Kirjoittaja Aihe: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio  (Luettu 7776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 170
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #165 : 24.07.2018, 13:35:55 »
Ei hätää, minulla napsahtaa Grand Scenicissä bensamittari nollaan 60 vai 55km jäljellä olon jälkeen. Sepä kuumottaa sopivasti se :) Siitä kun lähdet tankkaamaan, saat 60 litran tankkiin liki 60 litraa ainetta  ;D
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 178
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #166 : 03.09.2018, 18:23:42 »
Jotain uutta ja kiiltävää ruuvailin autoon:



Kyseessä siis Aeromotorsilta Magneti Marellin tuote 714025510801 hintaan 68,28 + toimitus kympin pakettiautomaattiin. Reilun viikon kesti toimitus.



(Ei nyt mennä tarkemmin siihen miksi tuo vanha lyhty meni rikki... :P)

Uudessa lampussa Magneti Marellia oli nähtävästi vain pakkaus, itse osassa luki "Axo scintex 2551", kuten vanhassa lyhdyssäkin. Vaihto on helppo, umpio on kiinni kahdella isolla sormimutterilla, joihin ulottui jopa meikäläisen kourilla helposti, vaikka ne eivät varsinaisesti esillä olekaan. Polttimon vaihtoa vartenhan näissä joutuu myös takaumpiot päästämään irti, siksi ovat helposti irroitettavaksi suunnitellut.

Laitetaanko veikkaus pystyyn, paljonko service box näyttää hinnaksi takalyhdylle?

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 178
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #167 : 12.12.2018, 20:15:53 »
Mittarissa on tänään 271365 kilometriä, vaihdoin öljyt ja suodattimen. Edellisestä vaihdosta vierähtikin rapiat 11 kuukautta ja 14 tkm, eli poikkeuksellisen paljon on tänä vuonna ajettu pensarosvolla. Ja poikkeuksellisen pitkäksi venähti öljynvaihtoväli. Suodattimeksi olen noita Purfluxin kahta eri mallia (LS923 ja LS867B) laitellut, mitä nyt milloinkin on kaupasta saanut ostettua. Ja joku PSA:n omalla logolla varustettu sutikin joskus taisi olla... En ole jaksanut noista suodattimista stressata millään tavalla, varmasti riittävän laadukkaita ovat kaikki mainitut, ja ulkoisesti ihan samanlaisia. Joka tapauksessa, letkeästi tämä tilaihme vaan jaksaa kulkea, mitä nyt muutamat pikkuvaivat tuntuvat aina vaan vaivaavan. Öljyvuotoja, kuskin penkkiä, pakoputken vuotoja jne en ole jaksanut laitella kuntoon... Varsin kestävä mylly mielestäni on tämä EW10... Mittaristosta puuttuu 60 tkm, eli ihan kohtalaisestihan tuolla on jo rullailtu menemään.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 793
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #168 : 12.12.2018, 21:04:43 »
Eipä noita xu, ew tai edes es -moottoreita ajamalla hajalle saa. Huonolla huollolla kyllä. Nykyiset bensakoneet kärsivät ties mistä vaivoista mitä ei vielä 15v sitten ei todellakaan olisi voinut uskoa.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 178
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #169 : 21.12.2018, 12:00:56 »
Aika vähillä/halvoilla vaivoilla on menty kyllä, ainakin jos vertaa vaikkapa väyrysmersuuni... Tonni suuttimiin ja toinen laturiin, ihan normijuttuja kun takaluukussa lukee CDI ::)

Kysyinpä huvikseen Fonectalta auton tietoja... Näköjään ensimmäiset neljä vuotta tämä on viettänyt leasingautona Jorvaksessa, haltijana OY L.M. Ericsson AB. Sitten vajaat kaksi kuukautta Vaihtoplussalla myynnissä, jonka jälkeen yksityisellä omistajalla vajaat viisi vuotta. Puolitoista kuukautta Auto-Eekoon (nyk. Autotalo Ripatti) myyntirivissä, ja sitten meidän perheen käytössä - olen tämän auton pitkäaikaisin omistaja tähän mennessä :)

Valitettavasti vaatimustaso on tässä reilun viiden vuoden aikana noussut, joten tämä tulee ennemmin tai myöhemmin vaihtumaan vähän paremmin varusteltuun menopeliin. Vähimmäisvaatimukset ovat tällä hetkellä jotakuinkin seuraavat:
- Automaattivaihteisto
- Ajonvakautusjärjestelmä
- Tasaisen nopeuden säätäjä
- Liukuovet takana
- Webasto /vast kellolla, GSM-ohjaus plussaa
- Ilmastointi, automaattinen tai manuaalinen, kaikki käy
- Bensakone voisi olla järkevämpi meidän kilometreillä... En ymmärrä miksi ei vieläkään ole siirretty vuotuista dieselautoista maksettavaa veroa polttoaineen hintaan, kuten sivistyneissä maissa >:(

Väitän, että itse tulisin edelleen toimeen ilman ilmastointia. Muu perhe luultavasti ei. Noilla spekseilläni kyseeseen tulisi esim. uudempi 807... Harmi kun näissä kaikissa näyttää kuskin penkki olevan täysin lintassa...

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 178
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #170 : 23.12.2018, 22:50:12 »
Kehutaan vielä kuitenkin tätä vähäsen, fiilikset ovat taas hyvät 250 km lenkin jälkeen. Vertailupohjaa ei itsellä kauheasti ole, mutta kyllä tämä saattaa olla mukavin manuaalivaihteinen, jolla olen ajanut. Kytkintuntuma on sellainen pehmeän luotettava, liike on varsin luonteva ja autolla on helppo lähteä liikkeelle. Poljintuntumat pelaavat hyvin yhteen ja kone vetää nöyrästi ja nyykähtämättä maltillisellakin kaasunkäytöllä. Vaihdekepin sijainti on luonteva, mutta liikkeet hieman turhan pitkät. Pykälät loksahtavat paikoilleen purukumimaisen pehmeästi, mutta kuitenkin äärimmäisen luotettavasti, vaihdehuteja ei pääse tulemaan. Voimalinja pelaa lähes kaikissa tilanteissa pumpulimaisen pehmeästi, teräviä nykäyksiä ei synny edes lievästi huolimattomalla kytkimen käytöllä vaihtotilanteissa.

Tehoa on isoon autoon vähänlaisesti, mutta pollet ovat nöyriä työhevosia. Ajaminen on siis helppoa, mutta ei kovin sporttista. Voisi sanoa, että kaikki hallintalaitteet noudattavat samaa pehmeän luotettavaa tuntumaa, kauneusvirheenä lähinnä raskaskäyttöinen ja tunnoton, ahtaasti kuskin penkin ja oven välissä ja turhan alhaalla sijaitseva käsijarrukahva.

Ohjaus on sopiva kompromissi keveyden ja tunnokkuuden välimaastosta, ratin pyörittäminen tuntuu kaikissa tilanteissa luontevalta. Auto kulkee luotisuoraan ilman paimentamista, sivutuuliherkkyyttä ei ole havaittavissa. Huonommissa keleissä tekee mieli ajaa lähinnä kovempaa, loskavallien ylitys ei saa aikaan oikeastaan minkäänlaista levottomuutta autossa tai kuskissa. Peräpää istuu tiessä aina ja kaikissa tilanteissa kuin tauti. Liukkaan kelin auto ilmoittaa keventämällä ohjauksen vastetta ja puskemalla sitä laajemmassa kaaressa, mitä vähemmän kitkaa on käytettävissä. Jos kuski aliarvioi liukkauden määrän, puskee 807 armotta kurvit suoriksi - näihin tilanteisiin ajonvakautusjärjestelmä olisi aivan ehdoton, ilman sitä tulee puskemista välttää viimeiseen asti. Peräluisut eivät ole tämän kanssa mielestäni laskettavissa ongelmaksi, sillä sellaisia ei meinaa saada aikaan edes yrittämällä (käsijarrun käyttöä lukuunottamatta). Kenties jäinen ja urainen tie voisi peräpään heittää vaikeaan luistoon sopivassa tilanteessa?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 033
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #171 : 24.12.2018, 10:27:27 »

Valitettavasti vaatimustaso on tässä reilun viiden vuoden aikana noussut, joten tämä tulee ennemmin tai myöhemmin vaihtumaan vähän paremmin varusteltuun menopeliin. Vähimmäisvaatimukset ovat tällä hetkellä jotakuinkin seuraavat:
- Automaattivaihteisto
- Ajonvakautusjärjestelmä
- Tasaisen nopeuden säätäjä
- Liukuovet takana
- Webasto /vast kellolla, GSM-ohjaus plussaa
- Ilmastointi, automaattinen tai manuaalinen, kaikki käy
- Bensakone voisi olla järkevämpi meidän kilometreillä... En ymmärrä miksi ei vieläkään ole siirretty vuotuista dieselautoista maksettavaa veroa polttoaineen hintaan, kuten sivistyneissä maissa >:(

Väitän, että itse tulisin edelleen toimeen ilman ilmastointia. Muu perhe luultavasti ei. Noilla spekseilläni kyseeseen tulisi esim. uudempi 807... Harmi kun näissä kaikissa näyttää kuskin penkki olevan täysin lintassa...

Hyvä ostaa samanlainen, jos miellyttää ja saa uuden auton tunteen varustelusta.
Istuimeen uusi foami tuolta tai kokonainen brittipenkki apukuljettajan puolelta.

https://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-807-2002-2008-Seat-Cushion-Foam-Foam-Padding-Seating-Foam-Sitzker/142706737344?fits=Car+Make%3APeugeot%7CModel%3A807&hash=item2139fc00c0:g:RekAAOSw00tall-~

Tuollainen Pulmanni alle, siihen kaasukonversio ja V6 hyrräisi hienosti kera automaatin ja muidenkin herkkujen...


Rouge red sopii hyvin, makuasia.

https://www.nettiauto.com/peugeot/807/9859901

Kaikilla namuilla Saksasta (ilman moottoria), huomio mittaristoon, joka on tyylikäs.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271297069&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=19300&makeModelVariant1.modelId=24&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=e44bbd04-dde5-4309-be90-238bb9fa86fc

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271365204&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=19300&makeModelVariant1.modelId=24&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=2bb7366d-5c18-c17b-de31-a43c9dfbe0cc
« Viimeksi muokattu: 24.12.2018, 10:31:39, kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pjotrthegreat

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #172 : 03.01.2019, 13:37:28 »
Eiköhän tämä juhannusheila ole tykännyt tästä liepeiden alle kurkkimisesta. ;)

Onhan noi takajarrut sen näköiset (vanhat) että tarpeeseen tuli vaihdos! 5/5 etutolppien yläpään ruosteiden poistolle/käsittelylle. Kyllä toi kummasti pitää aisoissa hapettumista kun vanhat synnit poistaa ja mikä olisikaan parempi hetki tehdä tämä kuin juuri nyt. Ja tuo, että käytit soft-lukitetta, erinomainen valinta. Olen joskus tapellut vastaavien osien kanssa, kun on käytetty kovaa lukitetta. :P Ne aukesivat vasta kun veti sisemmän raidetangon pään kuulan koolauksensa ulkokehään kiinni kemppiliimalla, otti 2 kpl metrisiä putkipihtejä, piti toisilla vastaan kiinni ja toisilla väänsi aukipäin. Huh. Suosittelen rasvaamaan noi TRW nivelet. TRW:t on pääasiassa hyvää tavaraa, mutta nekään eivät pilalle mene kun rasvaa laittaaa joukkoon.

Ai niin, aurauksesta, mä olen paininut välillä samoissa murheissa - miten sen saisi kohdalleen niin että se olisi ok. Olen käyttänyt mm. kierretankoa mittaamiseen ja kun on omasta mielestä ollut ok/hyvä mittojen ja ajotuntuman puolesta, on saanut pehmeitä hymyjä ammattimaiselta aurauksen suuntaajalta. ;D

Mutta aina se on hyvä ollut sinne ammattilaisen suuntaukseen ajaa auto. Ennen mitat kun ovat olleet välysten jne syiden takia aina pielessä. Ja jälkeen mittoja en koskaan ole tullut mitanneeksi.

Laservatupassi (näitä saa puuilosta 7€ hinnalla) kiinni puolimetriseen alumiinivatupassiin jesarilla.

Auto maahan, ratti suoraan ja vatupassi viritelmä vannetta vasten. Katsoo edestä ja takaa mihin vatupassi osoittaa - mittaa välit.

Säätää ensin vaikka niin että haritusta tasan nolla (eli välimitta vatupassin osoittaessa pisteillä sama edessä kuin taaksepäin osoittaessa).

Sen jälkeen homma paperille, tässähän tarvitaan hiukan matikkapäätä että osaa laskea kulmat ja loppusäätö. Pääasia että
etuvetoisessa tulee pikkisen haritukselle.

Tuolla tapaa on ajeltu aika monet kilometrit jo ja renkaat kuluu tasaisesti.

Joutuuhan siinä vähän jumppaamaan, mutta jos viikonloppuna tekee remppaa ja maanantaina pitäis töihin päästä niin noin se onnistuu.

pjotrthegreat

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #173 : 03.01.2019, 13:46:12 »
Talvivarustelu jatkuu...





On melko hankalaa kun ei voi autoa jättää tyhjäkäynnille itsekseen, kun käkkäri jumittaa päälle jos sitä käyttää... Nyt mennään sit redneck-patentilla (tässäkin kohtaa) >:( Viitisentoista euroa köyhdyin noista kiiloista ja narusta...

Sen verran tutkin käkkäriä, että satuloiden mekanismit liikkuvat melko herkästi, vaijeri sen sijaan on tukevasti jumissa ainakin toisella puolella. Sen siitä saa kun mokomat vaijerit tekevät lopussa ylöspäin mutkan, pääsee vesi sisään kivasti. Uudet vaijerit olis valmiina, vaihdellaan sitten viimeistään katsastukseen ensi vuoden toukokuussa niin käsijarru toivottavasti toimii edes sen katsastustapahtuman ajan :P

Pissapojan kanssa tappelin äsken varmaan tunnin verran, ei tullut nestettä vänkärin puolelta ollenkaan. Kuskin puolelta tuli nesteet pihalle teippipatentin alta, purin sen pois. Alta löytyi liitoskohta, jonka sain onneksi korjattua. Tässähän on osa letkuista tuollaista kovaa kurttumuovia:



Kumisen kartioadapterin avulla sitten kurttuletkuun liitetään kumiletku, kuvasta selvinnee periaate jotenkin. Ongelma vuotavassa kohdassa oli liian iso kumikartio, jonka korvasin oikean kokoisella. Edellisessä korjausoperaatiossa poistin takalasinpesurin ja siitä jäi pari oikeankokoista kartiota ylimääräiseksi, onneksi tuli säästettyä nekin... Kyllä pitää tehdä tarpeettoman monimutkaisesti asiat...

Ja olihan tuossa vänkärin puolen letku ja suutin vielä jäässäkin, piti purkaa ja käyttää sisällä lämpimässä niin alkoi tulla nestettä. Ulkona -4.9 astetta... Mersun lämmitetty pissapojan letku ja suuttimet ovat ehkä sittenkin ihan hyödyllinen varuste...

Keskikulutus on nyt ollut vajaata 11 litraa sataselle, varsinainen talousihme tämä liiteri ::)

Lisäksi tuossa päivänä eräänä tulin vaihtaneeksi pesoseen toisen takavalon polttimonkin, P21/5W eli "normaali malli". Ei tää onneksi nyt ihan koko ajan polttimoita p*sko niinkuin jotkut pösön mallit kuulemma tekee, tuo oli eka polttimo taakse minkä omistusaikanani vaihdan.

Mitä kautta tuohon pissipojan moottoriin pääsee käteviten käsiksi? (ostin jo uuden, maksoikin melkein 12€ -viikonloppuna pitis vaihtaa).

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 178
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #174 : 03.01.2019, 13:59:58 »
Taitaa onnistua helpoiten puskurin irroittamalla:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=69568.0

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 368
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #175 : 03.01.2019, 18:52:26 »
Laservatupassi (näitä saa puuilosta 7€ hinnalla) kiinni puolimetriseen alumiinivatupassiin jesarilla.

Auto maahan, ratti suoraan ja vatupassi viritelmä vannetta vasten. Katsoo edestä ja takaa mihin vatupassi osoittaa - mittaa välit.

Säätää ensin vaikka niin että haritusta tasan nolla (eli välimitta vatupassin osoittaessa pisteillä sama edessä kuin taaksepäin osoittaessa).

Sen jälkeen homma paperille, tässähän tarvitaan hiukan matikkapäätä että osaa laskea kulmat ja loppusäätö. Pääasia että
etuvetoisessa tulee pikkisen haritukselle.

Tuolla tapaa on ajeltu aika monet kilometrit jo ja renkaat kuluu tasaisesti.

Joutuuhan siinä vähän jumppaamaan, mutta jos viikonloppuna tekee remppaa ja maanantaina pitäis töihin päästä niin noin se onnistuu.
miksi haritukselle?

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 852
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #176 : 03.01.2019, 19:11:35 »
Haritus rauhoittaa sen etupään.

pjotrthegreat

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #177 : 03.01.2019, 19:41:58 »
Haritus rauhoittaa sen etupään.

Käytännössä näin, teoria tässä takana on se että kun etupyörät vetää niin puslat antaa aina hiukan myöten ja renkaat menee
suoraan veto päällä, nehän on vaan toisesta laidasta kiinni ja veto vääntää niitä auraukselle - siksi pitää olla harituksella.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 859
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #178 : 03.01.2019, 19:50:51 »
Harvassa etuvetoisessa on auraukset harituksella, itsellä ainoa auto ollut Citroen BX, jossa näin on ollut.
Vetopito esim. on paras, kun auraus on nollassa.

pjotrthegreat

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #179 : 03.01.2019, 19:55:59 »
Taitaa onnistua helpoiten puskurin irroittamalla:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=69568.0

Herrasiunaa mikä urakka pikku jutun takia, eikö sisälokarin poistamalla onnistuisi? alakautta?