Kirjoittaja Aihe: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio  (Luettu 14450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 979
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #105 : 31.07.2016, 12:26:58 »
Samat hihnat ne taitaa autoissa pyöriä valmistusmaasta riippumatta. Esimerkiksi jos ostat motonetistä vaikkapa contitechin hihnan niin eipä sitä yleensä ole tehty varsinaisesti millekkään automerkille, vaan hihnan pituuden mukaan sopivuus sitten useaan eri autoon, näin ainakin tarvikehihnoissa. Itse olen suosinut gatesin hihnoja ja apulaitehihnan olen autoihini vaihtanut aina jakohihnan vaihdon yhteydessä, aina nuo apulaitehihnat ovat minulla sen noin 4v/ noin 100tkm kestäneet.
Nykyiset: 508 RXH HYbrid4 17’, 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 943
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #106 : 31.07.2016, 12:45:24 »
Ja kun tästä taas tulee vääntö (popparit mikroon valmiiksi ;D ) niin kysytään nyt vielä, että miten ne hihnat saksalaisissa on niin paljon parempia? Onko eri valmistajat, käytetäänkö laadukkaampaa materiaalia vai mistä tuo ero taas tulee, valmistusmaasta?

Saksalainen hihna kestää saksalaisessa autossa pidempään kuin saksalainen hihna ranskalaisessa autossa. Lähinnä koska saksalaisessa autossa sama hihna on kalliimpi koska se on käynyt manaajalla pahojen henkien poistossa tai [lisää tähän oma uskomus tai satu miksi premium-autojen osat kestää pidempään] .
Peugeot RCZ HDI FAP

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #107 : 31.07.2016, 13:22:38 »
Kyllä tuo remmi aika mutkalla on tuossa mainitussa väyrysessäkin:



Taidan vain kokeilla erimerkkisiä hihnoja ja katellaan sit mikä kestää.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 326
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #108 : 31.07.2016, 21:10:00 »
dneproshin, onhan tossa "pullassa" moottorin alapuolinen suoja paikoillaan? Ja oikean renkaan sisälokasuoja kokonaisena (olettaen, että tämä suojaa apulaitehihnan puoleista koneen päätä)?  Toinen mikä voisi aiheuttaa rispaantumista hihnaan on jokin kulunut hihnapyörä.

Itse en ole yhteenkään autooni koskaan joutunut vaihtamaan moniurahihnaa muuta kuin jakopään vaihdon yhteydessä. Tuolloinkin olisi vanhan hihnan voinut laittaa paikoilleen, mutta kuten aikaisemmin mainitsin, niin kustannus on sen verran pieni, että tuokin on samalla uusittu. Mutta kepeästi on 100tkm vähintään moniurahihnoilla voinut päästellä eikä mitään rispaantumista ole ollut havaittavissa.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #109 : 31.07.2016, 22:38:47 »
Ei ole ikinä ollut alasuojaa, mitä olen ihmetellyt kyllä. Olen sellaisen ostanutkin jo, mutta en ole saanut aikaiseksi asentaa. Uuden remmin myötä täytyy laittaakin alasuoja vihdoin paikoilleen ja tarkistaa pyörät. Kaikki sisälokasuojat ovat kyllä olleet paikoillaan koko ajan.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #110 : 01.08.2016, 11:47:03 »
Jatketaan sivujuonnetta...

Onkohan apulaitehihnan kiristimien kanssa miten ollut ongelmia ko. moottorin kanssa, kun tällainen tiedote on Sitrosen sivuilla.

"Citroen C5 2,0 16V (EW10J4) moottoreissa on tapahtunut useita moottorivaurioita, kun laturin hihnan kiristin ja ohjainrulla pettävät ja suistavat hihnan jakopään sekaan. Jakopää on suojattu ja näin ei pitäisi teoriassa tapahtua, mutta käytännössä joskus tapahtuu.

Jakopääremontin yhteydessä kannattaa vaihtaa myös laturin hihna, sekä sen kiristin ja ohjainrulla. Kuvassa alla osat numerot 5 ja 6 ovat laturin rullat.
C5 laturin hihna + rullasarjan hinta on 83,00 Eur (03.2009)."

lähde: http://www.sitronen.fi/tiedotteet.php
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 409
  • Jotenkuten
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #111 : 02.08.2016, 08:47:33 »
Samanlaista kiristäjää on myös monella muulla merkillä käytössä, eihän toi sen erikoisempi ole ajan oloon kuluu ja tarvii uusia. Tietysti kuluu nopeammin jos pääsee pölyä ja muuta likaa väleihin, muoviosat kuluu ja rullan kallistelu ajaa remmin minne sattuu. Voisihan rakenne parempikin olla.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 506
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #112 : 03.08.2016, 21:35:38 »
Gatesia usein kehutaan, sellainen minulla on jakoremminä. Osaatteko sanoa minkä merkkisiä nuo teidän hyvin kestäneet moniurahihnat olivat?

Taidan vain kokeilla erimerkkisiä hihnoja ja katellaan sit mikä kestää.

Ainakin viimeksi ostamani alkuperäinen Peugeotin jakohihna oli Dayco, ja muistelisin, että myös joskus merkkiliikkeestä ostamani apulaitehihna olisi ollut Dayco. Voithan kokeilla sellaistakin.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #113 : 04.08.2016, 20:03:52 »
Mielenkiintoista... Daycon remmin saisi esim topautoosat.fi:stä 11.95 e, merkkiliikkeen hinta sen 34 euroa.  :o

tmex

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 103
  • 307 harrastelupohjalta
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #114 : 05.08.2016, 00:17:52 »
Meillä AD ketjusta tullut apulaitehihna on uusittu korjaamon takuuseen kahdesti.tu5jp4 moottori on kyseessä. Apulaitehihna on lähtenyt aina luistamaan ja on sitten "palanut", kaikenlaisella sekundalla sitä ihmistä kiusataankin. AD ketjulta olisi pitänyt vaatia alkup. hihnan asentamista.
VW:llä ajellaan, työolosuhteiden pakosta

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #115 : 20.09.2016, 19:08:11 »
Tilasin keskivaimentimen (1717 Q8) Auto-Sunilta eli paikallisesta monimerkkitalosta, Citroen-osastolta. Pitää käydä hakemassa kun ehtii. Hintaa sillä olisi n. 170 euroa, eli huomattavasti enemmän kuin mitä Peugeot'n varaosahinnasto näytti (115 e). Paikallinen pösöliike (Auto-Eekoo LPR) on kyllä sen sortin pulju, että milloin tahansa maksan tuollaisen erotuksen silmää räpäyttämättä, jos voin välttyä ko. liikkeen "palvelulta".

Sitten tuollaisia tilaukseen kun oli vihdoin taas ilmainen toimitus Mister-Autolla:



Hinnat tuntuivat sen verran edukkailta, että klikkailin varsin vapautuneesti kaikennäköistä osaa, varsinaisesti tarvetta ei ole vielä moniurahihnaa lukuunottamatta millekään noista ::)

Ja vielä alvadilta laitoin tulemaan tuommoiset:



Täytyy koittaa laitella pösö ajokuntoon ennen loskakelejä, ei tarvitse marinoida suolassa Väyrystä kun se ei sitä kestä... Tämä "rapea ranskalainen muovipaatti" saa seilata talven tuiskuissa sen suurempaa sääliä tuntematta.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #116 : 26.10.2016, 09:43:36 »
23.10.2016, 242070 km. Jäähdytysnesteet, sisälokarit, sisäilman suodatin, moniurahihna, putken korjausta. 113.12e

Mister-autolta:
Suodatin, sisäilma BOLK BOL-B031554 9.09e
Moniurahihna GATES 6PK1708 10.29e

Alvadilta:
AL231261 plastic inner fender 10.21e
AL231262 plastic inner fender 10.21e
Rahti 26.76e

Motonetista:
13-9999 Pakoputken yleisripustin 38-51mm 5.90e
60-8183 Motox öljyvuodonesto 250ml 6.90e
60-8181 Motox jäähdyttimen puhdistusaine 250ml 4.90e
ZeroPropylen-pakkasnestettä 4l x 6.63e/l = 26.52e
Akkuvettä 3l x 0.78e/l = 2.34e

Tuollainen tailpipe hangeri:



Korjataan myöhemmin kunnolla...

Monsteri alkaa pikku hiljaa kasautua:



Laadukas Gates (aiemmin taisin moittia Boschia, mutta muistin väärin...):





Tilalle meni täsmälleen samanlainen, katotaan kestääkö pitempään kuin 20 tkm:



Gates on myös jakoremminä, nopea tarkistus ja hyvältä näyttää:



Uusi sisäilmasuodatin paikoilleen, Bölkin rasiassa on näppärästi asennusohjekin:



Alvadin sisälokarit sopivat paikoilleen, mitä nyt vähän joutui vääntelemään kun ei reiät olleet ihan täsmälleen oikeissa paikoissa:



Joutuu vielä parantelemaan kiinnitystä, mutta kyllä nuo nyt kyydissä kestävät... Jäähdytysjärjestelmään laitoin pesuaineen sisään, käyttelin lämpimäksi ja sitten järjestelmä tyhjäksi. Hyvän aikaa sai ilmailla ennenkuin uudet nesteet suostuivat valumaan sisään, siellä ne nyt kuitenkin on. Samoin kuin öljyjen seassa vuodonestoaine, katotaan vaikuttaako mihinkään.

Sittenpä loputkin osat kiinni autoon, liikennekäyttöön otto, 80 kilsaa ajoa ja taas on kaksi auton kaltaista kapistusta pihassa:



25.10.2016, 242254 km. Talvirenkaat alle.



Varmaan kaikille suurena yllätyksenä tulee, että Champiro VP1 on M+S-merkinnästään huolimatta todella liukas rengas talvella. Laitoin nastat alle. (Galaxy S4 Minin yökuvauksella tulee näköjään lähes taiteellisia kuvia.)

Tuollaiset kävin hakemassa:



Eivät ehtineet remonttitaukoon, onneksi nyt paikoillaan olevat osat vielä pitävät nesteet sisällä. Kuvan vesiletkussa on tiivisterengas ja kiristinkin valmiina, mukavaa. Otin varmuuden vuoksi tuon 5 euron irrallisen tiivisteen, joka tosin on ihan erilainen kuin letkussa paikoillaan oleva.  ???

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #117 : 26.10.2016, 11:22:10 »
Hyvää kertomusta  8) 

Just katsoin ykkössivulta että oli melkein samanlainen kuva tuosta apulaitehihnasta, melko täsmälleen 2v sitten otettu. Ei tosiaan hirveän pitkään kestänyt jos 2v/20tkm.

Vissiin jossain idässä päin (noin paljon lunta ja AutoSuni kuulostaa myös tutulta)? Eilen näin vaimon sisarelta kuvia, jossa olivat Imatralle tehneet lumiukkoja lasten kanssa.
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #118 : 26.10.2016, 17:03:16 »
Auto-Suni Lappeenranta on tosiaan paikallinen monimerkkitalo, sieltä olen käynyt Citikan tiskiltä pösön varaosia hakemassa.

Toisella foorumilla parjattiin Gatesin nykylaatua, kuulemma parin vuoden sisällä tullut useampia yo. kuvassa olevan näköisiä remmejä vastaan. Boschin moniurahihna oli hetken aikaa tässä välissä, mutta piti vaihtaa pois kun piti kamalaa kiljuntaa. Seuraavaksi sitten jotain muuta merkkiä kokeiltava... Hirveän kiva olisi jos joku vähän kestävämpi löytyisi, ei tarvitsisi rystyset verillä ahtaaseen paikkaan olla jatkuvasti vaihtelevassa mokomaa remmiä.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 409
  • Jotenkuten
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #119 : 26.10.2016, 18:45:53 »
Dayco expertissä ollut en ole varma ainakin 80tkm kiertänyt on ihan ok.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82