Kirjoittaja Aihe: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)  (Luettu 9783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PG5082012

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #30 : 24.12.2018, 19:48:51 »
Paljon kustansi hiukkasloukun vaihto töineen ja osineen? Ruiskauta ase-, lukkoöljyä peilin kääntömekanismiin,  niin jaksaa toimia paremmin.

Olisiko ollut noin 950€. Joo pitääpä ruiskauttaa. Ja ottaa sitte yhteyttä sinne et miks herjaa noinki usein nyt tota cloggingia.

308GT20

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #31 : 25.12.2018, 13:20:42 »
Olisko joku kalibrointi unohtunut tehdä tai sitten tehty pieleen. Haisteleeko tämä malli tukkeutumista paine-eroista?

PesoMies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #32 : 25.12.2018, 14:24:36 »
Sukulaisen autossa oli reilu vuosi sitten oireita tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta. Auto kävi merkkihuollossa ja siellä todettiin, että lisäaine lopussa ja suodatin tukossa. Kovasti olivat sitä mieltä, että uusi suodatin + lisäaine ja taas mennään...

No lukaisin autosta vikakoodit ja sieltä löyty mm. polttoainekorkkianturin ja hehkujen vikakoodeja. Hiukkaspolttoja oli yrittänyt tehdä, mutta ei ollut ilmeisesti vähään aikaan enää kunnolla onnistuneet. Hiukkassuodatin oli tosiaan aika tukossa, mutta lisäainetta oli vielä. Eli ensi töiksi tuo anturi + hehkut kuntoon ja seurattiin sen jälkeen tilannetta. Ja kuinkas ollakkaan oireet hiukkassuodattimen tukkoisuudesta katosivat muutaman onnistuneen hiukkaspolton jälkeen kokonaan näillä toimenpiteillä.

Parasta tässä oli se, että myös merkkihuolto oli löytänyt samat vikakoodit, mutta kommentit oli ollu, että hehkut kannattaa vaihtaa, vaikka ei kuulemma tähän vikaan vaikuta. Lisäksi meinasivat, että korkin anturilla ei oo niin väliä toimiiko vai ei.  ???

Eli merkkihuolto olis tässä tapauksessa halunnut korjata oireet, mutta ei niiden aiheuttajaa.
Peugeot 508 SW HDi 140 Allure -11

Jukka P

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 133
  • 206 -07, 406 -98 ja 508sw 2.0 Hdi 163 -13
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #33 : 05.01.2019, 22:52:50 »
Polttoaineen lisäaineina on marketeista, kuten Tokmanni saatavissa hiukkasloukun puhdistusainetta. Laitetaan tankkiin, kuten Forte -käsittely. Onko sellaisesta kenellälään kokemusta ja mitä tällainen liemi tekee? Pullon hinta Tokmannilla tms. on parin kympin korvilla.

Minulla ei ole ollut pulmia, kun ajetaan pelkästään pitkää matkaa - mietin lähinnä mitä kaikkea marketeista löytyykään.

//Jukka P.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 643
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #34 : 06.01.2019, 04:43:45 »
Parhaassa tapauksessa mikään ei hajoa, pahimmassa tapauksessa FAP-ongelma on ongelmista pienin.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 467
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #35 : 06.01.2019, 15:08:02 »
Polttoaineen lisäaineina on marketeista, kuten Tokmanni saatavissa hiukkasloukun puhdistusainetta.

Kokeile mielummin tankkaamalla Nesteen My Dieseliä. Kyseisen polttoaineen pitäisi palaa puhtaammin, kuin sen fossiilisen vaihtoehdon. Hyöty hiukkasloukulle on se, että sinne kertyy vähemmän karstaa.               
« Viimeksi muokattu: 06.01.2019, 15:22:40, kirjoittanut masiina »
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06