Kirjoittaja Aihe: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio  (Luettu 14452 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #180 : 05.01.2019, 16:41:10 »
Onhan tässäkin aurauksen ohjearvo plussan puolella (eli käsittääkseni aurauksella, ei harituksella), mitä tuota puolentoista vuoden takaista säätölappua kattelin. Etuvetoisten haritukselle säätämisestä olen kyllä kuullut joskus puhuttavan, mutta eipä näin maallikkona tuohon pysty sen enempää kommentoimaan... Luotan säätöpaikkojen ammattitaitoon.

Herrasiunaa mikä urakka pikku jutun takia, eikö sisälokarin poistamalla onnistuisi? alakautta?

Puskurin irroittaminen on ihan pikku juttu, ruuveihin ja kiinnikkeisiin sentään pääsee käsiksi ja ei tarvitse mitään erikoistyökaluja. Mut alappa vaihtamaan CDI-väyrysmersuun starttia, saksalaiset ovat rakentaneet koko auton mokoman osan ympärille! Minulla on ko. operaatio tuossa pihalla menossa, vaihtaisin tuon homman ihan milloin tahansa 807:n etupuskurisulkeisiin :-\

Ja nyt kun rupesin miettimään, niin taitaa tässä EW10-koneessakin startti olla vähän hankalassa paikassa... "Innolla" ensimmäisiä starttiongelmia tässä odottelen :P Johan tuo auto on aika pitkään pelittänytkin taas ilman mitään innovatiivisia haasteita, eli eiköhän tässä kohta pääse jonkin remontin tekoon...

pjotrthegreat

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #181 : 06.01.2019, 20:29:33 »
Aika helposti vaihtui pesurinmoottori vänkärin eturengas irroittamalla ja sisälokasuojaa raottamalla. Jos vaan olis sillä korjaantunut... Onkohan tuolle joku rele jossain...

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #182 : 20.01.2019, 23:20:33 »
"Joku" innokas pakoputkihitsari on kai laittanut liian pitkän pätkän putkea johonkin väliin - takapönttö tykkää vatkata itsensä irti kolisemaan akselin päälle. Jotta ei tarvitsisi koko ajan olla korjailemassa, niin ruuvasinpa kokeeksi vähän ylimääräistä estettä kannatinkumeille, josko alkaisivat kestämään paikoillaan:





Aeromotorsilta tilasin osia, tähän tuli pyyhkijän sulat ja takaluukun kaasujousi. Ihmettelin tuossa eräänä päivänä takaluukun välistä pilkottavaa kirkasta metallitankoa... Selvisi, että lapsilla on ollut tapana sulkea luukku vetämällä pumpusta, joka oli sitten lopulta ottanut itseensä, mennyt mutkalle ja irronnut toisesta päästään. Noh, uusi oli vain 9 euroa, laadukkaaksi tiedetty merkki (Stabilus 240675) ja vieläpä helppo asentaakin.

Pyyhkijän suliksi 807:aan tarjotaan varaosaliikkeissä edelleen ihan mitä sattuu. Pitää olla pesurin suuttimella varustetut ja epäsymmetriset, tässä sulat pyyhkivät eri suunnista. Suositeltava vaihtoehto on vaikkapa tuo:



Aeromotorsilla tuo setti (SWF 116352) maksaa 26 euroa ja paketissa oli ihan samat Valeon pyyhkimet, kuin autossa tähänkin asti on ollut paikoillaan (vaikkakin Bilteman kumiosilla korjattuna). Lyhyesti sanottuna hyvät, kohtuuhintaiset ja helposti paikoilleen sopivat sulat.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #183 : 12.04.2019, 10:44:43 »
Mittarissa 275800, ja matka jatkuu taas...



Uusi Auto-Sunilta ostamani keskivaimennin makasi autotallissa vajaat kolme vuotta, nyt tuli aika sen asentamiselle. Vähän turhan lähelle runkopalkkia tuo meni, mutta ite kun tekee niin lopputulos on mitä sattuu tulemaan... Ei kolise normiajossa kuitenkaan...

Autohan oli hetken aikaa seisonnassa, vanha vaimennin oli sen verran pahan näköisessä kunnossa ettei enää uskaltanut ajella... Ja sopivia piharemonttikelejäkin joutui hetken aikaa odottelemaan.

Katti on oletettavasti alkuperäinen, mitä ilmeisimmin toimii eli saa vielä jatkaa roolissaan:



Takavaimennin on liitetty Bilteman tuotteella 98-012:



Tuon verran syntyi metalliromua:



Takavaimentimesta on ulommainen kerros kuorittu nyt kokonaan pois, montakohan kerrosta siinä on vielä jäljellä...

Koeajolenkillä alkoi käymään kolmella ja antoi perinteiset Antipollution faultin ja Catalytic converter faultin. Vikakoodit katsoin Torque-sovelluksella, löytyi P1340 ja C0000. Kummastakaan en oikein löytänyt vakuuttavaa tietoutta internetistä, mutta näköjään syynä oli nelospytyn eli jakopäätä lähimpänä oleva tulppa:



En ole pessyt konehuonetta tai koko autoa ihan hiljattain, mutta niin vaan tuonne mainitun tulpan syvennykseen vesi löytää tiensä jostakin. Ensiavuksi laitoin tuon tilalle tallista löytämäni vanhan tulpan, onneksi ei tullut heitettyä niitä pois... Kävin viikolla Motonetista uuden sarjan noita Valeon RE13HC-9 -mallisia (hintaan 23,60 euroa), käyn kohta ruuvaamassa ne paikoilleen, jos ulkona ei ala satamaan mitään.

Seisonnan aikanakin jotain pientä tuli tehtyä: Laitoin uudet liukuovien ylemmät vastakappaleet B-pilariin.



Vanhat oli rikki, ja irroittamisen jälkeen vielä enemmän rikki (eli tiukassa istuvat!):



Uudet löytyi aeromotorsilta tuolla varaosanumerolla (904645), hintaa 2,22 euroa kipale. Nyt liukuovien yläosat tiivistyvät taas kunnolla, ja katolta voi taas harjailla lumet ilman että sitä menee penkeille...

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #184 : 14.04.2019, 15:01:00 »
Seuraava vikakohde oli kierroksia mukaileva kitinä apulaitehihnan suunnilta. Poistui onneksi noilla:

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/306692/800620?ajoneuvo=444
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/300568/968624?ajoneuvo=444
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/300551/1037267?ajoneuvo=444

Motonetin mielestä "6x1708"-hihna voi olla näköjään vaikkapa "Meyle 6PK1710". Kiristin ja ohjuri tulivat INA:n paketeissa. Itse ohjurirullassa oli ihan INA:n logo, kiristimessä jostakin syystä Gatesin logo. Itse asiassa täsmälleen samanlainen paketti meni nyt paikoilleen kuin edelliselläkin kerralla. Tosin kiireen vuoksi jouduin maksamaan noista liki tuplahinnan, pitää jatkossa koettaa ennakoida paremmin että ehtii tilailemaan virosta osat...

Kirjanpitoni mukaan nyt käytöstä poistuneet kiristin ja ohjuri olivat pyörineet n. 54 tkm, remmi (Gates) n. 34 tkm. Ihan riittävä suoritus varmaankin tämän auton ajoprofiiliin suhteutettuna.

tmex

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 103
  • 307 harrastelupohjalta
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #185 : 19.04.2019, 10:15:38 »
Aeromotorsilta tulee 307 pösöön hankittua osia. Aeromotorsin chatti ruutu on mukava, saa varmuuden että osa sopii. Eikä tartte juosta motonetissä kun osat tulee koosta riippuen edullisesti lähikaupalle tai suoraan kotiin.
VW:llä ajellaan, työolosuhteiden pakosta

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #186 : 12.05.2019, 15:41:08 »
Aeromotors, Spareto, Alvadi - noista olen tilaillut useasti. Muuten ei mitään huomautettavaa noissa, mutta Aeromotorsin toimitukset ovat välillä todella huonosti pakattu. Autodocilta tilailin myös, mutta nykyisin välttelen sitä. Pari kertaa nimittäin kysymättä vaihtoivat tilaamani osan merkkiä.

Pullan tarina meillä päättyy, uusi auto on jo hankittu. Ensimmäinen versio myynti-ilmoituksesta:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=83782

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #187 : 18.06.2019, 15:47:00 »
Hyllyssä on makoillut uusi bougicordin paketoima puolapaketti ties kuinka kauan, laitoinpa nyt paikoilleen:



Vanhakin toimii ja sen saa auton mukana. Uuden tukivarren laitoin, budjettiratkaisu eli MaxGear:



(Timmi ja halpa on parempi kuin väljä ja kallis). Huohotinputkesta rikkoutunut pätkä pois ja tilalle sekalaisia kumimutkia autotallin hyllystä, eipä tarvitse enää liikennevaloissa kärsiä bensakoneen oksettavan hajuisista huohotuskaasuista:



Katsastukseen, ja läpi meni:



Auto on nyt myös nettiautossa:
https://www.nettiauto.com/peugeot/807/10558863

Hintapyyntöä jouduin vähän nostamaan, ehjää kun ei rikkinäisen hinnalla voi myydä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #188 : 18.06.2019, 21:34:40 »
Toivottavasti pian löytyy oivalle henkilökuljettimelle uusi omistaja. Katsastettukkin vielä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 189
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #189 : 14.09.2019, 14:56:27 »
Auto lähti tänään uudelle omistajalleen, hyvin meillä palvelleena. Positiivinen kuva jäi tämän aikakauden pösöistä, välillä olen huomannut katsovani esim. nettiauton 307-tarjontaa...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #190 : 14.09.2019, 16:00:04 »
Hienoa. Tarkoitan että löysi uuden omistajan...
Nooo, ei ne 307:kaan väärin ole.  ;)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #191 : 15.09.2019, 17:58:11 »
Auto lähti tänään uudelle omistajalleen, hyvin meillä palvelleena. Positiivinen kuva jäi tämän aikakauden pösöistä, välillä olen huomannut katsovani esim. nettiauton 307-tarjontaa...
Onnittelut mutta muista ottaa lääkkeet!
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

tmex

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 103
  • 307 harrastelupohjalta
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #192 : 23.09.2019, 07:14:56 »
Mun piti hommata harrasteluauto. Ratkaisu oli lähempänä kuin huomasinkaan, perheen 315 tkm ajettu 307 oli lähdössä paaliin mutta juniori pelasti sen. Puuhaa olisi vesipumpun pienen vuodon kanssa, mutta poika ajaa ko autolla niin ei ole kerinnyt.
VW:llä ajellaan, työolosuhteiden pakosta