kulutus)

02.08.2013, 207000 km. Vikakoodinluku.
- Heti ostoa seuraavana päivänä ilmestyi "Antipollution fault" => Käytiin liikkeessä nollaamassa vikakoodit. Selkeää syytä eivät löytäneet, kehottivat tulemaan uudestaan jos vielä häiriövalo syttyy. Tämä käynti oli ilmainen.

XX.08.2013, 207XXX km. Valonpesuri rikki.
- Huomasinpa että valonpesurit ruikkivat nestettä lähinnä jostakin puskurin sisältä maahan. Otin pelkääjän puolelta valopesurin peitelevyn irti, koska se ei oikein asettunut koloseensa ja irvisteli rumasti. Saattaapi olla että valonpesurit katoavat keulilta kokonaan ja letkutkin menevät tukkoon, niin ei mene nesteet hukkaan :P

13.09.2013, 208900 km. Bluetooth-adapteri, 17.95e.

- Tulevia vikakoodeja varten tuli hommattua E-villesta Mini ELM327 bluetooth -vikakoodinlukija. Laite mahtuu kätevästi olemaan liittimessä kiinni koko ajan (kuvassa pelkkä liitin kuskin jalkatilan lokeron "katossa").

15.10.2013, n. 210500 km. Öljykorkki ylipaineventtiilillä, 14.90e.
- Tyyppivikoihin tutustuttuani totesin tarvitsevani paremman öljykorkin. Löytyi Auto-Eekoolta hyllytavarana tuotekoodilla 025869. Keskustelua aiheesta täällä.

25.10.2013, n. 210500 km. Talvirenkaat alle.

- Vaihtelin talvirenkaat alle. Samalla huomasin miten Auto-Eekoo oli "korjannut" käsijarrun. Ennenkuin ostimme auton valitin päälle jumittavasta käsijarrusta. Myyjä vakuutteli, että jarru laitetaan kuntoon, ja näin tapahtuikin. Kahvaan jäi hiukan omituinen tuntuma, mutta en ajatellut asiaa sen enempää ennen tätä. Tällaisia ratkaisuja en odottaisi näkeväni merkkiliikkeen jäljiltä - voin sanoa että menettivät tämän takia ainakin yhden potentiaalisen asiakkaan, tätä autoa en tule kyseiseen firmaan enää viemään.


xx.11.2013, n. 211000 km. Ruskeita pilkkuja ovissa.
- Kokeilinpa Bilteman Clay Bar -sarjaa ovien alareunoihin, joihin oli tarttunut ruostepilkkuja. Nehän lähti tuolla ihan mukavasti, laitoin vahan lopuksi pintaan.

21.12.2013, n. 211000 km. Pesua ja takalasinpyyhin irti.

- Kummallinen talvi kun joulun allakin on autonpesukelejä. Takalasinpyyhkijän sulka puuttui jo ostettaessa, en tehnyt asialle silloin mitään koska varsi pysyi nätisti irti lasista. Tutkin asiaa tarkemmin ja huomasin, että varsi pyörii varsin holtittomasti tyhjää => Irti kokonaan, myöhemmin poistan vielä moottorinkin ja laitan reikään jonkun asiallisen tulpan.

24.01.2014, 212300 km. Huohotin jäässä ja öljyt pihalle. Käsijarru jumittaa, puhaltimen moottori ääntää.

- Auton alle ilmestyi öljylammikko => ekat kovat pakkaset ja huohotin heti jäässä. Onneksi tuli hankittua se ylipainekorkki, nyt tosin täytyy tarkistaa jakohihna siltä varalta että öljyä on päässyt hihnalle (keskustelua aiheesta) Nuo huohotinputkistot ovat kyllä aikamoisen ohkaisia pillejä:

Samana päivänä meinasin jäädä päiväkodin pihaan kun vetäisin optimistisesti käsijarrun päälle => Eihän se meinannut vapautua, onneksi hetken edes-takaisen ajelun jälkeen irtosi. Kaiken kruunasi lämppärin moottori, joka ei tykännyt pakkasesta ja alkoi kitisemään - kelien lauhduttua tosin vaikeni taas.

Akkuakin tuli latailtua (taas), liekö ihan alkuperäinen:

Alkaa jo osoittaa hiipumisen merkkejä, startti pyörii laiskanpuoleisesti jos akkua ei välillä erikseen lataile. Kerran syksyllä jätti jopa käynnistymättä kun parkit jäi muutamaksi tunniksi päälle.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #1 : 25.02.2014, 07:57:14 »
Siis onko tuo jousi laitettu "taaksepäin" että saisi lisää vetovoimaa ja kiinnitetty täten ilmausnippaan?

404, Expert, C3
2CV4

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 790
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #2 : 25.02.2014, 11:10:40 »
Tervetuloa foorumille! Ilo lukea hyvin kuvitettua huoltokirjaa.  8)
Ja vertaistuki auttaa aina. Muuten voi jopa äärimmäinen epätoivo alkaa kalvamaan heikoimmilla hetkillä. Aktiivisella kunnostamisella ja ennakoivilla huolloilla saat kulkineestasi luotettavan ja palvelevan pelin.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 251
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #3 : 25.02.2014, 11:18:28 »
Serviceboxin varaosalistassa on käsijarrun palautusjousi merkattuna, mutta valitettavasti hajotutuskuvissa sitä ei näy. Ei kehtaa omasta rengasta irrottaa katsomista varten :) Voisiko siis kuitenkin olla ihan alkuperäisviritys tuo jousi?
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #4 : 25.02.2014, 11:29:58 »
Niin varmasti jousen kuuluu olla mutta aika oudolta tuntuu, että se olisi kiinni nipassa jopa melko vaaralliselta.
404, Expert, C3
2CV4

zees90

  • Vieras
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #5 : 25.02.2014, 13:08:58 »
En oo kyllä itekkään nähny missään käsijarrun palautusjousen olevan kiinni jarrujen ilmausnipassa. Veikkaisin että ovat korjaamolla vaan nopeesti lisänneet tuon jousen sinne, että ovat saaneet käsijarrun palautuksen toimimaan edes jotenkin. Onko alkuperäinen jousi poikki tai veltostunut?

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #6 : 25.02.2014, 15:54:34 »
Tuo on kyllä aika raju temppu, oikeastaan aika järkyttävää toimintaa merkkiliikkeeltä!

Kaveri käytti samassa firmassa Jumpya kun kone hajosi siellä teilläpäin. Diagnoosin tekeminen (moottori rikki) maksoi 700€. Eivät olleet saaneet edes hehkuja irrotettua kun on kuulemma niin ahdasta  ::)
Saman diagnoosin olisi tehnyt jokainen moottoreista ymmärtävä 5-10 minuutissa. Eivätkä siis hekään tienneet mikä on mennyt rikki mutta joku oli mennyt  :P
404, Expert, C3
2CV4

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #7 : 25.02.2014, 16:53:31 »
Suosittelisin eristämään tuon huohotinputken koko matkalta solukumieristeellä. Vent. koppa kannattaisi käyttää irti ja puhdistaa se töhnästä.


Peugeot 508 & Peugeot 607

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #8 : 25.02.2014, 22:24:12 »
Kiitos vinkeistä ja vertaistuesta!

Huohotinputken eristämisestä luinkin jo jostain, täytyy perehtyä asiaan kunhan ajankäyttö sallii. Toivottavasti tuo ylipainekorkki ehkäisee isommat vauriot jos vielä pääsee jäätämään, voisi kuvitella että tänä talvena ei enää kovia pakkasia tulisikaan *kop kop*.

Takajarrut on merkkiliikkeen jäljiltä. Vaikka joku muu tuon virityksen olisikin tehnyt niin ovat kyllä vähintään olleet tietoisia asiasta, koska käsijarrusta valitin ennen ostoa ja "homma hoidettiin kuntoon". Korjauksen jälkeen jarru ei enää jumittanut, mutta kahvan liikkeen puolivälissä tuntuu pieni pykälä, ilmeisesti tuo lisäjousi hieman hakee sijaintiaan liikkeen aikana. Kovin vaaralliseksi tuota en koe, tosin kyllähän tuo jousi ruostuu poikki ja menee sen jälkeen minne menee.

Myös alkuperäinen käsijarrun palautusjousi on edelleen paikallaan:


Ilmeisesti kuoleentunut sen verran että ei jaksanut palauttaa käsijarrua kunnolla. Vai voisiko mekanismi kärsiä voitelun puutteesta? Niin taikka näin, olen tilannut uudet jarrusatulat taakse ja otan nykyiset tutkimuksen alle kunhan saan ne uudet vaihdeltua tilalle. Ei liene mitenkään kummallista että näissä(kin) joutuisi harrastamaan jarrujumppaa joka syksy? Olisi helppo homma kun olisi kaksi sarjaa satuloita, joista aina irtiolevan parin putsaisi ja herkistelisi ja iskisi sitten joka syksy uutta vastaavan satulan kiinni :D Huoltokirjassakin itse asiassa suositellaan jarruhuoltoa vuosittain, tässäkö syy?

Tämä "korjaus" vahvistaa edelleen mielipidettäni siitä, että tähänkin autoon teen kaiken mahdollisen itse. Jos jopa merkkiliikkeessä harrastetaan tällaista ei ikinä voi olla varma mitä virityksiä on tehty, eikä sitä muiden jälkiä viitsisi joka kerta olla tarkastamassakaan. Ite kun tekee harrastusmielessä niin oppii samalla ja tietää tasan tarkkaan ketä syyttää ja mistä mahdolliset jälkioireet luultavimmin johtuvat.

Edit: Saa myös ehdottaa Lappeenrannan seutuvilta asiantuntevaa PSA-konsernin autot tuntevaa pajaa.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014, 22:54:42, kirjoittanut dneproshin »

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #9 : 26.02.2014, 08:22:50 »
Kyllähän tuosta turhaa rasitusta kohdistaa jarrunipalle, kuitenkin näyttää melko jäykältä jouselta. Aivan karmeeta toimintaa ei voi muuta sanoa!

Ajat öljyt säännölisesti kuumiksi niin ongelmia huohottimen kanssa ei pitäisi tulla. Hieno auto muuten!
404, Expert, C3
2CV4

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #10 : 26.02.2014, 20:41:24 »
Pahinta,mitä tuossa voi sattua on se, että nippa katkeaa. Se haittaa vasta silloin kun jarrunesteitä vaihdetaan tai jos tarvitsee ilmata. Mutta siltikään ei vaikuta oikein ammattimaiselta ratkaisulta.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #11 : 28.02.2014, 23:36:39 »
Nippa toivottavasti kestää vielä vähän aikaa, uudet satulat tosiaan ovat tulossa ja asennusurakka alkaa kunhan oma aikataulu sallii. Käsijarrun käyttö on nyt muutenkin ollut pannassa koko talvikauden, joten ainakin rasitus on minimoitu.

Tänään sain hommattua keskikonsolin valaistukseen sopivia polttimoita ja asentelin paikoilleen. Kustannuksia tuli kokonaista 1.20 euroa. Kirjoitin aiheesta kuvalliset ohjeetkin.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #12 : 31.07.2014, 18:00:21 »
Hiljaiseloa vietetty, auto on toiminut ilman ongelmia. Onhan tuolle edellisen päivityksen jälkeen jotain toimenpiteitä toki tehty.

7.3.2014, n. 213400 km. Valopesurin poisto ja pissapojan korjaus. 26.90e +marginaalinen pientarvikelisä :)


Tuli askarreltua etupuskuri pois ja kirjoitettua siitäkin ohjeet. Pissapoika ei jaksanut ruiskia oikein lasille asti, maahan kyllä meni nestettä ihan reilusti. Syylliseksi paljastui pumpulta lähtevä muoviletku. Kumiletku on varma valinta ja sellaisen laitoin tilalle, ei tuo muovinen näköjään kestä hankausta tuossa paikassa. Laitoin samalla ihan varmuuden vuoksi kokonaan uuden pumpun (Motonet 12-1379) ja "unohdin" laittaa takalasille menevän letkun paikoilleen. Eli tulppasin sekä pumpusta toisen lähdön että vapaaksi jääneen takalasille menevän letkun pään (kuvassa harmaa letku johon laitettu nippusiteellä polkupyörän sisäkumin palanen päälle). Se jäi vähän epäselväksi, että miten takalasin pesu on toteutettu, laitetaanko pumppu kenties pyörimään väärinpäin jolloin neste ohjautuu toiseen lähtöön? Saattaa siinä tapauksessa tehdä huonoa pumpulle jos tulpattua takalasin pesuria yrittää käyttää. Tosin koko takapyyhkijä on nyt otettu irti => ainakaan itse ei tule ikinä käytettyä muutenkaan.



Valopesurit roikkuvat kuvassa puskurin päällä, toinen niistä jumitti aina silloin tällöin => Otin mokomat kokonaan pois kun en oikein kokenut tarpeelliseksi. Eikä ole edes katsastusvaruste tässä autossa (myöskään tuota takalasin pesuria/pyyhintä ei tarvitse lähtökohtaisesti olla tietääkseni missään autossa). Laitetaan sit takas jos joskus siltä tuntuu :) Niin, ja tulppasin valopesurin lähdön pultilla ja klemmarilla, kuten kuvasta näkyy, noille pesureillehan on ihan oma pumppu pissapojan säiliön kyljessä. Liittimen otin irti myös niin ei polta pumppua. Ruiskuttelin Bilteman tervasprayta kaikkiin kierteisiin samalla kun puskuri oli irti, josko lähtisivät tarvittaessa myöhemminkin irti. Ainakin auto tuoksahti muutaman päivän Linnanmäen vuoristoradalta :P Pissapojan säiliön täyttöputken totesin halkinaiseksi, laitoin ilmastointiteippiä ensiavuksi. Eipä tuo minua haittaa hirveästi, muutama tippa menee aina täytettäessä maahan, mut eipä tuota kovin usein tarvi täytelläkään.

Jos joku ei vielä hokannut, niin minulla filosofiana näissä käyttispeleissä on turhien varusteiden karsiminen sitä mukaa kun ne (vääjäämättä?) hajoavat. On nimittäin muitakin menoeriä kuin korjailla (turhia) takalasinpyyhkijöitä yms. Katsastukseen, ajamiseen tai turvallisuuteen oleellisesti vaikuttavat osat on sit asia erikseen. Täytyy todeta vielä, että tämä "sähkövikainen ranskalainen" on tähän asti ollut oikein luotettava, yhtä antipöllöä lukuunottamatta ei mitään sähköhäikkää. Kuskin lasinnostin temppuilee kyllä usein, mutta liittynee mekaniikkaan - täytyy tutkia joskus.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2014, 18:03:58, kirjoittanut dneproshin »

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #13 : 27.05.2015, 19:37:21 »
Tämä on jäänyt päivittämättä, lähinnä sen takia, että en ole sopeutunut siihen, että täällä ei voi jälkikäteen muokata viestejä. Toisaalle olen tehnyt huoltomuistiinpanoja, kopioin ne nyt tähänkin. Aloitetaan auton täydellisillä tiedoilla, ovatpa muistissa tässäkin jos tulevaisuudessa tarvitsee penkoa:

Auton tiedot, Peugeot 807 SR 2.0 5d:
- Käyttöönotto 9.6.2004
- Väri ruskea (beige, hiekka, mikälie - vaikea kuvailla, virallinen nimi "KCV - PAINT WHITE GOLD", jonka kertoi Service Box)
- Moottorina EW10J4 RFN (100 kW eli 136 hv, 190 Nm)
- Vaihteistona 5-v manuaali BE4R
- Renkaat alkuperäisillä 6.5" peltivanteilla. Kesäkumit on jotkut Champirot (215/65 R15), talvirenkaat Nordman 4 / BFGoodrich G-Force Stud (205/65 R15).
- Istuimia 7 (8-paikkaiseksi merkitty rekisteriotteeseen). Paikallaan yleensä 6 kpl.
- Ilmastointi (automaattinen)

Serviceboxin tiedot autosta:

Vehicle family    807
Build code    10028 U9 1 0658
Warranty Start Date    09/06/2004
BER    e2*98/14*0253*05

General information
PRODUCT TYPE    CAR
COMMERCIAL MARQUE/COMPONENT TYPE     PEUGEOT
VEHICLE FAMILY    807
SILHOUETTE    FAMILY SALOON
TRIM LEVEL    MEDIUM MEDIUM
ENGINE    INJECTION EW10J4
TRANSMISSION    BVM5
PAINT TYPE    METALLIC PAINTWORK
BODY COLOUR    KCV - PAINT WHITE GOLD
INTERIOR TRIM TYPE    DANDY "JK" CHAIN AND WEB
UPHOLSTERY COLOUR    "FT"
GEARBOX (CHARACTERISTICS)    BE4 J MANUAL GEARBOX
ENGINE (TYPE)    EW/DW
OTHER BADGE    WITHOUT FULLER BADGE
BADGE    SR

Vehicle characteristics
TRIM LEVEL    MEDIUM MEDIUM
PAINT TYPE    METALLIC PAINTWORK
BODY COLOUR    KCV - PAINT WHITE GOLD
INTERIOR TRIM TYPE    DANDY "JK" CHAIN AND WEB
UPHOLSTERY COLOUR    "FT"
GEARBOX (CHARACTERISTICS)    BE4 J MANUAL GEARBOX
STEERING    VARIABLE POWER STEERING
SPEEDOMETER DRIVE    TACHO TORQUE 18X14

Fuel supply-Engine
ENGINE    INJECTION EW10J4
DIESEL FILTER WATER DETECTOR    WITHOUT DIESEL FILTER WATER DETECTOR
FUEL    LEAD FREE PETROL
EMISSIONS STANDARD (ENGINE)    EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)
ENGINE (TYPE)    EW/DW
OIL COOLER    MNTG WATER/OIL EXCHANGER ON ENGINE
VEHICLE EMISSIONS STANDARD (TYPE APPROVAL)    L5 TAX INCENTIVE DEPOLLUTION (HOMOLOGATION)
COOLING MOTOR    18V14 RADIATOR
CRANKCASE GAS CIRCUIT HEATING    WITH HEATER CASING GAS CIRCUIT
VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION    IFL5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLL (TAX INCENTIVE)
PARTICLE FILTER    WITHOUT PARTICLE FILTER
FAN    1 350W 3-SPEED FAN
FUEL VAPOUR RETRIEVAL    CONTROLLED PETROL VAPOUR RECUPERATION
INJECTION ASSOCIATED VARIANT    MOUNTING MAGNETI MARELLI
TANK FILTER    RESERVOIR FILTER INTERIOR
THROTTLE HOUSING (ENGINE INLET AIR CIRCUIT)    MOTORISED THROTTLE BODY (ENG AIR INTAKE)

Gearbox Transmission
TRANSMISSION    BVM5
GEARBOX (CHARACTERISTICS)    BE4 J MANUAL GEARBOX
FINAL DRIVE RATIO    REAR AXLE HYPOID GEARSET 14 X 62
SPEEDOMETER DRIVE    TACHO TORQUE 18X14
WHEEL STYLE    OPTIMIZED WHEEL
GEARBOX TYPE (TYPE APPROVAL)    GEARBOX BE4/5 J TYPE
TYRE (SIZE, TYPE)    215/65 R15 H NON REINFORCED TYRE
WHEELS FITTED    6,5" RIM ROAD WHEELS
WHEEL (TYPE)    STEEL WHEELS
INFLATION PRESSURE LOSS INDICATOR    WITHOUT TYRE DEFLATION INDICATOR
GEARBOX TYPE    GEARBOX BE4R

Suspension-Steering-Brakes
ABS    WITH ABS BRAKES
STEERING    VARIABLE POWER STEERING
DYNAMIC STABILITY CONTROL SYSTEM    WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM

Body fittings
TOWBAR    WITHOUT TOWBAR
AERIAL    AERIAL INTEGRATED IN QUARTER PANEL
WHEEL EMBELLISHER (STYLE)    ADAGIO STYLE 9-HOLES 15 INCHES
TINTED WINDOW    GREEN GLASS
SILL ILLUMINATION LAMP    REFLECTIVE DOOR SILL LIGHTING
EXT. REARVIEW MIRROR COMP. FUNCTION    EXT MIRROR MANUAL-FOLD BACK
WINDSCREEN WIPER    FRONT WIPER BLADE W/O RAIN SENSOR
HEADLAMP WIPER    HEADLAMP WASHWIPE
FRONT PANEL BLANK    PLUG FRONT FACADE
LUGGAGE RACK    WITHOUT ROOF BARS
FRONT FOGLAMP    FRONT FOG LIGHTS
EXTERIOR REAR VIEW MIRROR (DRIVER SIDE)    HT EXT RRVW MIRROR EL INT CONTR
SPARE WHEEL    STANDARD SPARE WHEEL
SUN ROOF    FIXED ROOF
BUMPER TRIM    DYED BUMPER STRIP
GLASS (APPEARANCE)    TINTED + OVER-TINTED REAR
REAR QUARTER WINDOW (TYPE)    PIVOTING REAR QTR GLASS
WINDOW (TYPE)    NON ATHERMAL WINDSCREEN

Interior fittings
INTERIOR TRIM TYPE    DANDY "JK" CHAIN AND WEB
ANTI-THEFT ALARM    WITHOUT THEFT PROTECTION ALARM
REAR HEAD RESTRAINT    REMOVABLE AND ADJUSTABLE REAR HEAD REST
REAR SEAT    3 PLACES SEPARATE REAR SEATS
SUPPLEMENTARY SEAT    WITHOUT SUPPLEMENTARY SEAT POSITN
LUGGAGE COVER    WITHOUT LUGGAGE COVER
FRONT SEATBELT    RETRACTOR ALARM DRIVER + PASS S/BELT
CLIMATE (AMBIENT TEMP)    VERY COLD COUNTRIES
SPEED GRADUATIONS    GRADUATION KMS/H
GRAB HANDLES    FRONT + REAR + ADDITIONAL HANDLES + HOOKS
DRIVING POSITION    LEFT HAND DRIVE
ADDITIONAL HEATING    WITHOUT ADDITIONNAL HEATING
DASHBOARD EQUIPMENT    DASHBOARD WITH GRAINED HEAT COV
MISC. INT. LAMPS    REAR CEILING LIGHT WITHOUT SPOTLIGHT
WORK TABLE    WITHOUT WORK TABLE
INSTRUMENT PANEL (CHARACTERISTICS)    3 DIALS
ADDITIONAL BLOWER    WITHOUT ADDITIONAL PULSE
SIDE DOOR CONTROL MECHANISM    NON-MOTORIZED, MANUAL LOCKING SIDE DOOR
SCREENING (BLIND, SIDE SUNBLIND, SUNROOF)    WITHOUT REAR BLIND
DRIVER SEAT CONTROL    DRIVERS FRT SEAT MANUAL CNTROL
FRONT PASSENGER SEAT CONTROL    PASSENGER FRT SEAT MANUAL CNTR
DRIVER SEAT ADJUSTMENT    RECLINING DRIVER’S SEAT BACK
FRONT PASSENGER SEAT ADJUSTMENT    PASSENGER TILTING BACK
FRONT SEAT ARMREST    ASSEMBLY WITHOUT FRONT ELBOW REST
COMPACT DISC    WITHOUT COMPACT DISC
SATELLITE NAVIGATION SYSTEM    WITHOUT NAVIGATION SYSTEM
HEADLAMP BULBS    HALOGEN BULB
REAR WINDOW LIFT    MAN CTRL REAR WINDOW LIFTER
DRIVER’S WINDOW LIFT    SEQUENTIAL DRIVER’S ELECTRIC WINDOW
PASSENGER’S WINDOW LIFT    SEQUEN CONTROL PASSENG FRONT WINDOW LIFTER
DISPLAY    DISPLAY (RADIO+CLOCK AND OR TEMP, CD)
COURTESY MIRROR    DRIVER+PASSENGER WITHOUT LIGHTING
HEATING ELEMENT    HEATED SEAT
FRONT LATERAL AIRBAG    SINGLE FRONT SIDE AIRBAG
PASSENGER AIRBAG    PASSENGER AIRBAG
HEATING DUCT    FRONT HEATING DUCT
HEADLAMP HEIGHT ADJUSTER    REMOTE MANUAL HEADLAMP ADJUSTMENT
RADIO RECEIVER    "RD3" RDS COMPACT DISC AUDIO SYSTEM
REFRIGERATION    AUTOMATIC AIR CONDITIONING
CRUISE CONTROL    WITHOUT SPEED CONTROL
DRIVER’S SEAT HEIGHT CONTROL    PARALLEL DRV HEIGHT ADJ
INTERIOR REAR VIEW MIRROR    DAY -NIGHT INNER REAR MIRROR
STORAGE (OTHERS)    GLASSES CASE + BINS + DRAWER ROW 3
LOAD SPACE STORAGE    W/O BOOT TIDY
CARPET    F620 TWISTED CARPET
INTERIOR PROTECTION    W/O PROTECTING NET
SWITCH    ELECTRONIC ANTI-THEFT KEY
OBSTACLE DETECTION SYSTEM    WITHOUT OBSTACLE DETECTOR
LATERAL BLINDS    WITHOUT SIDE BLINDS
INFLATION PRESSURE LOSS INDICATOR    WITHOUT TYRE DEFLATION INDICATOR
EQUALISER AMPLIFIER    WITHOUT EQUALISER AMPLIFIER
LOCKING CONTROL    SIMPLE CENTRAL LOCKING
REAR QUARTER WINDOW (TYPE)    PIVOTING REAR QTR GLASS
WINDOW (TYPE)    NON ATHERMAL WINDSCREEN
STEERING WHEEL    RUBBER STEERING WHEEL
STORAGE SPACE LOCKS    LOCKING GLOVEBOX
FAN    1 350W 3-SPEED FAN
RADIO-INFORMATION-COMMUNICATION PACK    RADIO CD / INFO 2
DRIVER’S KNEE AIRBAG    WITHOUT DRIVER’S KNEE AIRBAG
REAR VIDEO SCREEN    WITHOUT REAR VIDEO SCREEN
CHILD OBSERVATION INTERIOR MIRROR    INTERIOR CHILD MONITORING MIRROR

Electrical
ALTERNATOR    ALTERNATEUR CLASSE 8+
BATTERY    BATTERY L2 400
STARTER MOTOR    STARTER MOTOR CL 4
SPECIAL LIGHTING    DAYLIGHT RUNNING LIGHTS
MISC. INT. LAMPS    REAR CEILING LIGHT WITHOUT SPOTLIGHT
SILL ILLUMINATION LAMP    REFLECTIVE DOOR SILL LIGHTING
EXT. REARVIEW MIRROR COMP. FUNCTION    EXT MIRROR MANUAL-FOLD BACK
HEADLAMP BULBS    HALOGEN BULB
MULTIPLEXING    MULTIPLEXING ASSEMBLY CAN VAN
FRONT FOGLAMP    FRONT FOG LIGHTS
HEADLAMP HEIGHT ADJUSTER    REMOTE MANUAL HEADLAMP ADJUSTMENT
Component manufacturers
INJECTION ASSOCIATED VARIANT    MOUNTING MAGNETI MARELLI

Miscellaneous
SPECIAL SPECIFICATION    STANDARD
ATMOSPHERIC CONDITIONS    NORMAL ATMOSPHERE
DRIVING POSITION    LEFT HAND DRIVE
VIN PLATE    EUROPEAN UNION CONSTRUCTOR’S PLATE + NRE
RADIO HEADPHONE SOCKET    WITHOUT ACCESSORIES SOCKET
SET OF KEYS    1 HF PLIP KEY + 1 SINGLE MAIN KEY
COUNTRY ADAPTATION    WITHOUT ADAPTATION COUNTRY

Lisätään vielä tähän havainto, jonka tein PP2000:lla: Jostakin lokeista löytyi epäilyttäviä rivejä, nimittäin kilometrilukemat ja päivämäärät kasvoivat loogisesti jonnekin 260 tkm tienoille asti, josta ajokilometrit hyppäsivätkin takaisin jonnekin vajaaseen 200 tkm:iin. Pitäisikö tästä päätellä, että mittaria on ruuvattu esim. myyntiä varten siten, että saadaan mukavasti alle 200 tuhatta ajettu pirssi... Tulin nollanneeksi tuon lokin (kun en varsinaisesti tiennyt mitä olin tekemässä :P) ja uudestaan noihin tietoihin ei taida enää päästä käsiksi...
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015, 19:48:18, kirjoittanut dneproshin »

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #14 : 27.05.2015, 21:41:56 »
9.3.2014. Pesupuuhissa (myös väyrynen huuhdeltu puhtaaksi)


12.4.2014, 214852 km. Öljyn ja suodattimen vaihto. Takalasinpyyhkijän moottori poistettu. 24.90 e.


Motonet:
Motox Fullsynth 5W-40 (4 e/l eli n. 16 e)
15-0153 Öljynsuodin PSA Purflux (LS867B) 7.90 e

Takalasin pyyhkijän moottori sai lähteä, akselin tilalle leikkasin lasten muoviliukurista tulpan ja liimasin Bilteman korikitillä ("Korin tiivisteaine") paikoilleen. Harmillisesti naarmuuntunut tuo takalasi, toki haitta on lähinnä kosmeettinen:


16.4.2014, Mudassa rypemistä.






On se nyt kumma kun meinaa omalle pihalleen jäädä kiinni ja melkein tasaiselle vielä. Pikkasen oli päässyt piha pehmeäksi. Auton sain hillittömällä sutimisella tuonne metsän rajalle, jossa onneksi tuli vastaan laho kanto, josta sai sen verran vauhtia että pääsi kovalle maalle taas. Takapenkiltä kuului vain lasten iloisia kommentteja "Nyt jäätiin kiinni" ja "Nyt ollaan vinossa"  ;D Nykyään tuossa kohdassa on kivimursketta, ei pitäisi toistua enää tuon tilanteen.

1.6.2014, 216500 km. Pakoputken paikkausta. 6.49 e.

Patenttikorjaus katsastusta varten:






Biltema 98-012: "Liitosputki 100 x 50 x 54,5", 6.49e

(Autossa on melko mahtava maavara, puuhastelin pakoputkiremontin ilman auton nostamista millään tavalla...)

2.6.2014, 216500 km. Katsastus. 55 e.

Läpi meni ilman huomautuksia, katsastuksen suoritti Autokatsastus Lappeenranta Oy, Paalukatu 8.
Bensa pakokaasumittaus 15 e
OBD 10 e
Määräaikaiskatsastus netistä varattu 30 e

10.7.2014, 217308 km. Öljynlisäys. 2 e.

Näyttää siltä, että auto syö hieman öljyä, lisäsin puolisen litraa. Tilannetta seurataan ja palaan aiheeseen myöhemmin...

19.10.2014, 219673 km. Talvirenkaat ja lisää öljyä. 189+2 e.





Euromaster LPR: BFGoodrich G-Force Stud 205/65 R15 94Q, 2 kpl asennettuna irtopyörille.
Öljyä taas puolisen litraa. Öljynkulutus tässä vaiheessa n. 0.5 l / 2000 km.

25.10.2014, 220056 km. Sekoilua moniurahihnan kanssa. 14.24 e

Vanha Contitech 6PK1705, ei tietoa ajomäärästä:


Tilalle Gates 6PK1708 (Topautoosat 14.24 e):


Jakopää pitää apulaitehihnan vaihdon jälkeenkin ikävää valitusta... Jakohihnan kiristin oli syypää, liian kireällä:


9.11.2014, 220221 km. Jakohihnan vaihto ym. puuhastelua. 351.31 e.

Projektikertomus: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=71543



Ebay:
Laser Timing Tools sarja numero 4330. Kotiin kuljetettuna 129,01 euroa

Motonet:
Jakohihnasarja+vesipumppu 25-9521 159,90 (kuvassa, Gates tuotenumero KP15528XS)
ZeroPropylen pakkasneste 3l 60-9843 19,90 x2
Akkuvesi 5l kanisteri 60-5724 3,90 x2
Holts jäähdyttimen puhdistus 60-2913 5,90
Kulmakiristys astemitta 76-5010 8,90

Yhteensä 351.31 e.

Samalla huohottimen eristys (saunapefletistä on moneen käyttöön...):




Jos vaikka ei jäätyis enää (onneksi oli varoventtiilillä varustettu öljykorkki, ei tullu stefat pihalle mutta ykkösen tulppa ja jakopää saivat vähän ylimääräistä öljykylpyä...):




17.11.2014. Avaimeen käy CR1620-nappiparisto.


24.11.2014, 220500 km. Takajarrut tulivat tiensä päähän. 239.16 e

Auto ei enää tykännyt liikkua taaksepäin. Onneksi oli osat hommattuna valmiiksi, senkun löi paikoilleen... (Mitä nyt vähän piti ruuveja herkistellä että sai auki...):








Topautoosat:
2119111 Jarrusatula 72.23 e
2119112 Jarrusatula 72.23 e

Motonet:
22-5927 Jarrulevy P807 taakse (Brembot tuli tällä kertaa, se on ihan ok merkki) 2 kpl 63.80 e
22-1790 Bosch-takajarrupalat 27.90 e
Jarrunestettä puolisen litraa n. 3 e.

Takapyörän laakerit pyörivät hieman takeltaen, pitää taas alkaa tutkia mistä saisi halvalla hyvän valmistajan osat...
Lisäilmapumppu on vaiennut jo aikoja sitten lopullisesti. Eipä sinänsä haittaa, aika harvakseltaan näyttäisi "Antipollution fault":ia herjaavan, tähän mennessä vasta kaksi kertaa (tässä muutaman kuukauden aikana). Annan olla tuollaisenaan ja nollailen vaan vikakoodeja sitä mukaa kun niitä tuosta tulee...