Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodi P0202  (Luettu 1604 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tumpelo

  • Vieras
407 - Vikakoodi P0202
« : 05.06.2014, 12:22:58 »
Auto: 2004 407 SW 2,2.

Pukkaa vikakoodia yleensä lämpimänä käynnistäessä uudelleen. P0202 Ruiskun virtapiirin toimintahäiriö sylinteri 2. Suuttimet nostin ylös vaihdoin paikkoja, spreijasin liittimet. Tulpat suht uudet. Jos jollakin olis ehdottaa tarkasteltava paikkoja, kertokaa samalla mistä päin moottoria osa löytyy, peugeot kun on vieras tuttavuus. Haulla koitin etsiskellä ilman tulosta.

Tumpelo

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P0202
« Vastaus #1 : 07.06.2014, 12:27:04 »
Hieman jatkoa edelliseen, antaa herjan P0202 lämmetessään. Jouduin kuitenkin ajamaan auton kotiin. Sitten tuli vielä häly P1336 kampi/nokka anturin alue/toiminta ongelma ja kaiken kruunuksi mittaristoon vielä Esp herja. Vikakoodien poiston jälkeen auto toimii hyvin kunnes lämmetessään tulee taas P0202?

Tumpelo

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P0202
« Vastaus #2 : 25.06.2014, 07:39:17 »
Löytyihän se vika. Mittaamalla ruiskusuuttimien ohmit lämpiminä yleismittarilla yksi poikkesi muista. Muut 16,5 ja viallinen 18,5.

Raato666

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Vikakoodi P0202
« Vastaus #3 : 07.05.2019, 16:22:16 »
Auto: xxxx 407 SW 2,0 (automaatti).

Meikäläisellä sama ongelma, tosin en kyllä mitannu ku ei ole yleismittaria. Pajalla vaihdettu suutin mut ei auttanu. Millä sait homman korjattua?

Raato666

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Vikakoodi P0202
« Vastaus #4 : 08.05.2019, 21:26:16 »
P0202 vikakoodia huutaa auto elikä 2 sylinterin ruiskussa vikaa. Ruisku vaihdettu ei auttanut. Kylmänä kone toimii moitteettomasti mutta kun moottorin lämmöt nousee niin selkeesti polttoaineen ruiskutus pätkii ja kakkos pytty putoo kyydistä osittain.

Pitkän matkan aikana eli moottori tosi kuumana tekee niin että ei anna kierrosten nousta yli 3500 kiekkaa vaan alkaa rajoittaa. Tää vika vaikuttaa myös automaattivaihteisiin, ei vaihad pienemmälle kun on tarve ja joskus myös kiihdyttäessä jolloin manuaaliin siirtyminen auttaa.

Vika ilmeisesti tossa ruiskussa on se että ruisku ei saa virtaa ajoittain räkiäkseen bensaa sylinteriin. Ihmettelen miksi moottorin lämpötilalla on vaikutusta ns sähkövikaan ja mikä korjaisi kyseisen katkoksen.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 237
Vs: 407 - Vikakoodi P0202
« Vastaus #5 : 08.05.2019, 22:57:51 »
Suutin vaihdettu varmasti oikeeseen sylinteriin? Vaihdelaatikosta päin toinen.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Raato666

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Vikakoodi P0202
« Vastaus #6 : 09.05.2019, 06:53:07 »
No en tiedä kummalla puolella tossa laatikko on mut näyttäs et ku naama on auton perää kohden ni toinen vasemmalta olis vaihdettu. Voishan sitä kokeilla vaihtaa suuttimia keskenään, eli rakas youtube esille.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 250
Vs: 407 - Vikakoodi P0202
« Vastaus #7 : 13.06.2019, 11:50:50 »
Yhdistetty aiempaan viestiketjuun.

TEMP_POISTETTAVAKSI
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).