Kirjoittaja Aihe: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio  (Luettu 5925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 250
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #30 : 12.11.2015, 20:38:18 »

Etsi kuvasta virhe... Siis muu kuin se että olen käyttänyt vänkärin puolella kelvotonta pyyhkijänsulkaa ties kuinka kauan kun en ole saanut aikaiseksi ostaa uutta... ::)


Leijona raapii väärään suutaan avaimenperässä :)


Onko tuossa 2.0 koneessa muuten erillinen polttoainesuodatin?
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #31 : 12.11.2015, 21:19:20 »
Jeps...

Tää oli tuolla toisella foorumillakin, kopsaan laiskuuttani tähän:





"Varo halpoja kopioita" -mallinen avaimenperähän se. Joskus nappulana ostin kun tykkäsin leijonalogosta niin kovasti. Tajusin nyt siis vasta vuosien päästä leijona-auton hommattuani että logohan on väärinpäin. Eipä tuo menoa haittaa, tällaiset hassut yksityiskohdat on joskus ihan piristäviä :)

Isoisällä oli aikoinaan 2 Peugeot 309:ää, siitä varmaan alkoi jellona-innostukseni silloin. Mistähän sais hommattua vaikka 309 GTI 16:sen ? 160 heppaa istutettuna 1000 kg koppaan, luulis kerkeävän. Mulla on vajaat 140 heposta parin tonnin kopassa :( - ei kerkee...)

Onko tuossa 2.0 koneessa muuten erillinen polttoainesuodatin?

Tuo olisikin ollut seuraava kysymykseni... En ole konehuoneesta tai auton pohjasta löytänyt suodatinta, eikö tässä tosiaankaan ole sellaista? Motonetin luettelosta löytyy "ruiskusuodin" maininnalla "807/C8 Bensa (jos erillinen suodin eikä tankissa)" - voiko tankissa olevan vaihtaa helposti, tai onko edes tarpeen?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 789
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #32 : 13.11.2015, 00:14:19 »
Ei välttämättä olekaan. Osanumero suodattimelle on 1567.C6, sijaitsee polttoainetankin läheisyydessä.

Edit: Tarkistin autosi VIN -numerolla serviceboxista, ja toden totta, autossasi ei ole polttoaineen suodatinta.


INJECTION EW10J4 AND STANDARD FUEL GRADE




INJECTION EW10J4 AND INFERIOR FUEL GRADE



« Viimeksi muokattu: 13.11.2015, 00:18:58, kirjoittanut Janne L »
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #33 : 14.11.2015, 15:05:44 »
No hyvä että varmistui tuokin, eipähän tarvitse enää epäillä omia silmiään kun ei mistään löytynyt suodatinta ;D Vai että "INFERIOR FUEL GRADE" erikseen, kai se on luotettava kotimaisen polttoaineen laatuun sitten. Eri asia jos kävisi tuolla idempänä tankkaamassa, mihin tämä auto 80 litran tankillaan sinänsä hyvin soveltuisi...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #34 : 19.11.2015, 22:19:57 »
Joo ei taida monessakaan 2000luvun PSA bensaautossa olla suodatinta. Tarkalla pidolla näyttää auto olevan, hieno homma.
Pitää olla todella tuuria mukana jos raidetangonpään vaihdossa auraus osuisi kohdilleen....
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #35 : 21.11.2015, 11:49:27 »
14.11.2015, 231578 km. Talvirenkaat alle. 210e.



Maasturiin maasturin pyörät. (Eihän tuolla ulkona enää saa kuviakaan otettua. Marraskuu >:()

2 uutta nastarengasta tosiaan hommasin (BFGoodrich G-Force Stud 205/65 R15 94Q) hintaan 188.90 euroa. Sitten vähän maalia, Biltemasta 10 mm leveää hopeista "heijastavaa koristelistaa" 6 eurolla ja vielä Prismasta tuning-venttiilinhatut vitosella. Vähän rengastussia kun tuo "BFGoodrich"-teksti vaan kerjäsi valkoista väriä pintaan :P

Sanotaanpa vaikka 210 euroa kaikki yhteensä.

Laitetaan tähän viestin loppuun vielä arkipäivän inhorealismia kuvan muodossa:



6-tie marraskuussa = :(

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #36 : 21.11.2015, 15:41:46 »
Tätä huoltomuistiota on kyllä kiva lukea.  :) hienoa että joku viitsii pitää autostansa huolta muutenkin kuin tankkaamalla  :) ja varmasti on hyvä ajella toimivalla autolla.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #37 : 23.11.2015, 19:46:34 »
Se tankkaaminen tässä onkin huonoin puoli, ainetta tuntuu menevän ihan tarpeeksi... Onhan tässä jatkuva stressi päällä kun "hallitus" ihmettelee miksi sitä autoa tarvii joka viikonloppu korjata, ja itse miettii että milloin ihmeessä tuonkin kerkeisin tekemään. Minua ärsyttää suunnattomasti - neuroottisuuteen asti - kaikennäköiset kolinat alustasta ja kaikki pikkuviatkin.

Tällä hetkellä ärsytyksen aiheita ovat ainakin vielä huono kylmäkäynti, pyyhkijöiden surkea sijainti lunta ja jäätä keräävässä poterossa, totaalisen retkahtanut kuskin penkki, jumitteleva kuskin puolen ikkunamekanismi ja sieltä sun täältä puskevat ruostekukkaset sekä irtoileva maali. Täytyy katsoa ehtisikö noille jotain tekemään tänä talvena. (Fiksumpi ostaisi ihan tuliterän auton... Eipä vaan meikäläisen budjetilla tämän kokoluokan autoa uutena hommata.)

Mutta onhan tässä päässyt nauttimaan remontoinnin tuloksistakin: Jarrut pelittävät nyt hienosti ja hiljaisesti, ratti on taas suorassa ja auto kulkee vakaasti, mukavasti sekä kohtuullisen hiljaisesti - mikäs tässä on työmatkaa päästellessä vakionopeudensäätimen suosiollisella avustuksella.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #38 : 23.11.2015, 20:32:11 »
Mutta uutta autoa ei ole kiva näpertää kun se on uusi.. sen sijaan käytettyä ja vanhempaa on mukava korjailla.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #39 : 29.11.2015, 13:22:45 »
Öljy taas alarajassa. Nyt on mennyt n. 6dl tonnille, ihan kohtuullisuuden rajoissa. Bensaa 10.02 - 10.62 litraa sataselle, isolla autolla on ison auton kulut. Maantietä hissuttelemalla pääsin yhden tankillisen 8.94 keskikulutuksella, siinäkin jonkin verran kaupunkipörräystä mukana.

Spritmonitorilla on kätevä seurata kuluja, ekan kahden vuoden ajalta kokonaiskulut olis tollaiset:

Arvonalennus 4200 e (En laske jäännösarvoa autolle).
Varaosat 436.18 e
Öljynvaihdot ja lisäykset 59.80 e
Muut huollot 559.20 e
Katsastus 105 e
Lisävarusteet 216.96 e
Vakuutukset 817.96
Verot 506 e
Renkaat 189 e
Polttoaine 3086.20 e

Yhteensä 10176.30
n. 424 e/kk

Ajettu 19388 km
0.52 e/km
« Viimeksi muokattu: 29.11.2015, 13:32:53, kirjoittanut dneproshin »

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #40 : 12.12.2015, 19:33:45 »
28.11.2015, 232200 km. Viimasuoja. 15 e.



Virittelin viimasuojat keulalle, tarvikkeet:

Telttapatja n. 10 e.
Nippusiteitä 100 kpl n. 4 e. (en tietenkään käyttänyt kaikkia...)
Lasten liukuri n. 2 e.

Mustasta lasten liukurista leikkasin tuommoiset pyöreät kiekot, saapi nuo telttapatjan suikaleet näppärästi nippusiteillä kiinni maskiin. Viritelmän tarkoitus on estää täysin ajoviiman meneminen syyläriin ja konehuoneeseen. Pysyy paikat puhtaana suolakurasta ja ei raaka pakkasilma suotta mene sammuttamaan konetta - näin kävi kaksi kertaa viime talvena, vaikea sanoa mistä johtui. Ongelma lakkasi jätesäkillä, tuollaisella viritelmällähän ajelin pitkälle viime kevääseen asti:



Lämmöt nousee enimmillään 95 asteeseen mittarin mukaan, mitä tässä nyt olen näillä pikkuplussakeleillä testaillut. Ja kyllähän tuo Magneti Marelli varmaan komentaa flektiä jos alkaa liikaa kuumottamaan. Ei tuo puskuri sentään ilmatiivis ole, vaikka ajoviima onkin aika lailla täysin blokattu.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #41 : 12.12.2015, 19:46:35 »
Jos olisit laittanut kaikki 100 nippusidettä, niin et olisi enää tarvinnut telttapatjaa 😊
Peugeot RCZ HDI FAP

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 235
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #42 : 12.12.2015, 21:53:07 »
Mites 807 muuten lämpenee, tarkeneeko talvella?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #43 : 12.12.2015, 22:27:09 »
Kyllä tuosta bensakrematoriosta hukkalämpöä tuntuu ihan mukavasti riittävän tuon kokoiseenkin koppaan, jopa ilman viimasuojia. Ihan lämpimäksi talviautoksi tämän luokittelisin, automaatti-ilmastointikin toimii mukavasti ilman ylimääräistä nappien painelua. Jos on oikein märkiä kyytiläisiä takapenkillä niin saattaa joutua käyttämään "Window max"-asentoa ettei sivuikkunat vedä huuruun.

Edit: Lisätään vielä maininta penkinlämppäreistä, ovat mielestäni riittävän tehokkaat (3-portainen säätö) ja toimivatkin vielä tämänikäisessa autossa, harvinaista kyllä. Huolimatta siitä, että kuskin penkki on totaalisen lyttyyn istuttu ja pehmusteet karanneet ulkosyrjältä lähes kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2015, 22:31:07, kirjoittanut dneproshin »

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 "Pulla", käyttöauton huoltomuistio
« Vastaus #44 : 31.12.2015, 23:51:07 »
23.12.2015, 233172 km. Akku. 67.40 e

Kyllästyin laittamaan auton aina buusterilla käyntiin, joten Pulla sai joululahjaksi uuden akun. Vanha oli samanmerkkinen Sznajder, jonka historiasta ei ole sen tarkempaa tietoa. Ainakin yhden talven se ilmeisesti vietti purkuautossa, eli voi olla siitä ottanut kipeää. Uusi on siis Motonetista 2 vuoden takuulla, ja jonkin 10% kanta-asiakasalennuksenkin sain.